Somut materyaller matematik eğitimde soyut olan kavramların somutlaştırılması ve anlamlandırılmasında büyük önem taşır. Öğretim anlayışındaki değişimlere paralel olarak öğrenci öğrenmelerine olumlu etki yapabilecek öğretim materyallerinin etkin bir şekilde hazırlanması ve geliştirilmesi için öğretmen adaylarının donanımlı hale getirilmesi gerekmektedir. Bu çalışma ile matematik öğretmeni adaylarının somut materyal geliştirme ve kullanma sürecine yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden özel durum metodolojisinin kullanıldığı bu çalışmada çalışma grubu, 20162017 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Dönemi’nde Batı Karadeniz’de bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan 8’i erkek, 28’i kız olmak üzere toplam 36 öğretmen adayından oluşmaktadır. Veriler, öğretmen adayları tarafından oluşturulan somut materyaller, araştırmacılar tarafından hazırlanmış on açık uçlu sorudan oluşan görüş formu ve yapılandırılmamış gözlemler yoluyla toplanmıştır. Uygulama Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme dersi kapsamında yürütülmüştür. Verilerinin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmış, görüş formlarından elde edilen nitel veriler frekans ve doğrudan alıntılar yoluyla sunulmuştur. Bununla birlikte bazı somut materyallerin görsellerinden kesitlere de yer verilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgulardan öğretmen adaylarının genel olarak somut materyal geliştirme ve kullanmaya yönelik olumlu görüşlere sahip olduğu sonucuna varılmıştır. Bu sonuç doğrultusunda matematik öğretiminde farklı düzeylerde somut materyaller geliştirilmesi, yaygınlaştırılması ve öğrenme ortamlarında kullanılması, yansımalarının paylaşılması önerilmektedir
Matematik Öğretimi Materyal Geliştirme Somut Materyal Öğretmen Adayları
Concrete materials are of great importance in the concretization and understanding of abstract concepts in mathematics education. Parallel to the changes in understanding of teaching, it is necessary to make the prospective teachers equipped for the effective preparation and development of teaching materials that can have a positive effect on student learning. With this study, it is aimed to examine the views of prospective teachers regarding the concrete material development and utilization process. Within this study, it is aimed to examine the views of prospective teachers regarding the concrete material development and utilization process. The sample of this study in which the special case methodology of qualitative research methods is used consists of 36 prospective teachers, 8 of whom are male and 28 of whom are female, who were studying at a state university in Western Black Sea region in the Spring Semester of 2016-2017 Spring Semester. The data were collected through concrete materials created by prospective teachers, an view form consisting of ten open-ended questions prepared by researchers, and unstructured observations. The practice lasted four weeks within the scope of Instructional Technology and Material Development course. In the analysis of the data, descriptive analysis method was used, the concrete materials that the participants prepared, the qualitative data obtained from the view forms, were presented through tables, graphs and direct citations. In this study, it was concluded that prospective teachers generally had positive views on the development and use of concrete material. In the light of these results; it is recommended to develop concrete materials at different levels in mathematics teaching, to disseminate them, to use them in learning environments and to share their reflections
Math Teaching Material Development Concrete Material Prospective Teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 2 |