Türkiye’de eşlikli çalışmalar, profesyonel müzik eğitimi veren kurumlar vasıtasıyla yaygınlaşmaya başlamıştır. Eşlikli çalışmaların yapıldığı pek çok çalgıdan biri de flüttür. Flüt eğitiminin verildiği kurumlar arasında Devlet Konservatuvarları, Müzik Eğitimi Anabilim Dalları ve Güzel Sanatlar Fakültelerinin Müzik Bölümleri bulunmaktadır. Araştırmada eğitimcilerin; eşlikli çalışmalara ayrılan sürelerin yeterliliği, tercih edilen eşlik türleri, çalgıyı öğrenme konusundaki katkıları hakkındaki görüşleri belirlenerek Türkiye’de flüt eğitimi veren müzik kurumlarındaki eşlikli çalışmaların yerini saptamak amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Devlet Konservatuvarları 9 , Müzik Eğitimi Anabilim Dalları 15 ve Güzel Sanatlar Fakültelerinin Müzik Bölümlerinde 7 görev yapmakta olan toplam 21 flüt eğitimcisi oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, Türkiye’de lisans düzeyinde flüt eğitimi veren üç kurumun da müfredatında eşlikli derslerin oda müziği, orkestra, eşlik çalma..vb bulunduğu, öğretim elemanları tarafından eşlikli flüt eserlerinin çalıştırıldığı ve en çok da piyano eşlikli eserlerin tercih edildiği tespit edilmiştir. Sonuç olarak, Türkiye’de flüt eğitimi verilen müzik kurumlarında eşlikli flüt çalışmaları konusunda kurumlar arası farklılıkların olduğu tespit edilmiştir.
Müzik eğitimi müzik eğitimi verilen kurumlar çalgı flüt eğitimi eşlikli çalma
Accompanying studies in Turkey have started to become widespread through institutions providing professional music education. One of the many instruments that has accompanied works is flute. Conservatories, Music Education Departments at Education Faculties and Music Departments at Fine Art Faculties in Turkey are among the institutions where the flute education is available. It was aimed to determine the role of the rehearsing with accompaniment at the musical instutions which provides flute education in Turkey by determining the opinions of the trainers about sufficiency of reharsing periods of works with accompaniment, types of accompaniment preferred and contributions to learning on the instrument. The working group of the research consists 21 flute trainers who work at State Conservatories 9 , Music Education Departments at Education Faculties 15 and Music Departments at Fine Art Faculties 7 in total. A questionnaire form was used as the data collection tool of the research. According to the findings of the research, it was determined that there are lessons with accompaniment chamber music, orchestra, accompany etc… at these three instutions that provides undergrade flute education in Turkey, accompained flute pieces are taught by the instructors and pieces that accompanied with piano are the most preferred.Consequently, it has determined that there are differences on the flute training with accompaniment between
Music Education Instrument Flute Education Accompaniment Institutions with music education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 1 |