Bu araştırmanın amacı işbirlikli öğrenme uygulamalarından Grup Araştırması GA , Jigsaw ve Okuma-Yazma-Uygulama OYU yöntemlerinin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin sosyal becerileri üzerindeki etkisini tespit etmektir. Nicel araştırma yöntemlerinden ön-test/son-teste dayalı deneysel desenin kullanıldığı araştırma 3 deney grubuyla yürütülmüştür. Bu gruplar; Grup Araştırması Grubu GAG, n=30 , Jigsaw Grubu JG, n=30 ve Okuma-Yazma-Uygulama Grubu OYUG, n=32 olarak belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma gurubunu bir devlet ortaokulunun 6. sınıflarında öğrenim gören toplam 92 öğrenci oluşturmuştur. 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında yer alan “Demokrasinin Serüveni DS ” ünitesinin öğretimi her bir deney grubu için belirlenen söz konusu işbirlikli yöntemlerle 5 hafta süreyle işlenmiştir. Araştırmada Tunçel 2006 tarafından geliştirilen Sosyal Beceri Ölçeği SBÖ veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Deney gruplarındaki öğrencilerin ön-test/son-test puan ortalamaları; MANOVA ve ANCOVA ile analiz edilerek değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin sosyal becerilerinin gelişmesi üzerinde GA, jigsaw ve OYU yöntemlerinin her üçünün de etkili olduğu belirlenmiştir ancak hangisinin daha etkili olduğu konusunda anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.
Grup araştırması Jigsaw okuma-yazma-uygulama sosyal beceriler
The aim of the study is to determine the effects of group investigation, jigsaw and reading-writing-presentation methods, which are applications of cooperative learning CL , on the social skills of secondary school 6th-grade students. The study based on pretest/post-test experimental design, was conducted with three experimental groups. These groups were identified as Group Investigation Group GIG, n=30 , Jigsaw Group JG, n=30 and Reading-Writing-Presentation Group RWPG, n=32 . The sample of study consisted of 92 students, studying at 6th-classes of a public secondary school. In each experimental group, the teaching of the unit “Democracy’s Adventure” in the social studies coursebook was carried out by using the mentioned methods in a 5-week-period. In the study, The Social Skills Scale SSS developed by Tunçel 2006 was used as the data collection tool. Pretest-posttest mean scores of the students in experimental groups were analyzed by using MANOVA and ANCOVA. According to the results of the study, all the three methods, GIG, JG and RWPG, are effective on the social skills. However, no significant differences as to which one is more effective than others could be found
Group investigation Jigsaw reading-writing-presentation social skills
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 17 Sayı: 3 |