BibTex RIS Kaynak Göster

Perceptions of Teacher Candidates About The Most Important Problem of Turkish Educatio

Yıl 2015, Cilt: 16 Sayı: 3, 123 - 143, 01.08.2015

Öz

This study aims at defining the views of teacher candidates on the most important problems of Turkish educational system, their reasons and ways of resolution. This is a qualitative study. The study group of the research consists of 180 students from various departments at Ahi Evran University. The data has been collected via a semi-structured interview form, and they have been analyzed through content analysis. According to results of the analysis, teacher candidates have extensively mentioned problems that could be collected under the themes of perception of education and training program. Why these problems have primarily been mentioned is mainly related to the themes of training program and teacher. On the other hand, it is assumed that such problems have derived from teacher mistakes and mistakes in planning the training. Teacher candidates have mostly advised resolutions related to the training program and the planning of the training

Kaynakça

  • Aydın, O. ve Özmen Z.K. (2009).Yeni ilköğretim programı ile ilgili öğretmen görüşleri. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 30, 47-63.
  • Bulut, İ. (2008). Yeni ilköğretim programlarında öngörülen öğrenci merkezli uygulamalara ilişkin öğretmen görüşleri (Diyarbakır ili örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. 56, 521-546.
  • Demir, C. (2006). Edebiyat/Türkçe eğitimi ve kişisel kelime serveti. Milli Eğitim Dergisi. 169, 207-225.
  • Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Doğan, C. (2005). Türkiye’de sınıf öğretmeni yetiştirme politikaları ve sorunları. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi. 35, 133-149.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metodlarına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ekizoğlu, N. ve Uzunboylu, H. (2006). Öğrenci merkezli öğretime yönelik öğretmen görüşleri. Cypriot Journal of Educational Sciences, 2 (2), 94-109.
  • Gelbal, S. ve Kelecioğlu, H.. (2007). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkındaki yeterlik algıları ve karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 33, 135-145.
  • Genç, S. Z. ve Eryaman, M. Y. (2008). Değişen değerler ve yeni eğitim paradigması. Sosyal Bilimler Dergisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi. 9(1). 89-102.
  • Güngör, G. ve Göksu, A. (2013). Türkiye’de eğitimin finansmanı ve ülkelerarası bir karşılaştırma. Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F. Yönetim ve Ekonomi,20(1), 59-72.
  • Habacı, İ., Karataş, E., Adıgüzelli, F., Ürker, A., Atıcı, R. (2013). Öğretmenlerin güncel sorunları. International Periodical For The Languages, Literatureand History of Turkishor Turkic. 8(6), 263-277.
  • Külekçi, E. (2013). 4+4+4 eğitim sistemi kapsamında birleştirilmiş sınıf uygulamasına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 2(2), 369-377. http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/40._ebru_ kulekci.pdf adresinden 12.12.2014 taraihinde indirilmiştir.
  • MEB. (2006). İlköğretim programı. Ankara: MEB Yayınevi.
  • Saygılı, S. (2013).Sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş sürecinde eğitimde dönüştürücü bir entelektüel olarak öğretmenler. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Özel Sayı, 263-274. http://sosyaldergi.usak.edu.tr/Makaleler/551840382 _ozel_say%C4%B1_15.pdf adresinden 02.01.2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Sekin, S. (2008). Türkiye’de ezberci öğretim ve nedenleri. Marmara Coğrafya Dergisi. 18, 211-221.
  • Seyfullahoğulları, A. (2010).İlköğretim okullarında büyük sınıfların yönetiminde karşılaşılan sınıf içi sorunlara öğretmen yaklaşımı üzerine bir araştırma. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 7(14), 21-40.
  • Sönmez, V. (2008). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Taşdelen, V. (2012). Eğitimde ezberleme ve anlama. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim. 143,12-17.
  • Taşgın, A. ve Sönmez, S. (2013). Öğretmenlik mesleği genel yeterliklerinin sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Middle Eastern & African Journal of Educational Research. 3,80-90.
  • Tavşancıl, E., Aslan, E. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • Turan, İ. (2006). Sınıf öğretmenliği programı öğrencilerinin coğrafi kavramları öğrenme düzeyleri ve ezbercilik. Milli Eğitim Dergisi, 170, 274-292.
  • Türkiye Gazetesi (23.01.2014). http://www.turkiyegazetesi.com.tr/egitim/126998.aspx Erişim tarihi: 07.08.2014.
  • URL-1.(2014).http://egitimedair.net/index.php/e%C4%9Fitim- %C3%B6%C4%9Fretim/3271-performan-odevlerinin-yerine-ne-gelecek tarihi: 07.08.2014. Erişim
  • URL-2. (2014). http://akreportal.net/egitimle-ilgili-haberler/performans-odevleri-velileri- cileden-cikardi-t18656.html. Erişim tarihi: 07.08.2014.
  • Üstüner, M. (2004). Geçmişten günümüze Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme ve günümüz sorunları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.5(7), 63-78.
  • İncik, Y.E. ve Tanrıseven, I. (2012). Eğitim fakültesi öğretim elemanlarının ve öğretmen adaylarının öğrenci merkezli eğitime ilişkin görüşleri (Mersin Üniversitesi Örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 8 (3), 172-184.
  • Yaman, E. (2010). Kalabalık sınıfların etkileri: Öğrenciler ne düşünüyor? Kastamonu Eğitim Dergisi. 18 (2), 403-414.
  • Yeşil, R. ve Şahan, E. (2012). Öğretmen adaylarının akademik işlerini erteleme nedenleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 12(2), 218-236.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K. ve Altınkurt, Y. (2011). Öğretmen adaylarının Türk eğitim sisteminin sorunlarına ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi.8(1), 942-973. Yolcu, H. (2007).
  • Türkiye’de İlköğretim Finansmanının Değerlendirilmesi.
  • (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yolcu, H. ve Kartal, S. (2010).Eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin görüşlerine göre Türkiye eğitim sistemine ilişkin yaşanılan sorunlar.9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (20-22 Mayıs 2010), Elazığ: Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN EN ÖNEMLİ SORUN, NEDEN VE ÇÖZÜM YOLLARINA İLİŞKİN ALGILARI

Yıl 2015, Cilt: 16 Sayı: 3, 123 - 143, 01.08.2015

Öz

Bu araştırmada, Türk eğitim sisteminin en önemli sorunlarına, nedenlerine ve çözüm yollarına ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubu, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören 180 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Veriler içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Analiz sonuçlarına göre öğretmen adayları yoğun olarak eğitim anlayışı ve eğitim programı temalarında toplanabilen sorunlardan bahsetmişlerdir. Bu sorunların öncelikli olarak dile getirilmesi, daha çok eğitim programı ve öğretmen temaları ile ilişkili nedenlerdir. Diğer taraftan yaşanan sorunların, öğretmen ve eğitim planlamasındaki yanlışlardan kaynaklandığı düşünülmektedir. Öğretmen adaylarının bu sorunlara ilişkin çözüm önerileri ise ağırlıklı olarak eğitim programı ve eğitim planlaması ile ilgili olarak yapılmıştır.

Kaynakça

  • Aydın, O. ve Özmen Z.K. (2009).Yeni ilköğretim programı ile ilgili öğretmen görüşleri. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 30, 47-63.
  • Bulut, İ. (2008). Yeni ilköğretim programlarında öngörülen öğrenci merkezli uygulamalara ilişkin öğretmen görüşleri (Diyarbakır ili örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. 56, 521-546.
  • Demir, C. (2006). Edebiyat/Türkçe eğitimi ve kişisel kelime serveti. Milli Eğitim Dergisi. 169, 207-225.
  • Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Doğan, C. (2005). Türkiye’de sınıf öğretmeni yetiştirme politikaları ve sorunları. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi. 35, 133-149.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metodlarına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ekizoğlu, N. ve Uzunboylu, H. (2006). Öğrenci merkezli öğretime yönelik öğretmen görüşleri. Cypriot Journal of Educational Sciences, 2 (2), 94-109.
  • Gelbal, S. ve Kelecioğlu, H.. (2007). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkındaki yeterlik algıları ve karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 33, 135-145.
  • Genç, S. Z. ve Eryaman, M. Y. (2008). Değişen değerler ve yeni eğitim paradigması. Sosyal Bilimler Dergisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi. 9(1). 89-102.
  • Güngör, G. ve Göksu, A. (2013). Türkiye’de eğitimin finansmanı ve ülkelerarası bir karşılaştırma. Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F. Yönetim ve Ekonomi,20(1), 59-72.
  • Habacı, İ., Karataş, E., Adıgüzelli, F., Ürker, A., Atıcı, R. (2013). Öğretmenlerin güncel sorunları. International Periodical For The Languages, Literatureand History of Turkishor Turkic. 8(6), 263-277.
  • Külekçi, E. (2013). 4+4+4 eğitim sistemi kapsamında birleştirilmiş sınıf uygulamasına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 2(2), 369-377. http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/40._ebru_ kulekci.pdf adresinden 12.12.2014 taraihinde indirilmiştir.
  • MEB. (2006). İlköğretim programı. Ankara: MEB Yayınevi.
  • Saygılı, S. (2013).Sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş sürecinde eğitimde dönüştürücü bir entelektüel olarak öğretmenler. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Özel Sayı, 263-274. http://sosyaldergi.usak.edu.tr/Makaleler/551840382 _ozel_say%C4%B1_15.pdf adresinden 02.01.2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Sekin, S. (2008). Türkiye’de ezberci öğretim ve nedenleri. Marmara Coğrafya Dergisi. 18, 211-221.
  • Seyfullahoğulları, A. (2010).İlköğretim okullarında büyük sınıfların yönetiminde karşılaşılan sınıf içi sorunlara öğretmen yaklaşımı üzerine bir araştırma. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 7(14), 21-40.
  • Sönmez, V. (2008). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Taşdelen, V. (2012). Eğitimde ezberleme ve anlama. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim. 143,12-17.
  • Taşgın, A. ve Sönmez, S. (2013). Öğretmenlik mesleği genel yeterliklerinin sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Middle Eastern & African Journal of Educational Research. 3,80-90.
  • Tavşancıl, E., Aslan, E. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • Turan, İ. (2006). Sınıf öğretmenliği programı öğrencilerinin coğrafi kavramları öğrenme düzeyleri ve ezbercilik. Milli Eğitim Dergisi, 170, 274-292.
  • Türkiye Gazetesi (23.01.2014). http://www.turkiyegazetesi.com.tr/egitim/126998.aspx Erişim tarihi: 07.08.2014.
  • URL-1.(2014).http://egitimedair.net/index.php/e%C4%9Fitim- %C3%B6%C4%9Fretim/3271-performan-odevlerinin-yerine-ne-gelecek tarihi: 07.08.2014. Erişim
  • URL-2. (2014). http://akreportal.net/egitimle-ilgili-haberler/performans-odevleri-velileri- cileden-cikardi-t18656.html. Erişim tarihi: 07.08.2014.
  • Üstüner, M. (2004). Geçmişten günümüze Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme ve günümüz sorunları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.5(7), 63-78.
  • İncik, Y.E. ve Tanrıseven, I. (2012). Eğitim fakültesi öğretim elemanlarının ve öğretmen adaylarının öğrenci merkezli eğitime ilişkin görüşleri (Mersin Üniversitesi Örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 8 (3), 172-184.
  • Yaman, E. (2010). Kalabalık sınıfların etkileri: Öğrenciler ne düşünüyor? Kastamonu Eğitim Dergisi. 18 (2), 403-414.
  • Yeşil, R. ve Şahan, E. (2012). Öğretmen adaylarının akademik işlerini erteleme nedenleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 12(2), 218-236.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K. ve Altınkurt, Y. (2011). Öğretmen adaylarının Türk eğitim sisteminin sorunlarına ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi.8(1), 942-973. Yolcu, H. (2007).
  • Türkiye’de İlköğretim Finansmanının Değerlendirilmesi.
  • (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yolcu, H. ve Kartal, S. (2010).Eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerinin görüşlerine göre Türkiye eğitim sistemine ilişkin yaşanılan sorunlar.9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (20-22 Mayıs 2010), Elazığ: Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Rüştü Yeşil Bu kişi benim

Enver Şahan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 16 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yeşil, R., & Şahan, E. (2015). ÖĞRETMEN ADAYLARININ TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN EN ÖNEMLİ SORUN, NEDEN VE ÇÖZÜM YOLLARINA İLİŞKİN ALGILARI. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3), 123-143.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124