Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarına yönelik dönüt düzeltme algı ölçeği geliştirmektir. Ölçek maddeleri araştırmacı tarafından alan yazın taranarak ve uzman görüşleri alınarak hazırlanmıştır. Başlangıçta 42 maddelik bir taslak ölçek geliştirilmiştir. 2013-2014 öğretim yılında Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesindeki lisans ve formasyon eğitimi alan 670 öğrenciye uygulanmıştır. Öğretmen adaylarının dönüt-düzeltmeye yönelik algılarındaki kararlılığını belirlemek içi aynı ölçek 134 öğrenciye 6 hafta sonra tekrar uygulanmış farkın anlamlılığı t-testi ile test edilmiştir. Uzman görüşüne ve ilk analizlere bağlı olarak 12 madde ölçekten çıkarılmıştır. Güvenirlik ve geçerlik analizleri sonucu 29 maddeli 6 faktörlü “Öğretmen Adaylarına Yönelik Dönüt–Düzeltme Algı Ölçeği” elde edilmiştir. Maddelerin ayırt ediciliklerini belirlemek için her maddenin %27 üst ve %27 alt grup yanıtları arasındaki fark test edilmiş, madde toplam korelasyon hesaplaması yapılmıştır. Yapılan açıklayıcı faktör analizi sonucunda ölçeğin Cronbach alfa katsayısı 0,83, KMO katsayısı 0.894, Barlett Testi değeri 465 = 5602,804’dir ve p< 0.01 düzeyinde anlamlı bulunmuştur. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda ise uyum iyiliği kriterleri X2 /sd: 1.69, RMSEA 0.42, SRMR: 0.098, CFI:0.95, IFI:0.95, GFI:0.90, AGFI:0.88 olarak bulunmuştur.
Dönüt dönüt-düzeltme yeterlik dönüt tarzı performansı yönlendirme
The aim of this study is to improve the feedback correction perception scale for teacher candidates. Items of the scale have been prepared by scanning literature and taking expert’s opinion by the researcher. Initially, a total of 42-item scale was developed as a draft, the scale has been applied to 670 students attending faculty of education and taking pedagogical formation training in Ahi Evran University in the 2013-2014 academic year. In order to determine the stability of teacher candidates towards perception about feedback the same scale was applied again after 6 weeks to 134 students and searched by t-test whether the difference was significant or not. 12 items were eliminated after expert opinion and the first analyzes and the draft feedback - perception scale consisting of 30 items was created. Depending on the reliability and validity analyzes 30 itemed and 6 – factored “feedback correction perception scale towards teacher candidates “was obtained. Meanwhile, to determine the distinctiveness of the items t- test results between %27 upper-group and %27 lower-group of each item and total correlation calculations have been performed and each item of the upper group and lower group was statistically significant. As a result of exploratory factor analysis scale, Cronbach alpha coefficient of the scale is 0.837, KMO coefficient is 0.894 and Barlett Test value 465 is = 5602.804 and p
Feedback feedback correctıon competence teaching-learning process feedback style and performance directed
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 17 Sayı: 2 |