Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancı Dil Ağırlıklı Ortaokul 5. Sınıf Öğretim Programının Öğrencilerin Akademik Başarılarına, İngilizce Dersine Yönelik Tutumlarına ve Öz Yeterlik İnançlarına Etkisi

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 2, 169 - 179, 20.12.2019

Öz

Bu araştırma yabancı dil ağırlıklı ortaokul 5.sınıf öğretim programının öğrencilerin İngilizce dersine yönelik akademik başarılarına, tutumlarına ve öz yeterlik inançlarına olan etkisini ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Çalışma öğrencilerin konuya yönelik görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlaması yönüyle deneysel bir çalışmadır. Araştırmada yabancı dil ağırlıklı ortaokul 5.sınıf öğretim programının öğrencilerin akademik başarılarıyla, İngilizce dersine yönelik tutumlarıyla ve öz yeterlik inançlarıyla arasında bir ilişki olup olmadığını ortaya koymak amacıyla ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak "İngilizce Dersine Yönelik Öz Yeterlik Ölçeği", "İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği" ve "İngilizce Dersine Yönelik Akademik Başarı Testi" kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçeklerin veri analizleri IBM SPSS STATICS 20 programı aracılığıyla yapılmıştır. Araştırmaya Zonguldak İli merkezinde bulunan 5 ortaokul ile Kilimli ilçesinde bulunan 3 ortaokulun yabancı dil ağırlıklı 5. sınıflarında 2018-2019 eğitim-öğretim yılında okuyan öğrencileri katılmıştır. Araştırmanın örneklemini 216 kız ve 184 erkek olmak üzere toplamda 400 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmaya katılan öğrenciler İngilizce dersine yönelik tutumları, öz yeterlik inançları ve akademik başarıları açısından incelenmiştir. Araştırmanın sonunda öğrencilerin akademik başarı, İngilizce dersine yönelik tutum ile öz-yeterlik inancı öntest-sontest puanları arasında düşük düzeyde anlamlı bir ilişki görülmüştür. Ayrıca, 5. Sınıf öğrencilerinin öz-yeterlik inancı ile İngilizce dersine yönelik tutum öntest-sontest puanları arasında orta düzey bir ilişki olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Acar, T. (2016). Measurement of attitudes regarding foreign languages skills and ıts relation with success. International Journal of Evaluation and Research in Education, 5(4), 310-322.
  • Arslan, A. (2013). Investigation of relationship between sources of self-efficacy beliefs of secondary school students and some variables. Educational Sciences: Theory and Practice, 13(4), 1983-1993.
  • Bandura, A. (1994). Self-efficacy. encyclopedia of human behaviour. Academic Press, New York.
  • Baş, G. (2012). Gagne'nin öğretim etkinlikleri modelinin öğrencilerin akademik başarılarına ve ingilizce dersine yönelik tutumlarına etkileri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 433-457.
  • Demirel, Ö. (2016). Yabancı dil öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Gömleksiz, M. N. & Kılınç, H. H. (2014). Lise 12 .sınıf öğrencilerinin ingilizce öz yeterlik inançlarına ilişkin görüşleri, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(2), 43-60.
  • Güleç, E. (2014). Aktif öğrenme modeliyle oluşturulan öğrenme ortamının ortaokul öğrencilerinin akademik başarısına ve ingilizce dersine yönelik tutumlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Güven, B. (2008). İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri, tutumları ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(1), 35-54.
  • Halat, S. & Ocak, G (2015). Ortaokul öğrencilerinin ders çalışma becerileri ve ingilizce dersine yönelik tutumlarının incelenmesi, Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8, 131-159.
  • Hsieh, P., Hsieh, P & Schallert, d. L. (2008). Implications from self-efficacy and attribution theories for an understanding of undergraduates' motivation in a foreign language course, Contemporary Educatioal Psychology, 33(4), 513-532.
  • Işık, A. (2008). Yabancı dil eğitimindeki yanlışlıklar nerden kaynaklanıyor?, Journal of Language and Linguistic Studies, 4(2), 15-26.
  • Kambur, S. (2018). An Evaluation of 5th Grade ıntensive english language curriculum ın terms of teacher opinion. Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kartal, Ş. & Özbek, R. (2017). İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin ingilizce dersine yönelik tutumlarına ve başarılarına etkileri, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 796-820.
  • Kepçeoğlu, M. (1973). Okulda yetenek-başarı karşılaştırması, M.E.B. Planlama-Araştırma ve Koordinasyon Dairesi, Ankara, Yayın No: 126.
  • Kırkız, Anbarlı Y. (2010). Öğrencilerin ingilizce dersine ait tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Kozikoğlu, İ. & Kanat, F. (2018). Lise öğrencilerinin ingilizce dersine katılım durumlarının ingilizce dersine yönelik tutum ve ingilizce konuşma kaygısına göre yordanması, Kastamonu Education Journal, 26(5), 1643-1652.
  • Mandayam, R. (2017). Students' attitude towards english language learning and their academic achievement among first year enginnering graduate: A case study, Indian Journal of Science and Technology, 10(29), 1-6.
  • MEB (2013). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) ingilizce dersi (2,3,4,5,6,7,8. sınıflar) öğretim programı, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (2017). Yabancı Dil Ağırlıklı Ortaokul 5. Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programı, http:// tegm.meb.gov.tr/www/ortaokul-5-siniflarda-yabanci-dil-agirlikli-eğitim-uygulaması/içerik/471, (Erişim Tarihi: 01.11.2018).
  • Mersinligil, G. (2002). İlköğretim 4 ve 5. sınıflarda uygulanan ingilizce dersi öğretim programının değerlendirilmesi (Adana ili örneği), Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Munir, F. & Rehman, A. U. (2015). Attitudes of Secondary School Towards English as Foreign Language: A Case Study at Lahore, Pakistan, International Journal of Research, 2(4), 637-650.
  • Omaggio, A. (1986). Teaching language in context: proficiency oriented instruction. Heinle and Heinle Publishers, Boston.
  • Pintrich, P. R., Roeser, R. W. & Groot, M. D. (1994). Classroom and ındividual differences in early adolescents' motivation and self-regulated learning, Journal of Early Adolescene, 14, 139-161.
  • Rahimi, A. & Abedini, A. (2009). The interface between efl learners self efficacy concerning listening comprehension and listening proficiency, Novitas-Royal, 3(1), 14-28.
  • Rukh, S.A.M.A.R (2014). Students' attitude towards english language learning and academic achievement: a case of business students in punjah, European Academic Research, 2(4), 5596-5612.
  • Tılfarlıoğlu, F. & Cinkara, E. (2009). Self-efficacy in efl: differences among proficiency groups and relationship with success, Research on Youth and Language, 3(2), 129-142.
  • Yaşar Coşkun, G. & Yıldız, S. (2017). Üniversite öğrencilerinin ingilizce derslerinde kod değiştirme inançları ile ingilizceye yönelik tutumları arasındaki ilişki, Uluslararası Eğitim ve Öğretim Program Çalışmaları Dergisi, 7(13), 111-129.
  • Wang, C. & Pape, S. J. (2007). A Prope into three chinese boys' self-efficacy beliefs learning as a second language, Journal of Research in Childhood Education, 21(4), 364-377.

The Effect of Intensive English Course Curriculum on 5th Grade Students’ Academic Achievements, Attitudes toward English Course and Self Efficacy Beliefs

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 2, 169 - 179, 20.12.2019

Öz

This study aims to reveal the effect of intensive English language 5th grade curriculum on students’ academic achievement, self-efficacy beliefs and attitudes towards English course. This study is experimental design to reveal students’ opinions about the subject. In the study relational survey model was used to determine whether there is an effect of curriculum on students’ academic achievement, attitudes toward English course and self-efficacy or not. As data collection instrument, “Self-Efficacy Scale for English Course”, “Attitude Scale Toward English Course” and “Academic Achievement Test” were used. Analysis of the scales used in the study were done via IBM SPSS Statics 20 programme. In 2018-2019 academic year intensive English 5th grade students attended to the study who were at 5 secondary school in Zonguldak city centre and 3 secondary school in Kilimli District. Totally 400 students (216 female and 184 male) organize the sample of the study. Students’ opinions were examined in terms of their academic achievements, attitudes toward English course and self-efficacy for English course. As a result low level significant relation was realized among pretests and post-test of academic achievement, attitude toward English and self-efficacy beliefs. Also, mid-level meaningful relation was realized among pretests and protests of attitude and self-efficacy.

Kaynakça

  • Acar, T. (2016). Measurement of attitudes regarding foreign languages skills and ıts relation with success. International Journal of Evaluation and Research in Education, 5(4), 310-322.
  • Arslan, A. (2013). Investigation of relationship between sources of self-efficacy beliefs of secondary school students and some variables. Educational Sciences: Theory and Practice, 13(4), 1983-1993.
  • Bandura, A. (1994). Self-efficacy. encyclopedia of human behaviour. Academic Press, New York.
  • Baş, G. (2012). Gagne'nin öğretim etkinlikleri modelinin öğrencilerin akademik başarılarına ve ingilizce dersine yönelik tutumlarına etkileri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 433-457.
  • Demirel, Ö. (2016). Yabancı dil öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Gömleksiz, M. N. & Kılınç, H. H. (2014). Lise 12 .sınıf öğrencilerinin ingilizce öz yeterlik inançlarına ilişkin görüşleri, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(2), 43-60.
  • Güleç, E. (2014). Aktif öğrenme modeliyle oluşturulan öğrenme ortamının ortaokul öğrencilerinin akademik başarısına ve ingilizce dersine yönelik tutumlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Güven, B. (2008). İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri, tutumları ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(1), 35-54.
  • Halat, S. & Ocak, G (2015). Ortaokul öğrencilerinin ders çalışma becerileri ve ingilizce dersine yönelik tutumlarının incelenmesi, Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8, 131-159.
  • Hsieh, P., Hsieh, P & Schallert, d. L. (2008). Implications from self-efficacy and attribution theories for an understanding of undergraduates' motivation in a foreign language course, Contemporary Educatioal Psychology, 33(4), 513-532.
  • Işık, A. (2008). Yabancı dil eğitimindeki yanlışlıklar nerden kaynaklanıyor?, Journal of Language and Linguistic Studies, 4(2), 15-26.
  • Kambur, S. (2018). An Evaluation of 5th Grade ıntensive english language curriculum ın terms of teacher opinion. Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kartal, Ş. & Özbek, R. (2017). İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin ingilizce dersine yönelik tutumlarına ve başarılarına etkileri, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 796-820.
  • Kepçeoğlu, M. (1973). Okulda yetenek-başarı karşılaştırması, M.E.B. Planlama-Araştırma ve Koordinasyon Dairesi, Ankara, Yayın No: 126.
  • Kırkız, Anbarlı Y. (2010). Öğrencilerin ingilizce dersine ait tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Kozikoğlu, İ. & Kanat, F. (2018). Lise öğrencilerinin ingilizce dersine katılım durumlarının ingilizce dersine yönelik tutum ve ingilizce konuşma kaygısına göre yordanması, Kastamonu Education Journal, 26(5), 1643-1652.
  • Mandayam, R. (2017). Students' attitude towards english language learning and their academic achievement among first year enginnering graduate: A case study, Indian Journal of Science and Technology, 10(29), 1-6.
  • MEB (2013). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) ingilizce dersi (2,3,4,5,6,7,8. sınıflar) öğretim programı, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (2017). Yabancı Dil Ağırlıklı Ortaokul 5. Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programı, http:// tegm.meb.gov.tr/www/ortaokul-5-siniflarda-yabanci-dil-agirlikli-eğitim-uygulaması/içerik/471, (Erişim Tarihi: 01.11.2018).
  • Mersinligil, G. (2002). İlköğretim 4 ve 5. sınıflarda uygulanan ingilizce dersi öğretim programının değerlendirilmesi (Adana ili örneği), Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Munir, F. & Rehman, A. U. (2015). Attitudes of Secondary School Towards English as Foreign Language: A Case Study at Lahore, Pakistan, International Journal of Research, 2(4), 637-650.
  • Omaggio, A. (1986). Teaching language in context: proficiency oriented instruction. Heinle and Heinle Publishers, Boston.
  • Pintrich, P. R., Roeser, R. W. & Groot, M. D. (1994). Classroom and ındividual differences in early adolescents' motivation and self-regulated learning, Journal of Early Adolescene, 14, 139-161.
  • Rahimi, A. & Abedini, A. (2009). The interface between efl learners self efficacy concerning listening comprehension and listening proficiency, Novitas-Royal, 3(1), 14-28.
  • Rukh, S.A.M.A.R (2014). Students' attitude towards english language learning and academic achievement: a case of business students in punjah, European Academic Research, 2(4), 5596-5612.
  • Tılfarlıoğlu, F. & Cinkara, E. (2009). Self-efficacy in efl: differences among proficiency groups and relationship with success, Research on Youth and Language, 3(2), 129-142.
  • Yaşar Coşkun, G. & Yıldız, S. (2017). Üniversite öğrencilerinin ingilizce derslerinde kod değiştirme inançları ile ingilizceye yönelik tutumları arasındaki ilişki, Uluslararası Eğitim ve Öğretim Program Çalışmaları Dergisi, 7(13), 111-129.
  • Wang, C. & Pape, S. J. (2007). A Prope into three chinese boys' self-efficacy beliefs learning as a second language, Journal of Research in Childhood Education, 21(4), 364-377.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri, Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tuğba Yılmaz Bu kişi benim

Murat İnce Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 2 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yılmaz, T., & İnce, M. (2019). Yabancı Dil Ağırlıklı Ortaokul 5. Sınıf Öğretim Programının Öğrencilerin Akademik Başarılarına, İngilizce Dersine Yönelik Tutumlarına ve Öz Yeterlik İnançlarına Etkisi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 169-179.