Bu araştırmada ortaokul Türkçe dersi öğretmen kılavuz kitaplarındaki müstakil dinleme metinlerine yönelik öğretmen uygulamalarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda; Kayseri merkez ve merkez ilçelerde görev yapan 25 Türkçe öğretmenine görüşme formu uygulanmış, bu çalışma evreni içerisinden seçilen 3 öğretmen 21 ders saatinde ve 7 farklı sınıfta gözlenmiştir. Bunun yanı sıra ortaokullarda kullanılan öğretmen kılavuz kitaplarının dinleme metinleri ve öğrenci çalışma kitaplarında yer alan etkinlikler doküman olarak incelenmiştir. Araştırmalar sonucunda elde edilen verilerin incelenmesinde nitel veri analiz biçimlerinden içerik analizi tekniği kullanılmıştır.
In this study, secondary school teachers' listening texts implementations are assessed according to the Turkish lesson teacher guide books. For this purpose, 25 Turkish teachers working in central and central districts of Kayseri city are conducted to interview and 3 teachers were selected from this group. The selected 3 teachers and 7 different classes had been monitored in their lessons for 21 hours and according to that, observation forms were filled. Textbooks used in secondary schools as well as teacher guide and student workbooks were also evaluated. Studies based on data obtained from the analysis of qualitative data coded and interpreted
Listening training self-contained listening texts qualitative research
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 17 Sayı: 3 |