BibTex RIS Kaynak Göster

MATEMATİK VE FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ İNTEGRAL KONUSUNDAKİ KAZANIMLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 18 Sayı: 3, 948 - 970, 01.08.2017

Öz

Bu çalışmada, matematikte önemli bir yere sahip olan ve öğrenilmesi güç matematik konularından biri olan integral konusu ele alınmıştır. Bu konu kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı 2013 ve 2017 Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programları incelenmiş ve ulaşılması beklenen kazanımlar belirlenmiştir. Bu kazanımlar doğrultusunda uzman görüşleri alınarak 9 alt kazanım belirlenmiş ve bu alt kazanımlara uygun 25 çoktan seçmeli sorudan oluşan “İntegral Kazanım İnceleme Testi” hazırlanmıştır. Hazırlanan test, 2016-2017 eğitim öğretim yılında bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümünde bulunan 257 öğretmen adayına uygulanmış ve yapılan analizler sonucunda testin güvenirliği .864 olarak bulunmuştur. Adayların integral konusunda zayıf olduğu kazanımlar incelenmiş ve Matematik ve Fen Bilgisi öğretmen adaylarının “Trigonometrik fonksiyonların integralini alır” ve “İntegral sorusunu değişken değiştirme yöntemini kullanarak çözer” kazanımlarında eksikliklerinin olduğu bulunmuştur. Ayrıca, Matematik Eğitimi öğretmeni adaylarının Fen Bilgisi öğretmeni adaylarına göre integral konusunda daha fazla kazanıma sahip olduğu görülmüştür. 1. ve 4. sınıf düzeyleri ile 2. ve 3. sınıf düzeyleri arasında ise anlamlı bir fark bulunmazken diğer sınıflar arasında anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Baltaci, S. (2016). Examination of gifted students' probability problem solving process in terms of mathematical thinking. Malaysian Online Journal of Educational Technology, 4(4), 18-35.
  • Baş, M. (2015). The using of ıwbs by primary school teacher in mathematics classrooms. International Journal of Eurasia Social Sciences, 6(21), 121-135.
  • Baş, M. (2017). 2009 ve 2015 ilkokul matematik dersi öğretim programları ile 2017 ilkokul matematik dersi öğretim programı karşılaştırması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1219-1258.
  • Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme. Ankara: ÖSYM
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cutrona, C. E., Cole, V., Colangelo, N., Assouline, S. G., ve Russell, D. W. (1994). Perceived parental social support and academic achievement: an attachment theory perspective. Journal of personality and social psychology, 66(2), 369-378.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş, Celepler Matbaacılık, Trabzon. Çepni ve diğerleri. (2008). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Durmuş, S. (2004). Matematikte öğrenme güçlüklerinin saptanması üzerine bir çalışma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 125-128.
  • George, D., ve Mallery, M. (2010). SPSS for Windows step by step: A simple guide and reference, Boston: Pearson
  • Gündoğdu, M. (1994). The relationship between helpless explanatory style, test anxiety, and academic achivement among sixth grade basic education students. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Gürbüz, R., Toprak, Z., Yapıcı, H., ve Doğan, S. (2011). Ortaöğretim matematik müfredatında zor olarak algılanan konular ve bunların nedenleri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(4), 1311-1323.
  • Işık, A., ve Bekdemir, M. (1998). Matematiğin doğası ve eğitimdeki yeri. Çağdaş Eğitim Dergisi, 245(9), 19-22.
  • Kubiszyn, T. ve Borich, G. (2003). Education testing and measurement (7th ed.), Hoboken: John Wiley.
  • Nasibov, F., ve Kaçar, A. (2005). Matematik ve matematik eğitimi hakkında. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 339.
  • MEB. (2013). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programı. Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara.
  • MEB. (2017). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programı. Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara.
  • Mertler, C. A. ve Vannatta, R. A. (2005). Advanced and multivariate statistical methods: Practical application and interpretation (3rd ed.). Los Angeles: Pyrczak.
  • Sarı, S. (2007). Sürekli kaygının yordayıcıları olarak belirsizliğe tahammülsüzlük, endişe ile ilgili inançlar ve kontrol odağının incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Tabachnick B.G, ve Fidell, L.S. (2013). Using multivariate statistics. (6th ed.) Pearson Education, Boston.
  • Tall, D., ve Razali, M. R. (1993). Diagnosing students’ difficulties in learning mathematics. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 24(2), 209-222.
  • Tatar, E., Okur, M., ve Tuna, A. (2008). Ortaöğretim matematiğinde öğrenme güçlüklerinin saptanmasına yönelik bir çalışma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 507-516.
  • Turgut, M. F. (1992). Eğitimde ölçme değerlendirme, Saydam Matbaacılık.
  • Weissglass, J. (2002). Inequity in mathematics education: Questions for educators. The Mathematics Educator. 12(2), 34-39.
  • Yapıcı, M., ve Demirdelen, C. (2007). Teachers’ views with regard to the primary 4th grade social sciences curriculum. Elementary Education Online, 6(2), 204-212.
  • Yetkin, E. (2003). Student difficulties in learning elementary mathematics, Eric Digest.
  • Yıldırım, C. (1999). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: ÖSYM.
  • Yıldırım, C. (1996). Matematiksel düşünme. Remzi Kitabevi.
  • Yıldırım, İ. (2000). Akademik başarının yordayıcısı olarak yalnızlık, sınav kaygısı ve sosyal destek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 167-176.

MATEMATİK VE FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ İNTEGRAL KONUSUNDAKİ KAZANIMLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 18 Sayı: 3, 948 - 970, 01.08.2017

Öz

Kaynakça

  • Baltaci, S. (2016). Examination of gifted students' probability problem solving process in terms of mathematical thinking. Malaysian Online Journal of Educational Technology, 4(4), 18-35.
  • Baş, M. (2015). The using of ıwbs by primary school teacher in mathematics classrooms. International Journal of Eurasia Social Sciences, 6(21), 121-135.
  • Baş, M. (2017). 2009 ve 2015 ilkokul matematik dersi öğretim programları ile 2017 ilkokul matematik dersi öğretim programı karşılaştırması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1219-1258.
  • Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme. Ankara: ÖSYM
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cutrona, C. E., Cole, V., Colangelo, N., Assouline, S. G., ve Russell, D. W. (1994). Perceived parental social support and academic achievement: an attachment theory perspective. Journal of personality and social psychology, 66(2), 369-378.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş, Celepler Matbaacılık, Trabzon. Çepni ve diğerleri. (2008). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Durmuş, S. (2004). Matematikte öğrenme güçlüklerinin saptanması üzerine bir çalışma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 125-128.
  • George, D., ve Mallery, M. (2010). SPSS for Windows step by step: A simple guide and reference, Boston: Pearson
  • Gündoğdu, M. (1994). The relationship between helpless explanatory style, test anxiety, and academic achivement among sixth grade basic education students. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Gürbüz, R., Toprak, Z., Yapıcı, H., ve Doğan, S. (2011). Ortaöğretim matematik müfredatında zor olarak algılanan konular ve bunların nedenleri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(4), 1311-1323.
  • Işık, A., ve Bekdemir, M. (1998). Matematiğin doğası ve eğitimdeki yeri. Çağdaş Eğitim Dergisi, 245(9), 19-22.
  • Kubiszyn, T. ve Borich, G. (2003). Education testing and measurement (7th ed.), Hoboken: John Wiley.
  • Nasibov, F., ve Kaçar, A. (2005). Matematik ve matematik eğitimi hakkında. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 339.
  • MEB. (2013). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programı. Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara.
  • MEB. (2017). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programı. Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara.
  • Mertler, C. A. ve Vannatta, R. A. (2005). Advanced and multivariate statistical methods: Practical application and interpretation (3rd ed.). Los Angeles: Pyrczak.
  • Sarı, S. (2007). Sürekli kaygının yordayıcıları olarak belirsizliğe tahammülsüzlük, endişe ile ilgili inançlar ve kontrol odağının incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Tabachnick B.G, ve Fidell, L.S. (2013). Using multivariate statistics. (6th ed.) Pearson Education, Boston.
  • Tall, D., ve Razali, M. R. (1993). Diagnosing students’ difficulties in learning mathematics. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 24(2), 209-222.
  • Tatar, E., Okur, M., ve Tuna, A. (2008). Ortaöğretim matematiğinde öğrenme güçlüklerinin saptanmasına yönelik bir çalışma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 507-516.
  • Turgut, M. F. (1992). Eğitimde ölçme değerlendirme, Saydam Matbaacılık.
  • Weissglass, J. (2002). Inequity in mathematics education: Questions for educators. The Mathematics Educator. 12(2), 34-39.
  • Yapıcı, M., ve Demirdelen, C. (2007). Teachers’ views with regard to the primary 4th grade social sciences curriculum. Elementary Education Online, 6(2), 204-212.
  • Yetkin, E. (2003). Student difficulties in learning elementary mathematics, Eric Digest.
  • Yıldırım, C. (1999). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: ÖSYM.
  • Yıldırım, C. (1996). Matematiksel düşünme. Remzi Kitabevi.
  • Yıldırım, İ. (2000). Akademik başarının yordayıcısı olarak yalnızlık, sınav kaygısı ve sosyal destek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 167-176.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Okan Kuzu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kuzu, O. (2017). MATEMATİK VE FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ İNTEGRAL KONUSUNDAKİ KAZANIMLARININ İNCELENMESİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 948-970.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124