BibTex RIS Kaynak Göster

Bir Yabancı Dil İngilizce Hazırlık Sınıfını Ters-Yüz Etmek: Öğrencilerin Bakış Açısı

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 2, 317 - 325, 25.12.2018

Öz

Bu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce eğitimi veren bir geleneksel yüz yüze hazırlık sınıfı modelinin ters yüz edilmiş sınıf flipped classroom modeline çevrilmesine yönelik bir araştırmanın sonuçlarını sunmaktadır. Araştırmaya bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 23 lisans hazırlık öğrencisi f: 13, m: 10 katılmıştır. Söz konusu araştırma, 2016-2017 eğitimöğretim yılı bahar döneminde 14 hafta boyunca devam etmiştir. Araştırma sırasında araştırmacı geleneksel eğitim modelinin ters yüz edilmiş modele dönüştürülmesinin öğrencilerin okul notları ve motivasyonları üzerindeki etkilerini gözlemlemek amacıyla İngilizce hazırlık sınıfının haftalık yüz yüze ders programını ters yüz edilmiş bir programa dönüştürmüştür. Ayrıca, öğrenciler her hafta eş zamanlı ders yapmak için bir Öğrenme Yönetim Sistemi’ne kaydedilmişlerdir. Bu işlemin ardından öğrenenlerin söz konusu sisteme uyum sağlamaları ve olası aksaklıkları önlemek amacıyla 1 hafta boyunca deneme dersleri yapılmıştır. Çalışmanın veri toplama aşaması kapsamında öğrencilerin bakış açılarına ulaşabilmek için hem çevrimiçi anket hem de bireysel görüşmeler yapılmıştır. Ayrıca, öğrencilerden bireysel görüşmelerle dil öğrenme konusundaki duygularını ifade etmeleri istenmiştir. Bu araştırmalar sonucunda ters yüz edilmiş İngilizce eğitim sınıfı modelinin kullanılmasının, İngilizce seviyesini geliştirmek için geleneksel bir İngilizce hazırlık sınıfından daha etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Bunun yanı sıra, tüm öğrenciler yükümlülük ve sınırlamaların olmamasının konuyu daha etkili bir şekilde ele almalarını sağladığını ve bu sayede istedikleri her yerde ve zamanda İngilizce çalışabildiklerini ifade etmişlerdir. Dahası, böyle bir eğitim modeli sayesinde gerek okula daha az gelmelerinden gerek ise yarı zamanlı çalışmak için zaman bulabildiklerinden ekonomik olarak da fayda gördüklerini ifade etmişlerdir. Son olarak, öğrenme yönetim sisteminin istatistikleri öğrencilerin, özellikle önemli olan sınavlardan önce, her bir konuyu daha iyi kavramak için 10 kereden daha fazla kez revize ettiğini ortaya koymaktadır. Özetle bu çalışma ters yüz edilmiş bir eğitim modelinin hazırlık sınıfı öğrencilerinin akademik başarılarını arttırabildiğini, ekonomik durumlarına katkıda bulunabildiğini ve böylelikle motivasyonlarının da yükseldiğini ortaya koymuştur

Kaynakça

  • Academy, H. E. (2017). Transformıng teachıng inspırıng learnıng. heacademy: derived from https://www.heacademy.ac.uk/ adresinden alınmıştır
  • Gerstein, J. (2011, Haziran 13). The flipped classroom model: a full picture. user generadted education: derived from https://usergeneratededucation.wordpress.com/2011/06/13/the-flipped-classroom-model-a-full-picture/
  • Nebil, F. S. (2016, Ocak 11). FATİH projesinde neredeyiz. T24: derived from http://t24.com.tr/yazarlar/fusun-sarp- nebil/2016-basinda-fatih-projesinde-neredeyiz,13640
  • Partnership, G. S. (2013, Ağustos 29). The glossary of education reform. edglossary: derived from https://www.edglossary.org/blended-learning/ Appendix 1

Flipping A Prep School EFL Class: Students’ Perspective

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 2, 317 - 325, 25.12.2018

Öz

This current study presents the results of a research about changing the stream of a traditional prep school class into a flipped one.23 students f:13, m: 10 studying at a government university participated in the research. The research took 14 weeks to be carried out in the spring term of 2016-2017 academic year. During the research, the researcher changed the weekly face-to face schedule of the EFL class into flipped one with an aim of observing the effects of the flipping procedure on students’ school grades and their motivation. Also, the students were enrolled to an LMS to make synchronous classes each week. Then, demo classes for one week were carried out in order to orientate the students to the LMS software. In order to be able to reach the perspectives of the students, both an online questionnaire and individual interviews were employed. During the data collection phase of the study, in order to reach students’ perspectives both an online questionnaire and individual interviews were carried out.The results indicated that using a flipped EFL model is more effective than a traditional EFL class to improve the English level. In addition, the students were asked to express their feelings about language learning by individual interviews. Moreover, all of the students expressed that having no obligations and limitations made us focus on our topic more effectively and by this way we could study English whenever and wherever we wanted.To sum up, this study revealed that flipping a prep school class can boost students’ academic success, their motivation and also can contribute to their economic situation

Kaynakça

  • Academy, H. E. (2017). Transformıng teachıng inspırıng learnıng. heacademy: derived from https://www.heacademy.ac.uk/ adresinden alınmıştır
  • Gerstein, J. (2011, Haziran 13). The flipped classroom model: a full picture. user generadted education: derived from https://usergeneratededucation.wordpress.com/2011/06/13/the-flipped-classroom-model-a-full-picture/
  • Nebil, F. S. (2016, Ocak 11). FATİH projesinde neredeyiz. T24: derived from http://t24.com.tr/yazarlar/fusun-sarp- nebil/2016-basinda-fatih-projesinde-neredeyiz,13640
  • Partnership, G. S. (2013, Ağustos 29). The glossary of education reform. edglossary: derived from https://www.edglossary.org/blended-learning/ Appendix 1
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Soner Sözler Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sözler, S. (2018). Flipping A Prep School EFL Class: Students’ Perspective. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 317-325.