Bu çalışmada koro-1 dersini alan öğrencilerin ölçü türlerine ilişkin giriş/hazırbulunuşluk düzeyleri tespit edilmiştir. Çalışmanın katılımcılarını Müzik Öğretmenliği programı birinci sınıfta öğrenim görmekte olan 29 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan “durum çalışması” deseni kullanılmıştır. Çalışmanın verileri açık 5 uçlu sorudan oluşan bir anket kullanılarak elde edilmiştir. Anketten elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniği ve betimsel yaklaşımlar kullanılmıştır. Öğrencilerin İki dörtlük, altı sekizlik zaman sayılarına yönelik açıklamaları “hatalı/yetersiz sözel ifadelendirme”, “doğru veya kısmen doğru sözel ifadelendirme”, “ifadelendirmede bulunmayanlar” biçiminde kategorize edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre Müzik Öğretmenliği Programı birinci sınıf öğrencilerinin ölçü sayılarına ilişkin eksik/düşük/yetersiz giriş davranışlarının olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin hem ölçü sayılarını açıklama hemde ölçü sayılarına ilişkin nota yazma giriş davranışlarının eksik/yetersiz olması, çoğunluğunun mezun olduğu güzel sanatlar liselerinden kaynaklanmaktdır. Güzel sanatlar liselerinde müzik öğretmeni yetersizliği, mevcut müzik öğretmenlerinin fiziki şartlar, donanım, müzikal araç-gereç ihtiyaçları gibi çeşitli sorunlarla uğraşmak zorunda kalmalarından dolayı öğrencier iyi bir öğretme-öğrenme deneyimi geçirememişlerdir. Öğrencilerin müzikal gelişim ve büyümelerinden sorumlu Güzel Sanatlar Liseleri müzik öğretmenleri ve Müzik Öğretmenliği Programı öğretim üyeleri öğrencilerin öğrenme sorunlarının çözümüne ilişkin daha fazla sorumluluk almalıdırlar.
müzik öğretimi koro eğitimi ölçü sayıları nota yazımı geribildirim readiness level
In this study, the level of input/readiness of the students who took the chorus-1 course was determined. The participants of the study consist of 29 students who are studying in the first grade of Music Teacher Program. In the study “case study”, one of the qualitative research designs, was used. The data for the study were obtained using a questionnaire consisting of 5 open-ended questions. In the analysis of the data obtained from the questionnaire, content analysis technique and descriptive approaches were used. Explanations of the students for the time signatures of two crotchets and six quavers are categorized as “incorrect/wrong/ insufficient verbal expression”, "correct or partially correct verbal expression" and ones who did not make any expressions. According to the findings, it was determined that the first grade students of the music teacher program had incomplete/low/inadequate input behaviors regarding the time signatures. The fact that students are both incapable of describing the time signatures and writing notes on the time signatures is inadequate due to the high school of fine arts from which a large majority of the students have graduated during pre-university. Due to insufficient music teachers in high schools of fine arts and the fact that existing music teachers have to deal with various problems such as equipment and physical conditions of educational settings, there could not be a good teaching-learning experience. The Music Teachers of Fine Arts High Schools and the Music Teacher Program instructors, who are responsible for the musical development and growth of the students, should take more responsibility for solving the learning problems of the students
music teaching chorus education time signatures note writing feedback readiness level
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 2 |