BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE FLÜT EĞİTİMİ VEREN MÜZİK KURUMLARINDA EŞLİKLİ ÇALIŞMALARIN YERİ

Yıl 2017, Cilt: 18 Sayı: 1, 485 - 501, 01.01.2017

Öz

Türkiye’de eşlikli çalışmalar, profesyonel müzik eğitimi veren kurumlar vasıtasıyla yaygınlaşmaya başlamıştır. Eşlikli çalışmaların yapıldığı pek çok çalgıdan biri de flüttür. Flüt eğitiminin verildiği kurumlar arasında Devlet Konservatuvarları, Müzik Eğitimi Anabilim Dalları ve Güzel Sanatlar Fakültelerinin Müzik Bölümleri bulunmaktadır. Araştırmada eğitimcilerin; eşlikli çalışmalara ayrılan sürelerin yeterliliği, tercih edilen eşlik türleri, çalgıyı öğrenme konusundaki katkıları hakkındaki görüşleri belirlenerek Türkiye’de flüt eğitimi veren müzik kurumlarındaki eşlikli çalışmaların yerini saptamak amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Devlet Konservatuvarları 9 , Müzik Eğitimi Anabilim Dalları 15 ve Güzel Sanatlar Fakültelerinin Müzik Bölümlerinde 7 görev yapmakta olan toplam 21 flüt eğitimcisi oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, Türkiye’de lisans düzeyinde flüt eğitimi veren üç kurumun da müfredatında eşlikli derslerin oda müziği, orkestra, eşlik çalma..vb bulunduğu, öğretim elemanları tarafından eşlikli flüt eserlerinin çalıştırıldığı ve en çok da piyano eşlikli eserlerin tercih edildiği tespit edilmiştir. Sonuç olarak, Türkiye’de flüt eğitimi verilen müzik kurumlarında eşlikli flüt çalışmaları konusunda kurumlar arası farklılıkların olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akıncı, Ç. (1994). Yan flüt tekniği ve flüt dağarının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Aktüze, İ. (2002). Müziği okumak. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Akbulut, E. (2013). Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı “ bireysel çalgı” dersi hedeflerinin gerçekleşme düzeylerine ilişkin 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin görüşleri açısından bir değerlendirme. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:21, No: 1, 57-68.
  • Artaud, P-Y. (1996). A propos de pédagogie. Paris: Billaudot.
  • Bilgin, S. (1998). İlköğretim okullarının ikinci kademesinde müzik eğitiminde kullanılan şarkıların Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi çıkışlı müzik öğretmenleri tarafından piyano ile eşliklenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Cüceoğlu, G. (2008). Flüt çalışmasından kaynaklanan bedensel sorunlar çerçevesinde geliştirilmiş bir “flüt ısınma programı”. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dik, C. (2006). Barok dönem flüt müziği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ekebalkan, S. (2007). Flüt eğitiminde çalışma yöntemlerinin teknik ve pedagojik açıdan incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • Kamukoğlu, R.A. (1998). Flüt’ün tarihsel gelişimi, repertuarı ve flütle ilgili yayınlar üzerine bir inceleme. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Kurtaslan, H. (2010). Flüt eğitiminde çağdaş Türk flüt eserlerinin kullanımı ve örnek çalışma egzersizleri. Yayımlanmamış doktora tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Küçük, E. (2006). 17 Yüzyıldan günümüze ”flüt repertuvarı” tarihi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • Milan, S. (2010). Flute notes. Suffolk: Novelize Book Print Ltd.
  • Onuk, Ö. (2000). Üniversitelerin müzik eğitimi anabilim / anasanat dallarında flüt eğitimi ve bu eğitimde çağdaş türk flüt müziğinin yeri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Say, A.( 2002). Müzik sözlüğü. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uyan, T. Z. Deniz.(2005). Üniversitelerin müzik öğretmenliği anabilim dalları birinci sınıf flüt eğitiminin ve bu eğitimde en yaygın kullanılan etüt ve eserlerin “hedef ve hedef davranışlar” açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yurga, C. ve Kaya, Z. (2009). Yeniden yapılanma sürecinde müzik öğretmenliği programlarındaki korrepetisyon dersi eksikliği. 8 Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu sunulmuş bildiri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • URL1.http://www.deu.edu.tr/ders-katalog/2015-2016/tr/bolum_9291_tr.html, https://www.konya.edu.tr/guzelsanatlaregitimi/program# 14.01.2016 , Erişim tarihi
  • URL2. http://gsf.akdeniz.edu.tr/wp content/uploads/2016/03/m%C3%BCzik.pdf , Erişim tarihi: 14.01.2016
  • URL3. http://www2.msgsu.edu.tr/msu/pages/155.aspx , Erişim tarihi: 14.01.2016
  • URL4. http://www.deu.edu.tr/ders-katalog/2015-2016/tr/bolum_9291_tr.html , Erişim tarihi: 15.01.2016
  • URL5.http://llp.marmara.edu.tr/organizasyon.aspx?kultur=tr- TR&Mod=1&ustbirim=1000&birim=1013&altbirim=&program=13&organizasyo nId=15&mufredatTurId=932001#Anchor3 , Erişim tarihi: 15.01.2016
  • URL6. http://guzelsanat.erciyes.edu.tr/syllab_tr/calgi/cal203_9.pdf , Erişim tarihi: 16.01.2016

The Role of Rehearsing With Accompaniment At The Musical Instutions Which Provides Flute Education in Turkey

Yıl 2017, Cilt: 18 Sayı: 1, 485 - 501, 01.01.2017

Öz

Accompanying studies in Turkey have started to become widespread through institutions providing professional music education. One of the many instruments that has accompanied works is flute. Conservatories, Music Education Departments at Education Faculties and Music Departments at Fine Art Faculties in Turkey are among the institutions where the flute education is available. It was aimed to determine the role of the rehearsing with accompaniment at the musical instutions which provides flute education in Turkey by determining the opinions of the trainers about sufficiency of reharsing periods of works with accompaniment, types of accompaniment preferred and contributions to learning on the instrument. The working group of the research consists 21 flute trainers who work at State Conservatories 9 , Music Education Departments at Education Faculties 15 and Music Departments at Fine Art Faculties 7 in total. A questionnaire form was used as the data collection tool of the research. According to the findings of the research, it was determined that there are lessons with accompaniment chamber music, orchestra, accompany etc… at these three instutions that provides undergrade flute education in Turkey, accompained flute pieces are taught by the instructors and pieces that accompanied with piano are the most preferred.Consequently, it has determined that there are differences on the flute training with accompaniment between

Kaynakça

  • Akıncı, Ç. (1994). Yan flüt tekniği ve flüt dağarının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Aktüze, İ. (2002). Müziği okumak. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Akbulut, E. (2013). Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı “ bireysel çalgı” dersi hedeflerinin gerçekleşme düzeylerine ilişkin 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin görüşleri açısından bir değerlendirme. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:21, No: 1, 57-68.
  • Artaud, P-Y. (1996). A propos de pédagogie. Paris: Billaudot.
  • Bilgin, S. (1998). İlköğretim okullarının ikinci kademesinde müzik eğitiminde kullanılan şarkıların Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi çıkışlı müzik öğretmenleri tarafından piyano ile eşliklenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Cüceoğlu, G. (2008). Flüt çalışmasından kaynaklanan bedensel sorunlar çerçevesinde geliştirilmiş bir “flüt ısınma programı”. Yayınlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dik, C. (2006). Barok dönem flüt müziği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ekebalkan, S. (2007). Flüt eğitiminde çalışma yöntemlerinin teknik ve pedagojik açıdan incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • Kamukoğlu, R.A. (1998). Flüt’ün tarihsel gelişimi, repertuarı ve flütle ilgili yayınlar üzerine bir inceleme. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Kurtaslan, H. (2010). Flüt eğitiminde çağdaş Türk flüt eserlerinin kullanımı ve örnek çalışma egzersizleri. Yayımlanmamış doktora tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Küçük, E. (2006). 17 Yüzyıldan günümüze ”flüt repertuvarı” tarihi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İzmir.
  • Milan, S. (2010). Flute notes. Suffolk: Novelize Book Print Ltd.
  • Onuk, Ö. (2000). Üniversitelerin müzik eğitimi anabilim / anasanat dallarında flüt eğitimi ve bu eğitimde çağdaş türk flüt müziğinin yeri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Say, A.( 2002). Müzik sözlüğü. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uyan, T. Z. Deniz.(2005). Üniversitelerin müzik öğretmenliği anabilim dalları birinci sınıf flüt eğitiminin ve bu eğitimde en yaygın kullanılan etüt ve eserlerin “hedef ve hedef davranışlar” açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yurga, C. ve Kaya, Z. (2009). Yeniden yapılanma sürecinde müzik öğretmenliği programlarındaki korrepetisyon dersi eksikliği. 8 Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu sunulmuş bildiri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • URL1.http://www.deu.edu.tr/ders-katalog/2015-2016/tr/bolum_9291_tr.html, https://www.konya.edu.tr/guzelsanatlaregitimi/program# 14.01.2016 , Erişim tarihi
  • URL2. http://gsf.akdeniz.edu.tr/wp content/uploads/2016/03/m%C3%BCzik.pdf , Erişim tarihi: 14.01.2016
  • URL3. http://www2.msgsu.edu.tr/msu/pages/155.aspx , Erişim tarihi: 14.01.2016
  • URL4. http://www.deu.edu.tr/ders-katalog/2015-2016/tr/bolum_9291_tr.html , Erişim tarihi: 15.01.2016
  • URL5.http://llp.marmara.edu.tr/organizasyon.aspx?kultur=tr- TR&Mod=1&ustbirim=1000&birim=1013&altbirim=&program=13&organizasyo nId=15&mufredatTurId=932001#Anchor3 , Erişim tarihi: 15.01.2016
  • URL6. http://guzelsanat.erciyes.edu.tr/syllab_tr/calgi/cal203_9.pdf , Erişim tarihi: 16.01.2016
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ceren Hepyücel Bu kişi benim

Hazan Yıldırım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Hepyücel, C., & Yıldırım, H. (2017). TÜRKİYE’DE FLÜT EĞİTİMİ VEREN MÜZİK KURUMLARINDA EŞLİKLİ ÇALIŞMALARIN YERİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 485-501.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124