Bu çalışma coğrafya öğretmen adaylarının coğrafyacı algısına ilişkin imajlarını açığa çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Coğrafya öğretmeni adaylarının coğrafyacının fiziksel özelliklere ilişkin görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın verileri Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Coğrafya Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören 74 coğrafya öğretmen adayından alınmıştır. Nitel desende tasarlanan çalışmada toplanan dokümanlar içerik analizi ile tümevarımsal olarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonunda coğrafya öğretmen adaylarının coğrafyacının taşıdığı fiziksel özelliklere ilişkin algıları dış görünüş 1 , bedensel yapı 2 ve karakteristik özellik 3 olmak üzere üç kategoriden oluştuğu görülmüştür. Katılımcıların çizimlerinden ortak bir coğrafyacı dış görünüşü tasviri yapıldığında; arazi çalışmasında ağırlıklı olarak bol, rahat, çok cepli pantolon ve yelek ile uzun arazi çalışmaları sonunda saç ve sakal bakımı ötelenmiş bir görselin ortaya çıktığı; sınıf, laboratuvar, çalışma odası gibi iç mekân çizimlerinde ise coğrafyacının resmi veya günlük kıyafetli saç-sakal bakımı özenli olarak resmedildiği söylenebilir. Coğrafya öğretmeni adaylarının coğrafyacının cinsiyetine ilişkin algıları cinsiyet önemli değildir, erkek ve kadın olmak üzere 3 kategoride; yaşına ilişkin algıları ise herhangi bir yaşı olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Coğrafya eğitimi coğrafyacı algısı coğrafya öğretmeni adayları fiziksel özellikler coğrafyacının fiziksel özellikleri
This study aims to reveal geography teacher candidates’ perceptions of being a geographer. With this aim, the participants’ opinions about the physical properties of a geographer were collected with a semi-structured interview form. The data was gathered from 74 geography teacher candidates studying at a Turkish and Social Sciences Education, Geography Teacher Education Department. The study is of qualitative design, and the collected documents were analyzed using content analysis and inductive analysis methods. To the study results, the participants’ perceptions concerning physical properties of a geographer were grouped under three categories: appearance 1 , physical body 2 and characteristic features. When a geographer figure was drawn from the participants’ common drawings, we see a geographer figure who generally wears loose, casual trousers with many pockets and a vest on land works. This figure also seems to neglect his hair due to long hours of land work. On the other side, in terms of classroom, laboratory or office drawings of the participants, this figure can be seen in formal or casual clothes with elaborate hair. The participant candidates’ perceptions towards gender were categorized in three groups: gender does not matter, male and female. Perceptions towards age were not categorized and determined as no age
Geography education geographer perception geography teacher candidates physical properties physical properties of geographer
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 2 |