Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının ilkokul 3. ve 4. sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’ndaki kazanımlar ve bu kazanımların yer aldığı ünite adı, konu alanı adı ve sınıf seviyesi ile ilgili farkındalıklarını incelemektir. Araştırma, tarama modeline göre yapılandırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim-öğretim yılında bir üniversitenin sınıf öğretmenliği alanında öğrenim gören, lisans öğrenimi boyunca fen bilimleri ile ilgili en az bir ders almış öğretmen adayları oluşturmuştur. Araştırmaya 25 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Veriler açık uçlu anket formu aracılığıyla toplanmıştır. Formda ilkokul 3. ve 4. sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’ndan rastgele seçilen 28 kazanıma yer verilmiş ve öğretmen adaylarından bu kazanımların yanına kazanımların yer aldığı ünite adını, konu alanı adını ve sınıf seviyesini yazmaları istenmiştir. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmeni adaylarının çoğunun kazanımların yer aldığı ünite adı, konu alanı adı ve sınıf seviyesini yazamadıkları veya yanlış yazdıkları belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının ilkokul 3. ve 4. sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’ndaki kazanımlara ilişkin farkındalıklarının düşük olduğu tespit edilmiştir
Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı Öğretmen Yetiştirme Sınıf Öğretmeni Adayları
The purpose of this study is to examine the preservice classroom teachers’ awareness of the learning outcomes, the names of the unit and subject area, and grade level in the 3rd and 4th grade Science Course Curriculum of primary school. Survey design was implemented in the study. The study group of the research consisted of preservice teachers who are studying in the field of classroom teaching at a university in the 2019-2020 academic year and received at least one course related to science during their undergraduate education. 25 preservice classroom teachers participated in the study. The data were collected through a form. The form included 28 randomly selected learning outcomes from the 3rd and 4th grade Science Education Curriculum of primary school, and preservice teachers were asked to write the name of the relevant unit, the subject area name and the grade level next to each learning objective. As a result of the research, it was determined that most of the preservice classroom teachers could not write or misspell the unit name, subject area name and grade level in which the learning outcomes take place. Therefore, it has been determined that the preservice teachers’ awareness about the learning outcomes in the 3rd and 4th grade Science Course Curriculum is low
Science Course Curriculum Teacher Training Preservice Classroom Teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 1 |