Bu araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının matematik ve fen bilimleri dersi öğretimine yönelik kaygı düzeylerini belirlemek ve bu kaygıya neden olan faktörleri incelemek hedeflenmiştir. Araştırmaya 2017-2018 eğitim öğretim yılının I. yarıyılı içerisinde Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği programına kayıtlı ve 4. Sınıf öğrencisi olan 114 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Veriler; LIU 2016 tarafından geliştirilen ve orijinali İngilizce olan Aytekin, Türkmenoğlu ve Arıkan 2017 tarafından Türkçeye uyarlanan Matematik ve Fen Öğretimine Yönelik Kaygı Ölçeği ve kişisel bilgi formu ile örnekleme alınan öğretmen adaylarına uygulanarak elde edilmiştir. Veriler toplandıktan sonra veri analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre bilimsel etkinliklere katılım düzeyi her iki dersin öğretim kaygısına istatistiksel olarak anlamlı farklılık oluşturmaktadır. Bununla birlikte mesleği seçme nedeni fen dersi öğretim kaygısında, matematiği sevme düzeyi de matematik dersi öğretim kaygısında istatistiksel olarak anlamlı farklılık oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarını bilimsel etkinliklere yönlendirme, mesleği severek yapacak olanların daha çok tercih etmelerini sağlama ve öğreteceği konuları seven öğretmenler yetiştirmenin önemli olduğu görülmüştür.
Matematik öğretim kaygısı MÖK Fen öğretim kaygısı FÖK Sınıf öğretmeni adayları
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 3 |