BibTex RIS Kaynak Göster

COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE PROJE YAKLAŞIMI

Yıl 2004, Cilt: 5 Sayı: 2, 99 - 107, 01.05.2004

Öz

Dersler; öğretmenler tarafından öğrenciyi aktif kılan, yaratıcılığını zorlayan, problem çözme becerisini geliştiren, bilgilerini gündelik yaşamıyla ilişkilendirebilen, kendine güvenmesini ağlayan öğretim ortamlarına dönüştürülmelidir. Aksi hâlde öğrenci öğrendiklerini kısa sürede unutacak ve kalıcı öğrenme gerçekleşmeyecektir. Her alanda olduğu gibi Coğrafya öğretiminde de kalıcı öğrenmeyi öğretmen doğru ve yerinde kullanılan; yöntem, teknik ve araç-gereç tercihiyle sağlayacaktır. Bu çalışma; projeyi, proje türlerini ve Coğrafya öğretiminde proje çalışmasına yönelik bir örneği kapsamaktadır.

Kaynakça

  • Açıkgöz, Ü. K. (2002). Aktif Öğrenme, Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir.
  • Aytaç, K. (1992). Avrupa Eğitim Tarihi- Antik Çağdan 19. Yüzyılın Sonlarına Kadar-, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi yayınları, No: 58, İstanbul.
  • Battersby, J. (2002). Differentation in Teaching and Learning Geography. Teaching Geography in Secondary Schools. London: RoutledgeFalmer.
  • Birgivi, M. (1953). Proje Usulü ile Uygulanmış Ünite Örnekleri, Millî Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • Comeaux, P., Huber, R. (2001). Students as Scientists: Using Interactive Technologies and Collaborative Inquiry in an Environmental Science Project for Teachers and Their Students, Journal of Science Teacher Education, Vol 12 (4), 235-252.
  • Diffily, D. & Sassman, C. (2002). Project Based Learning with Young Children, Heinemann, USA.
  • Doğanay, H. (2002) Coğrafya Öğretim Yöntemleri,”Orta Öğretimde Coğrafya Eğitiminin Esasları”, Aktif Yayınevi, İstanbul.
  • Fleming, D.S. (2000). A Teacher’s Guide to Project Based Learning. AEL, Inc.
  • Fogarty, R. (1997). Problem Based Learning & Other Curriculum Models for the Multiple Inteligences Classroom. Skylight Profesiona Development. USA.
  • Güngördü, E. (2001). Liselerde Coğrafya Öğretimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • ...................(2002). Coğrafya’da Öğretim Yöntemleri-İlkeler ve Uygulamalar, Ankara.
  • Katz, L.G. and Chard S.C.(1989). Engaging Children’s Minds: The Project Approach. Norwood, NJ: Ablex.
  • ...., L.G.(1994). The Project Approach. EDO-PS-94-6. Eric Digest.
  • Krajcik, J., Czerniak, C. and Berger, C.(1999). Teaching Children Science A Project Based Approach. McGraw- Hill College. USA.
  • Kilpatrick, W. H. (1918). The project method. Teachers College Record, 19(4), 319-335.
  • Saban, A. (2000). Öğrenme Öğretme Süreci: Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • Şahin, C. (1999). Lise Coğrafya. Ders Kitapları A.Ş. İstanbul.
  • ..............(2001). Türkiye’de Coğrafya Öğretimi (Sorunlar-Çözüm Önerileri). Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Ankara.
  • Telman, N. (1997). Etkin Öğrenme Yöntemleri, Epsilon Yayıncılık, İstanbul.

PROJECT APPROACH IN GEOGRAPHY TEACHING

Yıl 2004, Cilt: 5 Sayı: 2, 99 - 107, 01.05.2004

Öz

Teachers must follow a student centered syllabus which enables students to be more creative and more skilled at problem solving. Besides, the courses must be in parallel with the daily life which, in turn, make students feel more self confident. If not so, there cannot be any permanenet learning. In teaching geography, permanenet learning is possible only with the right methods, techniques, and equipments. This study is a sample study which focuses on project, types of projects, and projects in teaching geography

Kaynakça

  • Açıkgöz, Ü. K. (2002). Aktif Öğrenme, Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir.
  • Aytaç, K. (1992). Avrupa Eğitim Tarihi- Antik Çağdan 19. Yüzyılın Sonlarına Kadar-, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi yayınları, No: 58, İstanbul.
  • Battersby, J. (2002). Differentation in Teaching and Learning Geography. Teaching Geography in Secondary Schools. London: RoutledgeFalmer.
  • Birgivi, M. (1953). Proje Usulü ile Uygulanmış Ünite Örnekleri, Millî Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • Comeaux, P., Huber, R. (2001). Students as Scientists: Using Interactive Technologies and Collaborative Inquiry in an Environmental Science Project for Teachers and Their Students, Journal of Science Teacher Education, Vol 12 (4), 235-252.
  • Diffily, D. & Sassman, C. (2002). Project Based Learning with Young Children, Heinemann, USA.
  • Doğanay, H. (2002) Coğrafya Öğretim Yöntemleri,”Orta Öğretimde Coğrafya Eğitiminin Esasları”, Aktif Yayınevi, İstanbul.
  • Fleming, D.S. (2000). A Teacher’s Guide to Project Based Learning. AEL, Inc.
  • Fogarty, R. (1997). Problem Based Learning & Other Curriculum Models for the Multiple Inteligences Classroom. Skylight Profesiona Development. USA.
  • Güngördü, E. (2001). Liselerde Coğrafya Öğretimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • ...................(2002). Coğrafya’da Öğretim Yöntemleri-İlkeler ve Uygulamalar, Ankara.
  • Katz, L.G. and Chard S.C.(1989). Engaging Children’s Minds: The Project Approach. Norwood, NJ: Ablex.
  • ...., L.G.(1994). The Project Approach. EDO-PS-94-6. Eric Digest.
  • Krajcik, J., Czerniak, C. and Berger, C.(1999). Teaching Children Science A Project Based Approach. McGraw- Hill College. USA.
  • Kilpatrick, W. H. (1918). The project method. Teachers College Record, 19(4), 319-335.
  • Saban, A. (2000). Öğrenme Öğretme Süreci: Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • Şahin, C. (1999). Lise Coğrafya. Ders Kitapları A.Ş. İstanbul.
  • ..............(2001). Türkiye’de Coğrafya Öğretimi (Sorunlar-Çözüm Önerileri). Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Ankara.
  • Telman, N. (1997). Etkin Öğrenme Yöntemleri, Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mücahit Coşkun

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Coşkun, M. (2004). COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE PROJE YAKLAŞIMI. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 99-107.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124