Bu çalışmada, okul öncesi çocuklarla uygulanan beden eğitimi ve spor etkinliklerinin çocukların temel hareket becerileri
üzerindeki etkisini incelemek amaçlanmıştır. Deney ve kontrol gruplu deneysel desenli çalışmada 4-6 yaş grubu 20 çocuk
deney, 20 çocuk kontrol grubunu oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında Dikey Sıçrama, Otur-Uzan Esneklik, Durarak Uzun
Atlama, Flamingo Denge ve Tenis Topu Fırlatma, Çabukluk, Çeviklik, Ayakla Top Kontrol, Koşu Koordinasyon, 30m Sürat
Koşusu ve Elle Top Kontrol testlerinden yararlanılmıştır. Deney ve kontrol grubuna ön testler uygulandıktan sonra deney
grubuyla 14 hafta süreyle haftada iki gün beden eğitimi ve spor etkinlikleri gerçekleştirilmiştir. Eğitim programı
uygulamasının ardından her iki gruba son testler uygulanmıştır. Verilerin analizinde iki gruplu karşılaştırmalarda Mann
Whitney-U Testi, ön test-son test karşılaştırmalarında ise Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Elde edilen veriler
incelendiğinde, çocukların hareket becerileri erişileri ön test-son testleri arasında daha çok deney grubu lehine anlamlı fark
olduğu saptanmıştır. Genel olarak, okul öncesi dönemde beden eğitimi ve spor etkinliklerinin çocukların hareket becerilerinin
gelişiminde etkili olduğu görülmüştür.
in this study, it was aimed to examine the effects of physical education and sport activities on pre-school children's basic
motor skills. Experimental patterned study with control group consisted of 20 children experimental group, 20 children
control group of 4-6 years old. The data were collected using Vertical Jump, Sit-Lie Flexibility, Standing Long, Flamingo Balance
and Tennis Bali Throwing Tests, Jump, Quickness Ability, Foot Bali Control, Running Coordination, 30 Meter Sprint, and Hand
Bali Control Tests. After the implementation of the training program, preliminary tests were applied to the experimental and
control groups, physical training and sport activities were carried out by the experimental group for two weeks a week for 14
weeks. Both groups were then subjected to final tests. Mann Whitney-U test was used in two group comparisons and Wilcoxon
Marked Rank test was used in pre-test and post-test comparisons. According to the data of the study, it was determined that
there was a significant difference between the pre-test and post-test of access to children's motor skills in favor of more
experimental group. in general, pre-school physical education and sport activities have been found to be effective in the
development of children's motor skills.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri, Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 8 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1 |