Bu araştırmanın amacı, öz-düzenlemeli öğrenme destekli öğretimin ortaokul 5. Sınıf öğrencilerinin İngilizce dersi akademik başarılarına olan etkisini incelemektir. Araştırmada deneysel yöntemin ön test, son test kontrol gruplu deseni kullanılmıştır. Araştırmanın uygulaması, 2018–2019 eğitim öğretim yılında ortaokul 5. sınıfta öğrenim gören 56 öğrenciden oluşan örneklem üzerinde yapılmıştır. İngilizce dersi “My town” ünitesinin öğretimi sürecinde yürütülen çalışma, hem deney grubunda hem de kontrol grubunda 4 hafta 12 saat sürmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen akademik başarı testi kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının aldıkları puanlar bağımlı gruplara t-testi ile karşılaştırılmış, öğrencilerin ön test puanları ile son test puanları arasında anlamlı fark bulunduğunda farkın etki büyüklüğü Cohen’s d değerine bakılarak bulunmuştur. Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre; öz düzenlemeli öğrenme destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarı düzeylerinde deney grubu lehine anlamlı farklılıklar sağladığı bulunmuştur. Bu sonuç bize, öz-düzenlemeli öğrenme destekli olarak yapılan öğretimin öğrencilerin akademik başarılarını olumlu yönde etkilediğini göstermiştir.
The aim of this study is to examine the effect of activities supported by self-regulated learning on academic achievement of 5th grade students. In the research, pre-test and post-test control group design of experimental method was used. The sample group of the study consisted of 56 students who are at 5th grade in middle school in 2018-2019 academic years. The study lasted 4 weeks and 12 hours in both the experimental and control groups during the teaching process of the unit called “My town”. Academic achievement test developed by the researcher was used as data collection tool. The scores of the experimental and control groups were compared to the dependent groups by t-test. When there was a significant difference between the pre-test and post-test scores of the students, the effect size of the difference was found by looking at Cohen’s d value. According to the findings; it was found that teaching supported by self-regulated learning provided significant differences in the academic achievement levels of the students in favor of the experimental group. This result showed that teaching supported by self-regulated learning positively affected students' academic achievement.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri, Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2 |