BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAOKUL MÜZİK DERSİ ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTAPLARINA İLİŞKİN BİR ANALİZ

Yıl 2017, Cilt: 18 Sayı: 2, 213 - 229, 01.05.2017

Öz

Araştırmada, ortaokul müzik dersi öğretmen kılavuz kitaplarının ÖKK kazanım ve etkinlik boyutlarının ilişkisine yönelik bir analiz yapmak amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak 5, 6, 7 ve 8. sınıf müzik dersi ÖKK’nda yer alan kazanım ve etkinlikler ilişkisel olarak incelenmiş, yapılan tespitler ışığında öğrencilerin istenilen kazanımlara mevcut etkinlikler ile ulaşabilme düzeyleri belirlenmiştir. Araştırma betimsel nitelikte, nitel bir araştırmadır. İlgili veriler literatür taraması yapılarak ve doküman analizi tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada; Ortaokul müzik dersi ÖKK’nın kazanım ve etkinlik boyutlarının ilişkisinin çoğunlukla düşük düzeyde olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu nedenle ilgili ÖKK’nda yer alan etkinlikler ile öğrencilerin istenilen kazanımlara ulaşabilme düzeylerinin de düşük olacağı kanaatine varılmıştır.

Kaynakça

  • Binbaşıoğlu, C. (1991). Öğrenme psikolojisi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Bulut, D. (2014). Ortaokul 5. sınıf müzik dersi öğretmen kılavuz kitabının incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 3(3). 428-447.
  • Bulut, D. (2015). Ortaokul 6. sınıf müzik dersi öğretmen kılavuz kitabının konu adı- öğrenme alanı-kazanım-içerik ilişkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 5(3). 315-339.
  • Bulut, D. (2016a). Ortaokul 7. sınıf müzik dersi öğretmen kılavuz kitabına yönelik bir değerlendirme. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 5(3). 246-272.
  • Bulut, D. (2016b). Ortaokul 8. sınıf müzik dersi öğretmen kılavuz kitabı üzerine bir inceleme. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 5(4). 377-400.
  • Büyükkaragöz, S. ve Çivi, C. (1997). Genel öğretim metotları. İstanbul: Öz Eğitim Yayınları.
  • Çelik, M. ve Şendağ, B. A. (2012). İlköğretim müzik 6-7-8 öğretmen kılavuz kitabı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Demirci, B. (2006). İlköğretim müzik dersi 6. sınıf öğretim programı, öğretmen kılavuz kitabı ve öğrenci çalışma kitaplarının uygulamadaki görünümüne yönelik değerlendirilmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Demirci, B. ve Albuz, A. (2010). İlköğretim müzik dersi öğretim programına dayalı olarak hazırlanan öğretmen kılavuz ve öğrenci çalışma kitaplarının uygulamadaki görünümüne yönelik bir değerlendirme. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 7(2). 247-266.
  • Demirel, Ö. (2013). Eğitimde program geliştirme, http://pegem.net/dosyalar/dokuman/ 13122013184806Pages%20from%20e%C4%9Fitimde%20program%20geli%C5 %9Ftirme%2020.%20bask%C4%B1%20matbaa.pdf.
  • Güven, İ. (2004). Etkili bir öğretim için öğretmenden beklenenler, http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/164/guven.htm.
  • MEB. (2007a).Ders kitapları ile eğitim araçlarının incelenmesi ve değerlendirilmesine ilişkin yönerge, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/2597_0.html
  • MEB. (2007b). İlköğretim müzik dersi öğretim programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Morgil, F. İ. ve Yılmaz, A. (1999) Fen öğretmeninin görevleri ve nitelikleri, fen öğretmeni yetiştirilmesine yönelik öneriler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 15. 181-186
  • Özçelik, D. A. (1998). Eğitim programları ve öğretim. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Terry, W. S. (2011). Öğrenme & bellek, Çeviren: Banu Cangöz, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yaşar, N., Çelik, M. ve Şendağ, B. A. (2012). İlköğretim müzik 4-5. Ankara: MEB Yayınları.

Assessment of Secondary School Music Teacher’s Guidebooks in the Sense of Their Topics

Yıl 2017, Cilt: 18 Sayı: 2, 213 - 229, 01.05.2017

Öz

The aim of the research is to analyzing the relation between the acquisition and activity dimensions of the subject books by examining the secondary school music instructor guidebooks IG .For this purpose, the gains and activities in the 5th, 6th, 7th and 8th class music lesson IG were investigated relationally and the levels of reaching the desired achievements with the existing activities were determined in the light of the determinations made. Research is descriptive, qualitative research. Relevant data were obtained by searching the literature and using the document analysis technique. In the research; The results of secondary school music lesson show that the relationship between the achievement and activity dimensions of the IG is mostly low. For this reason, it was concluded that the activities in IG and the students' attainment levels of the desired achievements will be low

Kaynakça

  • Binbaşıoğlu, C. (1991). Öğrenme psikolojisi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Bulut, D. (2014). Ortaokul 5. sınıf müzik dersi öğretmen kılavuz kitabının incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 3(3). 428-447.
  • Bulut, D. (2015). Ortaokul 6. sınıf müzik dersi öğretmen kılavuz kitabının konu adı- öğrenme alanı-kazanım-içerik ilişkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 5(3). 315-339.
  • Bulut, D. (2016a). Ortaokul 7. sınıf müzik dersi öğretmen kılavuz kitabına yönelik bir değerlendirme. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 5(3). 246-272.
  • Bulut, D. (2016b). Ortaokul 8. sınıf müzik dersi öğretmen kılavuz kitabı üzerine bir inceleme. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 5(4). 377-400.
  • Büyükkaragöz, S. ve Çivi, C. (1997). Genel öğretim metotları. İstanbul: Öz Eğitim Yayınları.
  • Çelik, M. ve Şendağ, B. A. (2012). İlköğretim müzik 6-7-8 öğretmen kılavuz kitabı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Demirci, B. (2006). İlköğretim müzik dersi 6. sınıf öğretim programı, öğretmen kılavuz kitabı ve öğrenci çalışma kitaplarının uygulamadaki görünümüne yönelik değerlendirilmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Demirci, B. ve Albuz, A. (2010). İlköğretim müzik dersi öğretim programına dayalı olarak hazırlanan öğretmen kılavuz ve öğrenci çalışma kitaplarının uygulamadaki görünümüne yönelik bir değerlendirme. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 7(2). 247-266.
  • Demirel, Ö. (2013). Eğitimde program geliştirme, http://pegem.net/dosyalar/dokuman/ 13122013184806Pages%20from%20e%C4%9Fitimde%20program%20geli%C5 %9Ftirme%2020.%20bask%C4%B1%20matbaa.pdf.
  • Güven, İ. (2004). Etkili bir öğretim için öğretmenden beklenenler, http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/164/guven.htm.
  • MEB. (2007a).Ders kitapları ile eğitim araçlarının incelenmesi ve değerlendirilmesine ilişkin yönerge, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/2597_0.html
  • MEB. (2007b). İlköğretim müzik dersi öğretim programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Morgil, F. İ. ve Yılmaz, A. (1999) Fen öğretmeninin görevleri ve nitelikleri, fen öğretmeni yetiştirilmesine yönelik öneriler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 15. 181-186
  • Özçelik, D. A. (1998). Eğitim programları ve öğretim. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Terry, W. S. (2011). Öğrenme & bellek, Çeviren: Banu Cangöz, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yaşar, N., Çelik, M. ve Şendağ, B. A. (2012). İlköğretim müzik 4-5. Ankara: MEB Yayınları.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Damla Bulut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bulut, D. (2017). ORTAOKUL MÜZİK DERSİ ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTAPLARINA İLİŞKİN BİR ANALİZ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 213-229.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124