Araştırmanın amacı, çevre sorunlarında proje hazırlamaya yönelik fen bilgisi eğitimi yüksek lisans öğrencilerinin görüşlerinin geliştirilmesidir. Bu araştırmada eylem araştırması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya dört kadın ve dört erkek olmak üzere sekiz fen bilgisi eğitimi yüksek lisans öğrencisi katılmıştır. Araştırmada odak grup görüşmesi ve doküman incelenmesi veri toplama yöntemleri olarak kullanılmıştır. Araştırmada ön ve son odak grup görüşmeleri çevre sorunları ve proje hazırlama durumları için gerçekleştirilmiştir. Ön ve son odak grup görüşmelerinden elde edilen veriler içerik analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Proje ürünleri ise betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmaya katılan fen bilgisi eğitimi yüksek lisans öğrencilerinin araştırmanın başında çevre ve çevre sorunlarını teorik olarak bildikleri ve örnek vermede zorlandıkları tespit edilmiş; araştırmanın sonunda ise teorik bilginin yanı sıra örnek verebildikleri, çevre sorunlarını ve etkilerini ifade ettikleri belirlenmiştir. Araştırmada verilen eğitimler ve proje hazırlama sürecinden dolayı araştırmaya katılan fen bilgisi
eğitimi yüksek lisans öğrencilerinin proje hazırlama konusundaki görüşlerinin geliştiği söylenebilir.
The aim of this study, which was carried out in this direction, is to develop the science education thesis master’s students’ views aimed at preparing projects in environmental problems. The action research method was used in this research. Eight science education thesis master's students, four females and four men, participated in the research. Focus group interview and document review were used as data collection methods in the research. The data obtained from the preliminary and final focus group interviews were analyzed by content analysis method and project products were analyzed by descriptive analysis method. it was determined that the students who participated in the research theoretically knew about environmental and environmental problems at the beginning of the research and had difficulty giving examples; at the end of the research, it was determined that in addition to theoretical knowledge, they were able to give examples and express environmental problems and their effects. It can be said that the students’ views who participated in the research developed due to the trainings given in the research and the process of preparing projects.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri, Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 26 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 2 |