Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenlerinin çokkültürlü eğitim ile ilgili görüşlerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Doğu Anadolu Bölgesi'nin bir ilinde görev yapan 10 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubu belirlenirken maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak veriler toplanmıştır. Verilerin analizinde nitel veri analizlerinden biri olan içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda kadın öğretmenlerin çokkültürlü eğitimi daha çok farklı inanca sahip bireylere verilen eğitim, erkek öğretmenler ise daha çok farklı inanca ve ırka sahip bireylere verilen eğitim olarak algılamaktadırlar. Öğretmenler derslerinde çokkültürlü eğitim ile ilgili daha çok öğrenci merkezli etkinlikler yapmakta ve örnek olay yöntemini kullanmaktadır. Öğretmenler çokkültürlü eğitimi uygularlarken daha çok öğrenciden kaynaklı sorunlarla karşılaşmaktalar ve bu soruna yönelik öneriler geliştirmişlerdir. Öğretmenler değerlerin kazandırılmasının çokkültürlü eğitimin avantajı olarak görürken, öğrencilerin birbirlerine karşı ön yargılarının olmasını dezavantajı olarak görmektedirler.
The purpose of this research is to examine the opinions of the social studies teachers regarding multicultural education. In this research, one of the qualitative research patterns, the phenomenology pattern, is used. Ten social studies teachers working in a city of Eastern Anatolia Region in the academic year of 2015-2016 constitute the study group of the research. In determining the study group of the research, the method of Maximum variation sampling is used. In the research, the data are collected by using a semistructured interview form. Content analysis, which is one of the qualitative data analyzes, is used in the analysis of the data. In the research results, on the one hand, female teachers perceive multicultural education as the education given to individuals who have different believes more; the male teachers, on the other hand perceive as the education given to individuals who have different beliefs and races more. In their lessons, the teachers rather conduct student-centered activities related to multicultural education and use the case study method. The teachers have mostly encountered problems originating from the students while practicing multicultural education and have developed suggestions for this issue. While the teachers consider bringing values as an advantage of multicultural education, they see prejudice of students against each other as a disadvantage
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 2 |