Okul öncesi yılları çocukların farklı gelişim alanlarında hızlı gelişmelerin gerçekleştiği bir döneme rast gelmektedir. Bu dönemde çocuklar matematiksel olarak da hızlı gelişmeler yaşamaktadırlar. Matematiksel olarak yaşadıkları hızlı gelişmelerinde, öğretmenlerin matematikle ilgili algıları ve sınıf içinde gerçekleştirdiği uygulamalar oldukça etkilidir. Çocukların vakitlerinin önemli kısmını geçirdiği ailelerin matematiğe yönelik algıları da bu süreçte oldukça önemlidir. Bu araştırmada da, okul öncesi eğitimi alan çocukların ebeveynlerinin anne veya babalarının matematiğe yönelik algıları ve okul öncesi dönemde verilen matematik eğitiminden beklentileri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma nitel araştırma durum çalışmasına uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların seçilmesinde kolay ulaşılabilir örneklem seçme yönteminden yararlanılarak gerçekleştirilip 284 katılımcıya ulaşılmıştır. Araştırmada kullanılan yarı yapılandırılmış görüşme formu araştırmacı tarafından hazırlanmıştır. Araştırmanın sonucunda ebeveynlerin matematiği, sayılar ve işlemler şeklinde algıladıkları ortaya çıkmıştır. Ayrıca katılımcılar kendilerinin matematikle ilgili geçmiş veya mevcut tecrübelerinin çocuklarını etkilediğini belirttikleri ve evde gerçekleştirdikleri uygulamalarda ise okulda yapılan uygulamaların tekrarı şeklinde gerçekleştirdiklerinden bahsetmişlerdir. Araştırmaya katılan birçok araştırmacı da matematiğin çocukların hem günlük hayatlarındaki ve gelecek hayatlarındaki önemine sıklıkla değinmişlerdir.
Preschool years come across to the period when rapid changes in different developmental areas of children has occurred. During this period, children experience various mathematical developments. About these rapid mathematical developments, teachers’ perceptions about mathematics and their classroom practices are effective. Children spend most of their time with their parents. Therefore, their perceptions about mathematics are very effective in children’s mathematics learning. Main aims of the study are to determine perceptions of parents mother or father , who have children enrolled to preschools, about mathematics and to specify their expectations about mathematics education during preschool education. This study is a case study which is a type of qualitative research methods. In selection of participants, convenience sampling method which was one of the purposeful sampling methods was used and 284 participants were involved to the study. Semi structured interview form was used for data gathering. It was developed by the researchers. Results of the study indicated that parents perceived mathematics as numbers and operations. Besides, participants stated that their previous and current mathematical experiences affected their children and they mentioned that they did mathematical practices at home. These practices were generally involved repetition of school learnings. Many of the participants also frequently stated that mathematics was significant for both their children's daily lives and future lives.
Early childhood Parent Perception Expectation Mathematics education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 21 Sayı: 1 |