BibTex RIS Kaynak Göster

BEDEN EĞİTİMİ, MÜZİK VE RESİM/GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2015, Cilt: 16 Sayı: 3, 39 - 50, 01.08.2015

Öz

Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi, müzik ve resim/görsel sanatlar öğretmenlerinin iletişim becerisi düzeylerinin incelenmesidir. Çalışmaya 91 x yaş=42.7 beden eğitimi, 35 x yaş=41.9 resim ve 36 x =36.3 müzik öğretmeni olmak üzere toplam 162 x yaş=41.1 öğretmen gönüllü olarak katılmıştır. Katılımcıların iletişim beceri düzeyi Korkut 1996 tarafından geliştirilen “İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği” ile belirlenirken; kişisel bilgileri ve araştırmanın bağımsız değişkenlerine ilişkin bilgiler “Kişisel Bilgi Formu” ile toplanmıştır. Araştırmada gözlem sayısı n>30 olan veriler için parametrik testlerden t-testi ve tek yönlü ANOVA testleri kullanılırken; n.05 , cinsiyet t 160 =.337, p>.05 , çalışılan eğitim kademesi t 160 =3.26, p>.05 , hizmet yılı F 3-158 =.513, p>.05 ve mesleğini değiştirme isteği χ2 2 =1.535, p>.05 değişkenlerine göre iletişim becerisi puanlarında anlamlı fark olmadığı bulunmuştur.

Kaynakça

  • Aral, N. (1999). Sanat Eğitimi-Yaratıcılık Etkileşimi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 15:11-17.
  • Aspegren, K. (1999). Teaching and Learning Communication Skills in Medicine-A Rewiev with Quality Grading of Articles, Medical Teacher, 21(6):565-570.
  • Aral, N. (1999). Sanat Eğitimi Yaratıcılık Etkileşimi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15:11-17.
  • Avşar, Z. (2004). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Sosyal Beceri Düzeylerinin Belirlenmesi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2): 111-130.
  • Bozkurt Bulut, N. (2004). İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin İletişim Becerilerine İlişkin Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4): 443-454.
  • Çalışkan, N. ve Yeşil, R. (2005). Eğitim Sürecinde Öğretmenin Beden Dili, Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1):199-207.
  • Çevik, D. B. (2011). Müzik Öğretmeni Adaylarının İletişim Becerileri, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1):1-31.
  • Deniz, İ. (2003). İletişim Becerileri Eğitiminin İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin İletişim Becerisi Düzeylerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Devito, J. A. (2004). The Interpersonal Communication Book. Tenth Editon, Pearson Education, USA.
  • Dökmen, Ü. (2004). İletişim Çatışmaları ve Empati. 28. Basım. Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Ekinci, H. (2013). Öğretmen Adaylarının Özyeterlik Algıları: Müzik, Resim ve Beden Eğitimi, Turkish Studies-International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(3):1-8.
  • Fichter, J. (1996). (Çev: Nilgün Çelebi). Sosyoloji Nedir?. Üçüncü Baskı. Atilla Kitabevi, Ankara.
  • Jones, W. H., Freemon J. H. & Goswick, R. A. (1981). The persistence Of Loneliness: Self and Other Determinants, Journal of Personality. 49(1), 27-48.
  • Korkut, F. (1997). Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi, IV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri. Anadolu Üniversitesi. 208-218.
  • Korkut, F. (2004). Okul Temelli Önleyici Rehberlik ve Psikolojik Danışma (School-Based Preventive Counselling and Guidance). Anı Yayıncılık, Ankara, TURKEY.
  • Kumral, Ç. (2009). İnönü Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Öğrencilerinin Estetik Kaygı Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma, Ege Eğitim Dergisi, 10(1):48-69.
  • McDowell, E. E. (1993). An Exploratory Study of Teacher Attitudes toward Aspects of Teaching and Teaching Style, Miami, Nisan 2007, (ERIC No:-ED370147), ABSTRACT.
  • MEB Mevzuat Bankası (1973). “Milli Eğitim Temel Kanunu”. Resmi Gazete: 17339/40. http://mevzuat.meb.gov.tr/88.html (İndirme Tarihi:01 Kasım 2009).
  • Ökmen, A. S., Erdemir, İ. ve Tekin, H.A. (2009). Beden Eğitimi, Resim ve Müzik Seçmeli Dersi Alan Öğrencilerin Toplumsallaş Düzeylerinin Karşılaşması, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstirüsü Dergisi, 12(21):1-6.
  • Özkan, R. (2012). Resim (Görsel Sanatlar), Müzik ve Beden Eğitimi Derslerinin Bireysel gelişim ve Sosyalleşme Açısından Önemi, E-Journal of New World Sciences Academy.,7(2): Article Number: 1c0537.
  • Pehlivan, B. K. (2005). Öğretmen Adaylarının İletişim Becerisi Algıları Üzerine Bir Çalışma, İlköğretim-Online, 4(2), 17-23.
  • Piji Küçük, D. (2012). Müzik Öğretmenliği Ana Bilim dalı Öğrencilerinin İletişim ve Problem Çözme becerileri, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1):33- 54.
  • Senemoğlu, N. (1994). Okulöncesi Eğitim Programı Hangi Yeterlikleri Kazandırmalıdır? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 10:21-30.
  • Tatar, M. (2004). Etkili Öğretmen, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2):1-12.
  • Tepeköylü, Ö., Soytürk, M. ve Çamlıyer, H. (2009). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişime Becerisi Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(3):115-124.
  • Tepeköylü, Ö. (2012). Ders Dışı Etkinlik Olarak Uygulanan Sporla İlgili Oyunların Ortaöğretim Öğrencilerinin İletişim Becerisi Algılarına Etkisi, Doktora Tezi, Celal Bayar Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi Öğretmenliği A.B.D., Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi B.D., MANİSA.
  • Özer, K. (2006). İletişimsizlik Becerisi. (6. Basım) Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Yılmaz, İ. ve Çimen, Z. (2008). Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri, Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(3):3-14.
  • Wood, J. T. (2012). Interpersonal Communication: Everyday Encounters. 7. Edition. Cengage Learning, USA.

The Investigation of Physcial Education, Music and Art Teachers’ Communication Skills

Yıl 2015, Cilt: 16 Sayı: 3, 39 - 50, 01.08.2015

Öz

The purpose of the study is to investigate communication skills of physical education, music and art/visual art teachers. Participants of the study consisted of 91 xage=42.7 physical aducation, 35 xage=41.9 art, 36 xage=36.3 music with total of 162 xage=41.1 teachers. Communication skills level of the participants is measured by “The Communication Skills Scale” developed by Korkut. Additionally a “Personal Information Form” is utilized. t-test and One Way ANOVA is utilized for data whose number of observations is n>30 and Krukal Wallis H test is utilized for data whose is n>30and not normal distribution. Findings indicate that the mean score of the participants’ communication skills is x=4.30±0.37 . It is also found that the differences according to variables such as branch F=.313, p>.05 , gender t 160 =.337, p>.05 , worked institution’s educational level t 160 =3.26, p>.05 , professional seniority year F 3158 =.513, p>.05 and change request to profession χ 2 =1.535, p>.05 are not significant

Kaynakça

  • Aral, N. (1999). Sanat Eğitimi-Yaratıcılık Etkileşimi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 15:11-17.
  • Aspegren, K. (1999). Teaching and Learning Communication Skills in Medicine-A Rewiev with Quality Grading of Articles, Medical Teacher, 21(6):565-570.
  • Aral, N. (1999). Sanat Eğitimi Yaratıcılık Etkileşimi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15:11-17.
  • Avşar, Z. (2004). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Sosyal Beceri Düzeylerinin Belirlenmesi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2): 111-130.
  • Bozkurt Bulut, N. (2004). İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin İletişim Becerilerine İlişkin Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4): 443-454.
  • Çalışkan, N. ve Yeşil, R. (2005). Eğitim Sürecinde Öğretmenin Beden Dili, Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1):199-207.
  • Çevik, D. B. (2011). Müzik Öğretmeni Adaylarının İletişim Becerileri, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1):1-31.
  • Deniz, İ. (2003). İletişim Becerileri Eğitiminin İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin İletişim Becerisi Düzeylerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Devito, J. A. (2004). The Interpersonal Communication Book. Tenth Editon, Pearson Education, USA.
  • Dökmen, Ü. (2004). İletişim Çatışmaları ve Empati. 28. Basım. Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Ekinci, H. (2013). Öğretmen Adaylarının Özyeterlik Algıları: Müzik, Resim ve Beden Eğitimi, Turkish Studies-International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(3):1-8.
  • Fichter, J. (1996). (Çev: Nilgün Çelebi). Sosyoloji Nedir?. Üçüncü Baskı. Atilla Kitabevi, Ankara.
  • Jones, W. H., Freemon J. H. & Goswick, R. A. (1981). The persistence Of Loneliness: Self and Other Determinants, Journal of Personality. 49(1), 27-48.
  • Korkut, F. (1997). Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi, IV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri. Anadolu Üniversitesi. 208-218.
  • Korkut, F. (2004). Okul Temelli Önleyici Rehberlik ve Psikolojik Danışma (School-Based Preventive Counselling and Guidance). Anı Yayıncılık, Ankara, TURKEY.
  • Kumral, Ç. (2009). İnönü Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Öğrencilerinin Estetik Kaygı Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma, Ege Eğitim Dergisi, 10(1):48-69.
  • McDowell, E. E. (1993). An Exploratory Study of Teacher Attitudes toward Aspects of Teaching and Teaching Style, Miami, Nisan 2007, (ERIC No:-ED370147), ABSTRACT.
  • MEB Mevzuat Bankası (1973). “Milli Eğitim Temel Kanunu”. Resmi Gazete: 17339/40. http://mevzuat.meb.gov.tr/88.html (İndirme Tarihi:01 Kasım 2009).
  • Ökmen, A. S., Erdemir, İ. ve Tekin, H.A. (2009). Beden Eğitimi, Resim ve Müzik Seçmeli Dersi Alan Öğrencilerin Toplumsallaş Düzeylerinin Karşılaşması, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstirüsü Dergisi, 12(21):1-6.
  • Özkan, R. (2012). Resim (Görsel Sanatlar), Müzik ve Beden Eğitimi Derslerinin Bireysel gelişim ve Sosyalleşme Açısından Önemi, E-Journal of New World Sciences Academy.,7(2): Article Number: 1c0537.
  • Pehlivan, B. K. (2005). Öğretmen Adaylarının İletişim Becerisi Algıları Üzerine Bir Çalışma, İlköğretim-Online, 4(2), 17-23.
  • Piji Küçük, D. (2012). Müzik Öğretmenliği Ana Bilim dalı Öğrencilerinin İletişim ve Problem Çözme becerileri, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1):33- 54.
  • Senemoğlu, N. (1994). Okulöncesi Eğitim Programı Hangi Yeterlikleri Kazandırmalıdır? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 10:21-30.
  • Tatar, M. (2004). Etkili Öğretmen, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2):1-12.
  • Tepeköylü, Ö., Soytürk, M. ve Çamlıyer, H. (2009). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişime Becerisi Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(3):115-124.
  • Tepeköylü, Ö. (2012). Ders Dışı Etkinlik Olarak Uygulanan Sporla İlgili Oyunların Ortaöğretim Öğrencilerinin İletişim Becerisi Algılarına Etkisi, Doktora Tezi, Celal Bayar Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi Öğretmenliği A.B.D., Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi B.D., MANİSA.
  • Özer, K. (2006). İletişimsizlik Becerisi. (6. Basım) Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Yılmaz, İ. ve Çimen, Z. (2008). Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri, Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(3):3-14.
  • Wood, J. T. (2012). Interpersonal Communication: Everyday Encounters. 7. Edition. Cengage Learning, USA.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Özden Öztürk Bu kişi benim

Mümine Soytürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 16 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Öztürk, Ö., & Soytürk, M. (2015). BEDEN EĞİTİMİ, MÜZİK VE RESİM/GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3), 39-50.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124