BibTex RIS Kaynak Göster

Effect of Science Fair on Epistemological Beliefs

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 2, 168 - 174, 30.12.2014

Öz

This study is conducted to analyze the state of epistemological beliefs of pre-service elementary science teachers and effect of science fairs on epistemological beliefs and academic achievement. Sample of the study is freshman pre-service Elementary Science teachers in Bülent Ecevit University Ereğli Faculty of Education. Students designed experiments and demonstrated the experiments via science fair. Students’ chemistry achievements and epistemological beliefs were measured as pre-test and post-test. Results indicate that; students had positivist beliefs toward science at the beginning of the study. Students’ beliefs toward science and academic achievements were improved by science fair activities

Kaynakça

  • Cook, H.M. (2003). Elementary school teachers and successful science fair. The University of North Carolina.Unpublished Doctoral Thesis. Greensboro. Umi: 3093864
  • Deryakulu, D., & Bıkmaz, H. F. (2003). Bilimsel epistemolojik inançlar ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 4, 243-257.
  • Dewey, J. (1980). The school and society (Vol. 151). SIU Press.
  • Erdem, M., 2002, Proje Tabanlı Öğrenme, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 172-179.
  • Erdem, M. ve Akkoyunlu, B., 2002, İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Kapsamında Besinci Sınıf Ögrencileriyle Yürütülen Ekiple Proje Tabanlı Öğrenme Üzerine Bir Çalışma, İlköğretim Online, E-Dergi, 1,1, 2-11.
  • Franklin, A. (1989). The neglect of experiment. Cambridge University Press.
  • Geban, Ö., Askar, P. and Özkan, İ, 1992, Effects of Computer Simulated Experiments and Problem Solving Approaches on High School Students, Journal of Educational Research, 86, 5-10p.
  • Gökmen, C., 2003, Fen Liselerinde Yapılan Proje Çalışmalarının, Öğrenci Tutumları ve Öğretmen Görüşleri ile Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Egitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara, 96s.
  • Korkmaz, H., 2002, Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenmenin Yaratıcı Düşünme, Problem Çözme ve Akademik Risk Alma Düzeylerine Etkisi, Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara, 245s.
  • Korkmaz, H., 2004, Fen ve Teknoloji Eğitiminde Alternatif Değerlendirme Yaklaşımları, Yeryüzü Yayınevi, Ankara, 79-92s.
  • Korkmaz H. ve Kaptan F., 2001, Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 193-200.
  • Korkmaz, H. ve Kaptan, F., 2002, Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarı, Akademik Benlik Kavramı ve Çalışma Sürelerine Etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 91-97.
  • Kaptan, F. ve Korkmaz H., 2002, Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenmenin Yaratıcı Düşünme, Problem Çözme ve Akademik Risk Alma Düzeylerine Etkisi, Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 22, 164-170.
  • Morgil, İ, Oskay, Ö. Ö. and Yavuz, S., 2004, The Effects of Project-Based Learning Applications on Environmental Education, 33. International Symposium IGIP/IEEE/ASEE, Local Identity Global Awareness Engineering Education Today, 27-30 September 2004, Fribourg, Switzerland, 80-84.
  • Morgil, İ., Yavuz, S. and Oskay, Ö. Ö., 2006, The Effects of Project-Based Learning Applications on Environmental Awareness and Knowledge, Energy Education Science and Technology,16, 1, 9-19.
  • Özdener, N and Özçoban, T., 2004, A Project Based Learning Model’s Effectiveness on Computer Courses and Multiple Intelligence Theory,” Educational Sciences: Theory and Practice, 4, 1, 164-170.
  • Popper, K. (2013). Realism and the aim of science: From the postscript to the logic of scientific discovery. Routledge.
  • Vaiz, O., 2003, Proje Tabanlı Öğrenmede Portfolyoların (Öğrenci Gelişim Dosyalarının) Kullanımı ve Öğrenme Sürecine Yansımaları, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara, 183s.
  • Terzi, A. R. (2005). Üniversite öğrencilerinin bilimsel epistemolojik inançları üzerine bir araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 298-311.
  • Muniandy, B., 2000, An Investigation of the Use of Constructivism and Technology in Project-Based Learning, (Ph.D) Doktora Tezi, University of Oregon, 238p.

Bilim Şenliğinin Bilimsel İnanışlar Üzerine Etkisi

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 2, 168 - 174, 30.12.2014

Öz

Çalışma, fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel inanışlarını ölçmek ve bilim şenliğinin bilimsel inanışlar ve başarı üzerindeki etkini incelemek üzere yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemini Bülent Ecevit Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümü birinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında öğrenciler çeşitli deneyler tasarlamış ve bilim şenliği çerçevesinde deneylerini sunmuşlardır. Öğrencilerin akademik başarıları ve bilimsel inanışları ön-test son-test olarak ölçülmüştür. Çalışma sonucunda bilim şenliği etkinliğinin öğrencilerin başarıları ve bilimsel inanışları üzerine olumlu etkisi olduğu ortaya çıkmıştır

Kaynakça

  • Cook, H.M. (2003). Elementary school teachers and successful science fair. The University of North Carolina.Unpublished Doctoral Thesis. Greensboro. Umi: 3093864
  • Deryakulu, D., & Bıkmaz, H. F. (2003). Bilimsel epistemolojik inançlar ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 4, 243-257.
  • Dewey, J. (1980). The school and society (Vol. 151). SIU Press.
  • Erdem, M., 2002, Proje Tabanlı Öğrenme, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 172-179.
  • Erdem, M. ve Akkoyunlu, B., 2002, İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Kapsamında Besinci Sınıf Ögrencileriyle Yürütülen Ekiple Proje Tabanlı Öğrenme Üzerine Bir Çalışma, İlköğretim Online, E-Dergi, 1,1, 2-11.
  • Franklin, A. (1989). The neglect of experiment. Cambridge University Press.
  • Geban, Ö., Askar, P. and Özkan, İ, 1992, Effects of Computer Simulated Experiments and Problem Solving Approaches on High School Students, Journal of Educational Research, 86, 5-10p.
  • Gökmen, C., 2003, Fen Liselerinde Yapılan Proje Çalışmalarının, Öğrenci Tutumları ve Öğretmen Görüşleri ile Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Egitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara, 96s.
  • Korkmaz, H., 2002, Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenmenin Yaratıcı Düşünme, Problem Çözme ve Akademik Risk Alma Düzeylerine Etkisi, Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara, 245s.
  • Korkmaz, H., 2004, Fen ve Teknoloji Eğitiminde Alternatif Değerlendirme Yaklaşımları, Yeryüzü Yayınevi, Ankara, 79-92s.
  • Korkmaz H. ve Kaptan F., 2001, Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 193-200.
  • Korkmaz, H. ve Kaptan, F., 2002, Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarı, Akademik Benlik Kavramı ve Çalışma Sürelerine Etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 91-97.
  • Kaptan, F. ve Korkmaz H., 2002, Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenmenin Yaratıcı Düşünme, Problem Çözme ve Akademik Risk Alma Düzeylerine Etkisi, Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 22, 164-170.
  • Morgil, İ, Oskay, Ö. Ö. and Yavuz, S., 2004, The Effects of Project-Based Learning Applications on Environmental Education, 33. International Symposium IGIP/IEEE/ASEE, Local Identity Global Awareness Engineering Education Today, 27-30 September 2004, Fribourg, Switzerland, 80-84.
  • Morgil, İ., Yavuz, S. and Oskay, Ö. Ö., 2006, The Effects of Project-Based Learning Applications on Environmental Awareness and Knowledge, Energy Education Science and Technology,16, 1, 9-19.
  • Özdener, N and Özçoban, T., 2004, A Project Based Learning Model’s Effectiveness on Computer Courses and Multiple Intelligence Theory,” Educational Sciences: Theory and Practice, 4, 1, 164-170.
  • Popper, K. (2013). Realism and the aim of science: From the postscript to the logic of scientific discovery. Routledge.
  • Vaiz, O., 2003, Proje Tabanlı Öğrenmede Portfolyoların (Öğrenci Gelişim Dosyalarının) Kullanımı ve Öğrenme Sürecine Yansımaları, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara, 183s.
  • Terzi, A. R. (2005). Üniversite öğrencilerinin bilimsel epistemolojik inançları üzerine bir araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 298-311.
  • Muniandy, B., 2000, An Investigation of the Use of Constructivism and Technology in Project-Based Learning, (Ph.D) Doktora Tezi, University of Oregon, 238p.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Soner Yavuz

Cem Büyükekşi

Sebile Işık Büyükekşi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yavuz, S., Büyükekşi, C., & Işık Büyükekşi, S. (2014). Bilim Şenliğinin Bilimsel İnanışlar Üzerine Etkisi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 168-174.