BibTex RIS Kaynak Göster

Yükseklik Kavramına Dair Öğrenci Bilgilerinin İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 17 Sayı: 2, 429 - 450, 01.05.2016

Öz

Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin yükseklik kavramı ile ilgili sahip olduğu bilgileri belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmanın verileri, 2015-2016 güz döneminde Ankara’nın bir devlet okulunda öğrenim gören 33, 8. sınıf öğrencisinden toplanmıştır. Ayrıca bu öğrenciler arasından seçilen 5 öğrenci ile yarı yapılandırılmış mülakatlar yapılmıştır. Çalışmanın verileri yükseklik kavram bilgilerinin ortaya çıkarılmak istendiği açık uçlu sorular ile toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Öğrencilerin yükseklik kavramını kavramsal, sembolik ve görsel tanımlardan yararlanarak açıkladığı ve farklı geometrik şekillerdeki yüksekliği göstermek için ise çokgen, geometrik cisim ve çember çizdiği görülmüştür.

Kaynakça

  • Akuysal, N. (2007). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin 7. sınıf ünitelerindeki geometrik kavramlardaki yanılgıları. Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Bağcı, O. (2015). Ortaokul 6. sınıf matematik ders kitabı. Ankara, Dikey Yayıncılık.
  • Chappell, M. F. & Thompson, D. R. (1999). Perimeter or area? Which measure is it?. Mathematics Teaching in the Middle School, 5(1), 20-23.
  • Clements, D. H., Sarama, J. H., & Battista, M. (1998). Development of concepts of geometric figures in especially designed logo computer environment. Focus on Learning Problems in Mathematics, 20, 47-64.
  • Dağlı, H. (2010). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin çevre, alan ve hacim konularına ilişkin kavram yanılgıları. Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Eisen, Y. & Stavy, R. (1992). Material cycles in nature: A new approach to teaching photosynthesis in junior high school. The American Biology Teacher, 54(6), 339- 342.
  • Ergun, S. (2010). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin çokgenleri algılama, tanımlama ve sınıflama biçimleri. Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Grant, T., J. & Kline, K. (2003). Developing the building blocks of measurement with young children. Douglas, H. Clements ve George, W. Bright (Eds.), Learning and Teaching Measurement 2003 Yearbook (s.46-57). Reston,VA: NCTM.
  • Gutierrez, A. & Jaime, A. (1999). Pre-service primary teachers’ understanding of the concept of altitude of a triangle. Journal of Mathematics Teacher of Education, 2(3), 253-275.
  • Gülkılık, H. (2008). Öğretmen adaylarının bazı geometrik kavramlarla ilgili sahip oldukları kavram imajlarının ve imaj gelişiminin incelenmesi üzerine fenomenografik bir çalışma, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gürefe, N., Yarar, S. H., Pazarbasi, B. N., & Es, H. (2014). The effect of conceptual change texts on understanding of height concept of secondary school 5th class students. International Journal of Educational Studies in Mathematics, 1(1), 58- 68.
  • Hershkowitz, R. (1987). The acquisition of concepts and misconceptions in basic geometryor when “a little learning is a dangerous thing.” In J. Novak (Ed.), Proceedings of the 2nd International Seminar on Misconceptions and Educational Strategies in Science and Mathematics (Vol. III, pp. 238-251). Ithaca, NY: Cornell University.
  • Hiebert, J. & Carpenter, T. (1992). Learning and Teaching with Understanding. In D. A. Grouws (Ed.), Handbook of research on Mathematics Teaching and Learning. 65 - 100. New York: Macmillan Publishing Company.
  • Komisyon, (2015). Ortaokul 5. sınıf matematik ders kitabı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Linchevsky, L., Vinner, S., & Karsenty, R. (1992). To be or not to be minimal? Student teachers views about definitions in geometry. In W. Geeslin & K. Graham (Eds.), Proceedings of the sixteenth international conference for the psychology of mathematics education, Vol. 2 (pp. 48–55). Durham USA.
  • MEB, (2005). 1-5. sınıf matematik programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • National Council of Teachers of Mathematics (NCTM), (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: Author.
  • Pinto, M. (1998). Students' understanding of real analysis. PhD Thesis. Warwick, UK: University of Warwick.
  • Stephen , M. & Clements, D. H. (2003). Linear and area measurement in prekindergarten to grade 2. Douglas. H. Clements & George. W. Bright (Eds.), Learning and Teaching Measurement 2003 Yearbook (s. 3-16). Reston,VA: NCTM.
  • Taylor, S., E. & Mittag, K., G. (2001). Seven wonders of the ancient and modern quadratic world. The Mathematics Teacher, 94(5), 349-361.
  • Tirosh, D. (1999). Finite and infinite sets:definitions and intuitions. International Journal Mathematical Educational Science Technology, 30(3), 341-349.
  • Triadafillidis, T. A. (1995). Circumventing visual limitations in teaching the geometry of shapes. Educational Studies in Mathematics, 29(3), 225-235.
  • Toptaş, V. (2010), İlköğretim matematik dersi (1–5) öğretim programı ve ders kitaplarında geometri kavramlarının sunuluşunun incelenmesi. Elementary Education Online, 9(1), 136-149.
  • Türnüklü, E., Gündoğdu-Alaylı, F. & Akkaş, E. N. (2013). Investigation of prospective primary mathematics teachers’ perceptions and images for quadrilaterals. Educational Sciences: Theory & Practice, 13(2), 1225-1232.
  • Van de Walle, J. A. (1998). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally (3rd ed.). New York: Longman.
  • Vinner, S. (1991). The role of definitions in the teaching and learning of mathematics. In D. Tall (Ed.), Advanced Mathematical Thinking (pp. 65 – 81). Dordrecht, The Netherlands: Kluwer Academic Publishers, Yaglom.
  • Yelli, B. & Kişi, E. (2015). İlköğretim 8. sınıf matematik ders kitabı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.

Examining Students’ Information About Altitude Concept

Yıl 2016, Cilt: 17 Sayı: 2, 429 - 450, 01.05.2016

Öz

In this study, we aimed to determine knowledge of students’ in secondary school about altitude. The data of the study was gathered from thirty-three eighth-graders students studying in a public school of Ankara at the 2015-2016 school year. Also, semi-structured interviews were conducted with five students selected from thirty-three students. This study data were collected with open-ended questions. Content analysis was used to analyze the data. It was seen that participants explained altitude concept doing conceptual, symbolic and visual definitions and drew polygons, circles and geometric objects to show altitude of different geometric shapes

Kaynakça

  • Akuysal, N. (2007). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin 7. sınıf ünitelerindeki geometrik kavramlardaki yanılgıları. Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Bağcı, O. (2015). Ortaokul 6. sınıf matematik ders kitabı. Ankara, Dikey Yayıncılık.
  • Chappell, M. F. & Thompson, D. R. (1999). Perimeter or area? Which measure is it?. Mathematics Teaching in the Middle School, 5(1), 20-23.
  • Clements, D. H., Sarama, J. H., & Battista, M. (1998). Development of concepts of geometric figures in especially designed logo computer environment. Focus on Learning Problems in Mathematics, 20, 47-64.
  • Dağlı, H. (2010). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin çevre, alan ve hacim konularına ilişkin kavram yanılgıları. Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Eisen, Y. & Stavy, R. (1992). Material cycles in nature: A new approach to teaching photosynthesis in junior high school. The American Biology Teacher, 54(6), 339- 342.
  • Ergun, S. (2010). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin çokgenleri algılama, tanımlama ve sınıflama biçimleri. Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Grant, T., J. & Kline, K. (2003). Developing the building blocks of measurement with young children. Douglas, H. Clements ve George, W. Bright (Eds.), Learning and Teaching Measurement 2003 Yearbook (s.46-57). Reston,VA: NCTM.
  • Gutierrez, A. & Jaime, A. (1999). Pre-service primary teachers’ understanding of the concept of altitude of a triangle. Journal of Mathematics Teacher of Education, 2(3), 253-275.
  • Gülkılık, H. (2008). Öğretmen adaylarının bazı geometrik kavramlarla ilgili sahip oldukları kavram imajlarının ve imaj gelişiminin incelenmesi üzerine fenomenografik bir çalışma, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gürefe, N., Yarar, S. H., Pazarbasi, B. N., & Es, H. (2014). The effect of conceptual change texts on understanding of height concept of secondary school 5th class students. International Journal of Educational Studies in Mathematics, 1(1), 58- 68.
  • Hershkowitz, R. (1987). The acquisition of concepts and misconceptions in basic geometryor when “a little learning is a dangerous thing.” In J. Novak (Ed.), Proceedings of the 2nd International Seminar on Misconceptions and Educational Strategies in Science and Mathematics (Vol. III, pp. 238-251). Ithaca, NY: Cornell University.
  • Hiebert, J. & Carpenter, T. (1992). Learning and Teaching with Understanding. In D. A. Grouws (Ed.), Handbook of research on Mathematics Teaching and Learning. 65 - 100. New York: Macmillan Publishing Company.
  • Komisyon, (2015). Ortaokul 5. sınıf matematik ders kitabı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Linchevsky, L., Vinner, S., & Karsenty, R. (1992). To be or not to be minimal? Student teachers views about definitions in geometry. In W. Geeslin & K. Graham (Eds.), Proceedings of the sixteenth international conference for the psychology of mathematics education, Vol. 2 (pp. 48–55). Durham USA.
  • MEB, (2005). 1-5. sınıf matematik programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • National Council of Teachers of Mathematics (NCTM), (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: Author.
  • Pinto, M. (1998). Students' understanding of real analysis. PhD Thesis. Warwick, UK: University of Warwick.
  • Stephen , M. & Clements, D. H. (2003). Linear and area measurement in prekindergarten to grade 2. Douglas. H. Clements & George. W. Bright (Eds.), Learning and Teaching Measurement 2003 Yearbook (s. 3-16). Reston,VA: NCTM.
  • Taylor, S., E. & Mittag, K., G. (2001). Seven wonders of the ancient and modern quadratic world. The Mathematics Teacher, 94(5), 349-361.
  • Tirosh, D. (1999). Finite and infinite sets:definitions and intuitions. International Journal Mathematical Educational Science Technology, 30(3), 341-349.
  • Triadafillidis, T. A. (1995). Circumventing visual limitations in teaching the geometry of shapes. Educational Studies in Mathematics, 29(3), 225-235.
  • Toptaş, V. (2010), İlköğretim matematik dersi (1–5) öğretim programı ve ders kitaplarında geometri kavramlarının sunuluşunun incelenmesi. Elementary Education Online, 9(1), 136-149.
  • Türnüklü, E., Gündoğdu-Alaylı, F. & Akkaş, E. N. (2013). Investigation of prospective primary mathematics teachers’ perceptions and images for quadrilaterals. Educational Sciences: Theory & Practice, 13(2), 1225-1232.
  • Van de Walle, J. A. (1998). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally (3rd ed.). New York: Longman.
  • Vinner, S. (1991). The role of definitions in the teaching and learning of mathematics. In D. Tall (Ed.), Advanced Mathematical Thinking (pp. 65 – 81). Dordrecht, The Netherlands: Kluwer Academic Publishers, Yaglom.
  • Yelli, B. & Kişi, E. (2015). İlköğretim 8. sınıf matematik ders kitabı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Nejla Gürefe Bu kişi benim

Saliha Hilal Gültekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 17 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gürefe, N., & Gültekin, S. H. (2016). Yükseklik Kavramına Dair Öğrenci Bilgilerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 429-450.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124