Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ağız ve Diş Sağlığı Konusuna Yönelik Kavram Karikatürü Destekli İki Aşamalı Test Geliştirme Çalışması

Yıl 2023, Cilt: 11 Sayı: 1, 62 - 75, 29.06.2023
https://doi.org/10.58638/kebd.1216405

Öz

Bu araştırmada amaç, 9. Sınıf sağlık bilgisi dersi “ağız ve diş sağlığı” konusuna yönelik kavram karikatürü destekli bir kavram testi geliştirmek ve bu testin geçerlik-güvenirlik çalışmalarını yapmaktır. İki aşamalı test Giresun il merkezinde iki farklı lisede öğrenim gören toplam 268 9. Sınıf öğrencisine uygulanmıştır. İki aşamalı testte toplam 23 madde bulunmaktadır. Test için güvenirlik, geçerlik ve madde analizi çalışması yapılmıştır. İki aşamalı testin güvenirlik analizi için KR-20 ve güvenilirlik katsayısı (Cronbach Alpha) değerleri hesaplanmıştır. Analizler sonucunda KR-20 değeri 0,807 ve Cronbach Alpha değeri 0,808 olarak hesaplanmıştır. Yapılan madde analizi sonucunda madde güçlüğünün (p) 0.40, ayırtedicilik indeksinin (d) ise 0,42 olduğu görülmüştür. Bu değerler ışığında geliştirilen iki aşamalı testin 9. Sınıf öğrencilerinin ağız ve diş sağlığı konusu ile ilgili alternatif kavramlarını belirlemede ve geleneksel testlere alternatif olarak kullanılabilecek geçerliğe ve güvenirliğe sahip bir kavram testi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Destekleyen Kurum

Giresun Üniversitesi BAP

Proje Numarası

EĞTBAP- A 250221-52

Teşekkür

Bu araştırma Giresun Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) kapsamında desteklenmiştir. Giresun Üniversitesi BAP Komisyon Başkanlığına (Proje No: EĞTBAP- A 250221-52) desteklerinden dolayı teşekkür ederim.

Kaynakça

  • Açıkgöz, M. ve Karslı, F. (2015). Alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımları kullanılarak iş ve enerji konusunda geliştirilen başarı testinin geçerlilik ve güvenirlik analizi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 1-25.
  • Akbulut, H. İ. ve Çepni, S. (2013). Bir üniteye yönelik başarı testi nasıl geliştirilir? :İlköğretim 7. sınıf kuvvet ve hareket ünitesine yönelik bir çalışma. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 18-44.
  • Amir, R. ve Tamir, P. (1994), “In-Depth Analysis of Misconceptions as a Basis For Developing Research-based Remedial Instruction: The Case of Photosynthesis”, The American Biology Teacher, 56(2), 94-100.
  • Atasoy, Ş. ve Akdeniz A.R. (2009). Kavram karikatürlerinin etki-tepki kuvvetleri ile ilgili yanılgıları gidermeye etkisi. 3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Ausubel, D.P. (1968). Educational psychology: A cognitive view. New York: Holt, Rinehart and Winston.
  • Aykutlu, I., ve Şen, A. İ. (2012). Üç aşamalı test, kavram haritası ve analoji kullanılarak lise öğrencilerinin elektrik akımı konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi. Eğitim ve Bilim, 37(166), 275-288.
  • Burke, K. (2005). How to authentics learning (4th Ed). Thousand Oaks, Calif.: Corwin Press.
  • Burns, J. C., Okey, J. R. and Wise, K. C. (1985). Development of an integrated process skill test: TIPS II. Journal of Research in Science Teaching, 22(2), 169-177.
  • Can Şen, H. ve Eryılmaz, A. (2011). Bir başarı testi geliştirme çalışması: basit elektrik devreleri başarı testi geçerlik ve güvenirlik araştırması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1), 1-39.
  • Canpolat, N. ve Pınarbaşı, T. (2011). Bazı kimya kavramlarına yönelik iki kademeli çoktan seçmeli bir testin geliştirilmesi ve uygulanması. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 55-80.
  • Çalık, M. ve Ayas, A. (2003). Çözeltilerde kavram başarı testi hazırlama ve uygulama. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 1-17.
  • Çalışkan, İ. Ö. ve Kaptan, F. (2009). Constructing science process skills test. Çağdaş Eğitim Dergisi, 34, 369, 27-34.
  • Çetinkaya, M. ve Erol, T. A. Ş. (2016). “Vücudumuzda sistemler” ünitesine yönelik üç aşamalı kavram tanı testi geliştirilmesi. ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (ODÜSOBİAD), 6(15), 317-330.
  • Demir, İ. (2019). Yaşam Temelli Öğretimin Ortaokul 7.Sınıf Öğrencilerinin Ağız Ve Diş Hijyeni Konusunda Kavram Öğrenmelerine, Fen Bilimlerine Karşı Tutumlarına Ve Motivasyonlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Demir,Y., Uzoğlu, M. ve Büyükkasap, E. (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kuvvet ve hareket ile ilgili sahip olduğu kavram yanılgılarının belirlenmesinde kullanılan karikatürlerin ve çoktan seçmeli soruların etkililiğinin karşılaştırılması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1,1, 88-102.
  • Ekici, F., Ekici, E., and Aydın, F. (2007). Utility of Concept Cartoons in Diagnosing and Overcoming Misconceptions Related to Photosynthesis. International of Journal of Environmental and Science Education, 2(4), 111-124.
  • Ekim, K.F. (2007). İlköğretim fen öğretiminde kavramsal karikatürlerin öğrencilerin kavram yanılgılarını gidermedeki etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erdoğan, A. ve Cerrah Özsevgeç, L. (2012). Kavram karikatürlerinin öğrencilerin kavram yanılgılarının giderilmesi üzerindeki etkisi: sera etkisi ve küresel ısınma örneği. Turkish Journal of Education, 1(2), 38-50.
  • Erdoğdu, M. Y. and Kurt, F. (2012). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yeterlik algılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(2), 23-36.
  • Evrekli, E., İnel, D., Balım, A. G. ve Kesercioğlu, T. (2009). Fen öğretmen adaylarına yönelik yapılandırıcı yaklaşım tutum ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Fen Eğitim Dergisi, 6(2),134-148.
  • Feyzioğlu, B., Demirdağ, B., Akyıldız, M. ve Altun, E. (2012). Ortaöğretim öğrencilerine yönelik bilimsel süreç becerileri testi geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(13), 1887-1906.
  • Fraenkel, J. R. and Wallen, N. E. (2009). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill Companies.
  • Garnett, P.J. and Treagust, D.F. (1992). Conceptual Difficulties Experienced by Senior High School Students of Chemistry: Electrochemical (Galvanic) and Electrolytic Cells, Journal of Research in Science Teaching, 29, 10, 1079-1099.
  • Haslam, F. and Treagust, D. F. (1987). Diagnosing Secondary Students’ Misconceptions of Photosynthesis and Respiration in Plants Using a Two-Tier Multiple Choice Instrument, Journal of Biological Education, 21, 3, 203-211.
  • Hlebowitsh, P. S. (2005). Desinging the school curriculum. USA: Pearson Education.
  • İlhan, N., ve Hoşgören, G. (2017). Fen bilimleri dersine yönelik yaşam temelli başarı testi geliştirilmesi: Asit baz konusu. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 5(2), 87-110.
  • Kabapınar, F. (2005). Effectiveness of teaching via concept cartoons from the point of view of constructivist approach. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 135-146.
  • Kabapınar, F. (2007). Fen öğretiminde kavram karikatürleri: oluşturmacı bir öğretim yöntemi, ilköğretim çağına genel bir bakış. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları, 243-264.
  • Karaca, E. (2008). An investigation of primary and high school teachers’ perception levels of efficacy of measurement and evaluation in education in Turkey. Social Behavior and Personalıty, 36(8), 1111-1122.
  • Karataş, F. Ö., Köse, S. Ve Coştu, B. (2003). Öğrenci yanılgılarını ve anlama düzeylerini belirlemede kullanılan iki aşamalı testler. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 13(1), 54-69.
  • Karslı Baydere, F. ve Yiğit, M. (2020). Hidrokarbonlar Konusuna Yönelik Bir Kavram Tanı Testi Geliştirilmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 366-379.
  • Keogh, B., and Naylor, S. (1997). Thinking about Science Posters: Developing Ideas Through Concept Cartoon Posters. Millgate House Publishers.
  • Keogh, B., and Naylor, S. (1999a). Science Goes Underground. Adults Learning, 10(5), 6-8.
  • Keogh, B., and Naylor, S. (1999b). Concept Cartoons, Teaching and Learning in Science: An Evaluation. International Journal of Science Education, 21(4), 431-446.
  • Lin, S. W. (2004). Development and application of a two-tier diagnostic test for high school students’ understanding of flowering plant growth and development. International Journal of Science and Mathematics Education, 2(2), 175-199.
  • Mann, M. and Treagust, D. F. (1998). A Pencil and Paper Instrument to Diagnose Students’ Conception of Breathing, Gas Exchange and Respiration, Australian Science Teachers Journal, 44, 2, 55-59.
  • Martinez, Y. M. (2004). Does The K-W-L Reading Strategy Enhance Student Understanding in Honors High School Science Classroom?.(Unpublished masters thesis). Fullerton: California State University.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı
  • Naylor, S., and Keogh, B. (2013). Concept Cartoons: what have we learnt?. Journal of Turkish Science Education, 10(1), 3-11.
  • Naylor, S., and McMurdo, A. (1990). Supporting science in schools. Timperley. Nussbaum.
  • Odom, A. L., Barrow, H. L. (1995). Development and Application of a Two-Tier Diagnostic Test Measuring College Biaology Students’ Understanding of Diffusion and Osmosis after aCourse of Instruction, Journal of Research in Science Teaching, 32, 1, 45-61.
  • Oliva, P. F. (2005). Developing the curriculum (6. Edition). Newyork: Pearson Education.
  • Özgüven, İ. E. (1998). Psikolojik Testler. Ankara: PDREM Yayınları.
  • Özmen, H. (2004). Fen öğretiminde öğrenme teorileri ve teknoloji destekli yapılandırmacı (Constructivist) Öğrenme. The Turkish Online Journal Of Educational Technology, 3, 14, 100-109.
  • Peterson, R.F., Treagust, D.F., and Garnett, P.J. (1989). Development and Application of a Diagnostic Instrument to Evaluate Grade-11 and -12 Students’ Concepts of Covalent Bonding and Structure Following a course of Instruction, Journal of Research in Science Teaching, 26, 4, 301-314.
  • Sönmez, V. (2005). Program geliştirme öğretmen el kitabı (13. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tan, K. C. D., Goh, K. N., Chia, S. L. and Treagust, D. F. (2002). Development and Application of a Two-Tier Multiple Choice Diagnostic Instrument to Assess High School Students’ Understanding of Inorganic Chemistry Qualitative Analysis, Journal of Research in Science Teaching, 39, 4, 283-301.
  • Temiz, B. K., Taşar, M. F. ve Tan, M. (2006). Development and Validation of a Multiple Format Test of Science Process Skills. International Education Journal, 7, 7, 1007-1027.
  • Treagust, D. F. (1988). Development and use of diagnostic tests to evaluate students’ misconceptions in science. International Journal of Science Education, 10(2), 159-169.
  • Turgut, M. F. ve Baykul, Y. (2012). Eğitimde ölçme ve değerlendirme(4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Tyson, L., Treagust, D. F. and Bucat, R. B. (1999). The complexity teaching and learning chemical equilibrium, Journal of Chemical Education, 76(4), 554-558.
  • Voska, K. W. and Heikkinen, H. W. (2000). Identification and analysis of student conception used to solve chemical equilibrium problems. Journal of Research in Science Teaching, 37(2), 160-176.
  • Wandersee, J.H., Mintzes, J.J. and Novak, J.D. (1994). Research on alternative conceptions in science. In D.L. Gabel (Ed.), Handbook of research on science teaching and learning (pp. 177–210). New York: Macmillan.
  • Webb, N. L. (1997). Determining alignment of expectations and assessments in mathematics and science education. NISE brief 1(2). Madison, WI: University of Wisconsin-Madison, National Institute for Science Education.

Two-Stage Test Development Study Supported by Concept Cartoon on Oral and Dental Health

Yıl 2023, Cilt: 11 Sayı: 1, 62 - 75, 29.06.2023
https://doi.org/10.58638/kebd.1216405

Öz

The aim of this research is to develop a concept test supported by concept cartoons for the subject of "oral and dental health" in the 9th grade health information lesson and to conduct validity-reliability studies of this test. The two-stage test was applied to a total of 268 9th grade students studying at two different high schools in Giresun city center. There are a total of 23 items in the two-stage test. Reliability, validity and item analysis studies were conducted for the test. KR-20 and reliability coefficient (Cronbach Alpha) values were calculated for the reliability analysis of the two-stage test. As a result of the analyzes, the KR-20 value was calculated as 0.807 and the Cronbach Alpha value as 0.808. As a result of the item analysis, it was seen that the item difficulty (p) was 0.40, and the discrimination index (d) was 0.42. It has been concluded that the two-stage test developed in the light of these values is a valid and reliable concept test that can be used as an alternative to traditional tests and to determine the alternative concepts of 9th grade students about oral and dental health.

Proje Numarası

EĞTBAP- A 250221-52

Kaynakça

  • Açıkgöz, M. ve Karslı, F. (2015). Alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımları kullanılarak iş ve enerji konusunda geliştirilen başarı testinin geçerlilik ve güvenirlik analizi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 1-25.
  • Akbulut, H. İ. ve Çepni, S. (2013). Bir üniteye yönelik başarı testi nasıl geliştirilir? :İlköğretim 7. sınıf kuvvet ve hareket ünitesine yönelik bir çalışma. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 18-44.
  • Amir, R. ve Tamir, P. (1994), “In-Depth Analysis of Misconceptions as a Basis For Developing Research-based Remedial Instruction: The Case of Photosynthesis”, The American Biology Teacher, 56(2), 94-100.
  • Atasoy, Ş. ve Akdeniz A.R. (2009). Kavram karikatürlerinin etki-tepki kuvvetleri ile ilgili yanılgıları gidermeye etkisi. 3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Ausubel, D.P. (1968). Educational psychology: A cognitive view. New York: Holt, Rinehart and Winston.
  • Aykutlu, I., ve Şen, A. İ. (2012). Üç aşamalı test, kavram haritası ve analoji kullanılarak lise öğrencilerinin elektrik akımı konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi. Eğitim ve Bilim, 37(166), 275-288.
  • Burke, K. (2005). How to authentics learning (4th Ed). Thousand Oaks, Calif.: Corwin Press.
  • Burns, J. C., Okey, J. R. and Wise, K. C. (1985). Development of an integrated process skill test: TIPS II. Journal of Research in Science Teaching, 22(2), 169-177.
  • Can Şen, H. ve Eryılmaz, A. (2011). Bir başarı testi geliştirme çalışması: basit elektrik devreleri başarı testi geçerlik ve güvenirlik araştırması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1), 1-39.
  • Canpolat, N. ve Pınarbaşı, T. (2011). Bazı kimya kavramlarına yönelik iki kademeli çoktan seçmeli bir testin geliştirilmesi ve uygulanması. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 55-80.
  • Çalık, M. ve Ayas, A. (2003). Çözeltilerde kavram başarı testi hazırlama ve uygulama. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 1-17.
  • Çalışkan, İ. Ö. ve Kaptan, F. (2009). Constructing science process skills test. Çağdaş Eğitim Dergisi, 34, 369, 27-34.
  • Çetinkaya, M. ve Erol, T. A. Ş. (2016). “Vücudumuzda sistemler” ünitesine yönelik üç aşamalı kavram tanı testi geliştirilmesi. ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi (ODÜSOBİAD), 6(15), 317-330.
  • Demir, İ. (2019). Yaşam Temelli Öğretimin Ortaokul 7.Sınıf Öğrencilerinin Ağız Ve Diş Hijyeni Konusunda Kavram Öğrenmelerine, Fen Bilimlerine Karşı Tutumlarına Ve Motivasyonlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Demir,Y., Uzoğlu, M. ve Büyükkasap, E. (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kuvvet ve hareket ile ilgili sahip olduğu kavram yanılgılarının belirlenmesinde kullanılan karikatürlerin ve çoktan seçmeli soruların etkililiğinin karşılaştırılması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1,1, 88-102.
  • Ekici, F., Ekici, E., and Aydın, F. (2007). Utility of Concept Cartoons in Diagnosing and Overcoming Misconceptions Related to Photosynthesis. International of Journal of Environmental and Science Education, 2(4), 111-124.
  • Ekim, K.F. (2007). İlköğretim fen öğretiminde kavramsal karikatürlerin öğrencilerin kavram yanılgılarını gidermedeki etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erdoğan, A. ve Cerrah Özsevgeç, L. (2012). Kavram karikatürlerinin öğrencilerin kavram yanılgılarının giderilmesi üzerindeki etkisi: sera etkisi ve küresel ısınma örneği. Turkish Journal of Education, 1(2), 38-50.
  • Erdoğdu, M. Y. and Kurt, F. (2012). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yeterlik algılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(2), 23-36.
  • Evrekli, E., İnel, D., Balım, A. G. ve Kesercioğlu, T. (2009). Fen öğretmen adaylarına yönelik yapılandırıcı yaklaşım tutum ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Fen Eğitim Dergisi, 6(2),134-148.
  • Feyzioğlu, B., Demirdağ, B., Akyıldız, M. ve Altun, E. (2012). Ortaöğretim öğrencilerine yönelik bilimsel süreç becerileri testi geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(13), 1887-1906.
  • Fraenkel, J. R. and Wallen, N. E. (2009). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill Companies.
  • Garnett, P.J. and Treagust, D.F. (1992). Conceptual Difficulties Experienced by Senior High School Students of Chemistry: Electrochemical (Galvanic) and Electrolytic Cells, Journal of Research in Science Teaching, 29, 10, 1079-1099.
  • Haslam, F. and Treagust, D. F. (1987). Diagnosing Secondary Students’ Misconceptions of Photosynthesis and Respiration in Plants Using a Two-Tier Multiple Choice Instrument, Journal of Biological Education, 21, 3, 203-211.
  • Hlebowitsh, P. S. (2005). Desinging the school curriculum. USA: Pearson Education.
  • İlhan, N., ve Hoşgören, G. (2017). Fen bilimleri dersine yönelik yaşam temelli başarı testi geliştirilmesi: Asit baz konusu. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 5(2), 87-110.
  • Kabapınar, F. (2005). Effectiveness of teaching via concept cartoons from the point of view of constructivist approach. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 135-146.
  • Kabapınar, F. (2007). Fen öğretiminde kavram karikatürleri: oluşturmacı bir öğretim yöntemi, ilköğretim çağına genel bir bakış. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları, 243-264.
  • Karaca, E. (2008). An investigation of primary and high school teachers’ perception levels of efficacy of measurement and evaluation in education in Turkey. Social Behavior and Personalıty, 36(8), 1111-1122.
  • Karataş, F. Ö., Köse, S. Ve Coştu, B. (2003). Öğrenci yanılgılarını ve anlama düzeylerini belirlemede kullanılan iki aşamalı testler. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 13(1), 54-69.
  • Karslı Baydere, F. ve Yiğit, M. (2020). Hidrokarbonlar Konusuna Yönelik Bir Kavram Tanı Testi Geliştirilmesi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 366-379.
  • Keogh, B., and Naylor, S. (1997). Thinking about Science Posters: Developing Ideas Through Concept Cartoon Posters. Millgate House Publishers.
  • Keogh, B., and Naylor, S. (1999a). Science Goes Underground. Adults Learning, 10(5), 6-8.
  • Keogh, B., and Naylor, S. (1999b). Concept Cartoons, Teaching and Learning in Science: An Evaluation. International Journal of Science Education, 21(4), 431-446.
  • Lin, S. W. (2004). Development and application of a two-tier diagnostic test for high school students’ understanding of flowering plant growth and development. International Journal of Science and Mathematics Education, 2(2), 175-199.
  • Mann, M. and Treagust, D. F. (1998). A Pencil and Paper Instrument to Diagnose Students’ Conception of Breathing, Gas Exchange and Respiration, Australian Science Teachers Journal, 44, 2, 55-59.
  • Martinez, Y. M. (2004). Does The K-W-L Reading Strategy Enhance Student Understanding in Honors High School Science Classroom?.(Unpublished masters thesis). Fullerton: California State University.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı
  • Naylor, S., and Keogh, B. (2013). Concept Cartoons: what have we learnt?. Journal of Turkish Science Education, 10(1), 3-11.
  • Naylor, S., and McMurdo, A. (1990). Supporting science in schools. Timperley. Nussbaum.
  • Odom, A. L., Barrow, H. L. (1995). Development and Application of a Two-Tier Diagnostic Test Measuring College Biaology Students’ Understanding of Diffusion and Osmosis after aCourse of Instruction, Journal of Research in Science Teaching, 32, 1, 45-61.
  • Oliva, P. F. (2005). Developing the curriculum (6. Edition). Newyork: Pearson Education.
  • Özgüven, İ. E. (1998). Psikolojik Testler. Ankara: PDREM Yayınları.
  • Özmen, H. (2004). Fen öğretiminde öğrenme teorileri ve teknoloji destekli yapılandırmacı (Constructivist) Öğrenme. The Turkish Online Journal Of Educational Technology, 3, 14, 100-109.
  • Peterson, R.F., Treagust, D.F., and Garnett, P.J. (1989). Development and Application of a Diagnostic Instrument to Evaluate Grade-11 and -12 Students’ Concepts of Covalent Bonding and Structure Following a course of Instruction, Journal of Research in Science Teaching, 26, 4, 301-314.
  • Sönmez, V. (2005). Program geliştirme öğretmen el kitabı (13. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tan, K. C. D., Goh, K. N., Chia, S. L. and Treagust, D. F. (2002). Development and Application of a Two-Tier Multiple Choice Diagnostic Instrument to Assess High School Students’ Understanding of Inorganic Chemistry Qualitative Analysis, Journal of Research in Science Teaching, 39, 4, 283-301.
  • Temiz, B. K., Taşar, M. F. ve Tan, M. (2006). Development and Validation of a Multiple Format Test of Science Process Skills. International Education Journal, 7, 7, 1007-1027.
  • Treagust, D. F. (1988). Development and use of diagnostic tests to evaluate students’ misconceptions in science. International Journal of Science Education, 10(2), 159-169.
  • Turgut, M. F. ve Baykul, Y. (2012). Eğitimde ölçme ve değerlendirme(4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Tyson, L., Treagust, D. F. and Bucat, R. B. (1999). The complexity teaching and learning chemical equilibrium, Journal of Chemical Education, 76(4), 554-558.
  • Voska, K. W. and Heikkinen, H. W. (2000). Identification and analysis of student conception used to solve chemical equilibrium problems. Journal of Research in Science Teaching, 37(2), 160-176.
  • Wandersee, J.H., Mintzes, J.J. and Novak, J.D. (1994). Research on alternative conceptions in science. In D.L. Gabel (Ed.), Handbook of research on science teaching and learning (pp. 177–210). New York: Macmillan.
  • Webb, N. L. (1997). Determining alignment of expectations and assessments in mathematics and science education. NISE brief 1(2). Madison, WI: University of Wisconsin-Madison, National Institute for Science Education.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sena Kurtoğlu 0000-0002-9803-6591

Fethiye Karslı Baydere 0000-0003-0994-0974

Proje Numarası EĞTBAP- A 250221-52
Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 8 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kurtoğlu, S., & Karslı Baydere, F. (2023). Ağız ve Diş Sağlığı Konusuna Yönelik Kavram Karikatürü Destekli İki Aşamalı Test Geliştirme Çalışması. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 62-75. https://doi.org/10.58638/kebd.1216405