Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin İngilizce dersindeki öğrenmeleri için kullandıkları öz-düzenleme stratejileri ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada betimsel yöntem kullanılarak nicel veri toplanmıştır. Araştırmaya batı Karadeniz bölgesinde yaklaşık yüz bin nüfuslu bir ilçesinde, iki liseden 9. ve 10. sınıflar da okuyan 205 öğrenci katılmıştır. Çalışmada Pintrich, Smith, Garcia, & McKeachie, 1993 tarafından oluşturulmuş, Büyüköztürk, Akgün, Karadeniz, Çakmak, Demirel 2008 tarafından Türkçeye uyarlaması yapılmış olan Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği Motivated Strategies for Learning Questionnaire MSLQ kullanılmıştır. Akademik başarı düzeylerini belirlemek için, araştırmacı tarafından geliştirilen akademik başarı testi kullanılmıştır. Bu çalışmaya göre öğrencilerin akademik başarı düzeyleri ile öz-düzenleme becerileri arasında yüksek düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğunu, kız öğrencilerin öz-düzenleme becerileri kullanmada erkek öğrencilere göre daha başarılı olduklarını, sınıf düzeyine göre 9. Sınıf öğrencilerinin 10. Sınıf öğrencilerine göre daha iyi öz-düzenleme becerilerine sahip olduklarını ortaya koymaktadır
Öz-düzenleme stratejileri motivasyonel inançlar İngilizce Başarısı
The purpose of this study is to describe the students’ self-regulated learning skills and to examine the differences between the self-regulated learning and achievement. Qualitative method was used in this descriptive study. 205 students who are 9th and 10th graders participated in the study living in a town with a hundred thousand population in the West Blacksea Region. MSLQ questionnaire formed by Pintrich, Smith, Garcia & McKeachie and translation 1993 and adapted into Turkish by Büyüköztürk, Akgün, Karadeniz, Çakmak and Demirel 2008 was used in the study for gathering data. An achievement test that was developed by the researcher was used to determine students’ achievement levels. The research results reveal that there is a meaningful relation between the achievement and self-regulation skills of the students, female students have better self-regulation skills than male students. Regarding the grade levels 9th grade students have better self-regulation skills than 10th grade level students
Self-regulation strategies motivational beliefs English achievement
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 1 |