Dijital yerliler, teknolojiyi yaşamlarının doğal bir parçasıymış gibi algılayan ve anadili gibi kullanabilen kullanıcı grupları olarak tanımlanabilir. Dijital yerlilerin kendine has özellikleri ile yarattığı etki; eğitim sistemlerinin kullanıcıların aşina oldukları ortamlara dönüştürülmesine, geleneksel ortamda yürütülen eğitim faaliyetlerinin elektronik ortama taşınmasına neden olmaktadır. Bu çalışmada İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi’nde öğrenim gören birinci ve ikinci sınıf öğrencilerinin dijital yerlilik özelliklerinin ve beklentilerinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Araştırmanın amacı dijital yerlilerin eğitime destek veren kuruluşlar olarak bilgi hizmeti sağlayan kurumlar hakkındaki beklentilerini ortaya çıkarmak ve elektronik ortamda eriştikleri bilgi için tercih ettikleri kanalları belirlemektir. Bu bağlamda geleneksel eğitim materyallerinin yalnızca elektronik ortama taşınması değil, aynı zamanda Web 2.0 araçlarıyla da entegre edilmesi gerekliliklerini de beraberinde getirmektedir. Araştırmada betimleme yöntemi, veri toplama tekniği olarak da anket kullanılmıştır. Elde edilen veriler faktör analizine göre alt boyutlara indirgenmiş ulaşılan alt boyutlar da doğrulayıcı faktör analizi ile incelenmiştir.
Dijital Yerliler Bilgi Hizmetleri Sosyal Ağlar Teknoloji Sahipliği Kullanıcı Beklentileri
Digital natives could be defined as a group of users who perceived technology as a natural part of their lives and who can use technology as their vernacular language. The unique features of effects that have created by digital natives are transformation of education systems into the familiar environment of the users, and the transfer of the educational activities carried out in the traditional environment to the electronic environment. In this study to determine the digital residency characteristics and expectations of the first and second year students who are studying at Izmir Kâtip Çelebi University. The aim of this study to reveal the expectations of digital natives about information service providers as training support organizations and to identify channels. In this study, descriptive method and questionnaire were used as data collection technique. Sub-dimensions that were reduced to sub-dimensions according to the obtained data factor analysis were also examined by confirmatory factor analysis
Digital Natives Information Services Social Networks Technology
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 2 |