BibTex RIS Kaynak Göster

MESLEKİ İNGİLİZCE DERSİNDE DİNAMİK WEB TEKNOLOJİLERİ KULLANIMININ AKADEMİK BAŞARIYA VE DERSE KARŞI MOTİVASYONA ETKİSİ

Yıl 2015, Cilt: 16 Sayı: 3, 243 - 260, 01.08.2015

Öz

Bu çalışmanın amacı dinamik web teknolojileri kullanılarak gerçekleştirilen teknoloji destekli işbirlikli ortamda yürütülen Mesleki İngilizce Dersinin öğrencilerin akademik başarılarına ve derse karşı motivasyonlarına etkisinin incelenmesidir. Araştırma yöntemi olarak “tek gruplu öntest-sontest yarı deneysel desen” kullanılan bu çalışma, Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi BÖTE Bölümü 3. Sınıfta bulunan 42 bilgisayar öğretmeni adayının katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ve çalışma grubu öğrencilerinin demografik verilerinin elde edildiği kişisel bilgi formu, araştırmacır tarafından hazırlanan ve 3 alan uzamanı görüşü ile geliştirilen 40 soruluk akademik başarı testi, Büyüköztürk ve diğerleri 2004 tarafından Türkçe?ye uyarlanan güdülenme ve öğrenme stratejileri ölçeğinin güdülenme bölümü kullanılmıştır. Ölçeği güdülenme bölümü 31 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin Türkçe uyarlanmış halindeki maddelerin Cronbach-α değerleri ise 0.52-0.86 arasında değişmektedir. Verilerin çözümlenmesinde SPSS paket programı kullanılmış; Araştırma sonunda uygulama süreci boyunca dinamik web teknolojileri desteği ile berabere çalışan öğrencilerin akademik başarılarının ve derse karşı motivasyonlarının attığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Açıkgöz, Ü. K. (2005). Aktif öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Ajjan, H. & Hartshorne, R. (2008). Investigating faculty decisions to adopt Web 2.0 technologies: Theory and empirical tests. Internet and Higher Education, 11(2), 71-80.
  • Altun, A. (2008). Yapılandırmacı öğretim sürecinde viki kullanımı. Paperpresented at the 8th International Educational Technology Conference, Anadolu University, Eskişehir-Turkey, 6-9 May (ss. 127-130). 11 Haziran 2015 tarihinde ulaşılmıştır, http://ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008/20-a.doc.
  • Ateş, A. (2005). Bilgisayar destekli ingilizce öğretiminin ortaöğretim hazırlık öğrencilerinin ingilizce'ye ve bilgisayara yönelik tutumları üzerindeki etkililiği. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Anabilim Dalı Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı, İzmir.
  • Aytürk, N. (1999). Bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin ingilizce başarısına; ingilizce ve bilgisayara yönelik tutumlarına olan etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Özkahveci, Ö. Ve Demirel, F. (2004). Güdülenme ve öğrenme stratejileri ölçeğinin türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4 (2), 207-239.
  • Cangil, E., B. (1999). Yabancı dil öğretiminde bilgisayar. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 64, 26-29.
  • Chastain, K. (1976). Developing Second Language Skills: Theory and Practice. Boston: Houghton Mifflin Company.
  • D. Paramskas (eds.), CALL: Papers and Reports, p69-73, 1990, La Jolla, CA: Athelstan.
  • Ferret, L. J. (2006). Wikis and e-learning. In P. Berman (Ed.). E-learning concepts and techniques (pp. 73-74). Bloomsburg, PA: Bloomsburg University.
  • Gömleksiz, M. N., & Yetkiner, A. (2012). İngilizce öğretiminde zihin haritası kullanımının öğrencilerin akademik başarıları, kalıcılık ile ingilizceye il&# x0130. Electronic Journal Of Social Sciences. Vol. 11 Issue 40, P129-160. 32p.
  • Güngördü, E. (2003). Öğretimde Görsellik ve Görsel Araçlarda Bulunması Gereken Özellikler. MEB Dergisi, Sayı: 157.
  • Keleş, Y. (2007). Attitudes of english language teachers to motivational strategies ın language learning. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Keser, H. (1998). Programlı öğretim, işbirliğine dayalı öğretim (ayrılıp birleşme tekniği) ve geleneksel öğretimin öğrencilerin akademik başarı düzeyleri üzerindeki etkileri (bilgisayara giriş dersi örneği). Türkiye‟de eğitim yönetimi. Prof. Dr. Ziya Bursalıoğlu‟na Armağan. Ankara: Kültür Koleji Eğitim Vakfı Yayınları.
  • Keser, H. ve Korucu, A.T. (2015). In the visual programming course, the effect of using dynamic web technologies on their academic achievement, their study approaches and meta cognitive awareness. 9th International Computer & Instructional Technologies Symposium. May 20th – 22nd. Sandıklı-Afyonkarahisar / Turkey.
  • Kidd, M. (1990). The LEXI-CAL Authoring System for Vocabulary Acquisition. In M-L. Craven, R. Sinyor
  • Kirnik, G. (1998). 7. Sınıf düzeyinde denklemler konusunun öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yöntemi ile geleneksel yöntemin öğrenci başarısına etkileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Korucu, A. T. (2013). Problem temelli işbirlikli öğrenme ortamında dinamik web teknolojilerinin akademik başarı ile akademik uğraşıya etkisi. Yayınlanmış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Korucu, A. T., & Çakır, H. (2014). Bilgisayar Öğretmeni Adaylarının Dinamik Web Teknolojilerine Yönelik Görüşleri. XVI. Akademik Bilişim Konferansı, 5-7.
  • Korucu, A. T., & Çakır, H. (2015). Dinamik web teknolojileri ile geliştirilen işbirlikli öğrenme ortamını kullanan öğretmen adaylarının görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (19), 221-254.
  • McDonough, Steven H. (1981). Psychology in Foreign Language Teaching. London: George Allen & Unwin. Miclaus, C. (2010). Learning a Foreign Language. http://www.buzzle.com/articles/learning-a-foreign-language.html‟den 13.07.2015 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Özdemir, S., & Yalın, H. (2007). Web tabanlı asenkron öğrenme ortamında bireysel ve işbirlikli problem temelli öğrenmenin eleştirel düşünme becerilerine etkileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1).
  • Pintrich, P. R., Smith, D. A., García, T., & Mckeachie, W. J. (1993). Reliability And Predictive Validity Of The Motivated Strategies For Learning Questionnaire (MSLQ). Educational And Psychological Measurement, 53(3), 801-813.
  • Taşpınar, M. (2005). Kuramdan Uygulamaya Öğretim Yöntemleri. Ankara: Nobel Basımevi.
  • Türkoğlu, M. E. (2010). İlköğretim okullarında görev yapan yöneticilerin ve ingilizce öğretmenlerinin bilgisayar destekli ingilizce öğretimine ilişkin algıları. Unpublished Masters‟ Thesis. İstanbul İli Üsküdar İlçesi Örneği.
  • Uşun, S. (2000). Özel Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Uzunboylu, H. (2002). Web destekli ingilizce öğretiminin öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Vural Özkip, E. (2009). Bilgisayar destekli ingilizce öğretiminin öğrenci motivasyonuna etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Yılmaz, E. (2007). Yabancı dil eğitiminde motivasyon sorunu. Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi Ulusal Kongresi. Gazi Üniversitesi. Ankara.
  • Yükseltürk, E., & Top, E. (2013). Web 2.0 Teknolojilerinin Öğretmen Eğitiminde Kullanımı. Kürşat Çağıltay, Yüksel Göktaş (Ed.), Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler (ss. 665-680). Ankara: Pegem Akademi.

Effect of the Usage of Dinamic Web Technologies on Motivation about Course and Academic Achievement at the Professional English Course

Yıl 2015, Cilt: 16 Sayı: 3, 243 - 260, 01.08.2015

Öz

Aim of this research is examining effects of Professional English course by using dinamic web Technologies on motivations for courses and academic successes of the students. This research „Fore-back test half-experimental pattern with one group‟ used as research method has been realized with the participants as 42 teacher candidates from Necmettin Erbakan University. Personal information form that demographic datas of working group students are taken, academic success test with 40 questions developed by researchers, motivation part of the motivation and learning strategies scale adopted to Turkish by Büyüköztürk and the others 2004 are used as data collecting tool. The motivation scale‟s Cronbach rates 0.52-0.86. SPSS packet programme is used in datas analysed; descriptive statistics, t-test and simple correlation technics are used. At the end of the research, there is an increasing of academic success and motivation for the course of the students who works with Dinamic Web Technologies support

Kaynakça

  • Açıkgöz, Ü. K. (2005). Aktif öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Ajjan, H. & Hartshorne, R. (2008). Investigating faculty decisions to adopt Web 2.0 technologies: Theory and empirical tests. Internet and Higher Education, 11(2), 71-80.
  • Altun, A. (2008). Yapılandırmacı öğretim sürecinde viki kullanımı. Paperpresented at the 8th International Educational Technology Conference, Anadolu University, Eskişehir-Turkey, 6-9 May (ss. 127-130). 11 Haziran 2015 tarihinde ulaşılmıştır, http://ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008/20-a.doc.
  • Ateş, A. (2005). Bilgisayar destekli ingilizce öğretiminin ortaöğretim hazırlık öğrencilerinin ingilizce'ye ve bilgisayara yönelik tutumları üzerindeki etkililiği. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Anabilim Dalı Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı, İzmir.
  • Aytürk, N. (1999). Bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin ingilizce başarısına; ingilizce ve bilgisayara yönelik tutumlarına olan etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Özkahveci, Ö. Ve Demirel, F. (2004). Güdülenme ve öğrenme stratejileri ölçeğinin türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4 (2), 207-239.
  • Cangil, E., B. (1999). Yabancı dil öğretiminde bilgisayar. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 64, 26-29.
  • Chastain, K. (1976). Developing Second Language Skills: Theory and Practice. Boston: Houghton Mifflin Company.
  • D. Paramskas (eds.), CALL: Papers and Reports, p69-73, 1990, La Jolla, CA: Athelstan.
  • Ferret, L. J. (2006). Wikis and e-learning. In P. Berman (Ed.). E-learning concepts and techniques (pp. 73-74). Bloomsburg, PA: Bloomsburg University.
  • Gömleksiz, M. N., & Yetkiner, A. (2012). İngilizce öğretiminde zihin haritası kullanımının öğrencilerin akademik başarıları, kalıcılık ile ingilizceye il&# x0130. Electronic Journal Of Social Sciences. Vol. 11 Issue 40, P129-160. 32p.
  • Güngördü, E. (2003). Öğretimde Görsellik ve Görsel Araçlarda Bulunması Gereken Özellikler. MEB Dergisi, Sayı: 157.
  • Keleş, Y. (2007). Attitudes of english language teachers to motivational strategies ın language learning. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Keser, H. (1998). Programlı öğretim, işbirliğine dayalı öğretim (ayrılıp birleşme tekniği) ve geleneksel öğretimin öğrencilerin akademik başarı düzeyleri üzerindeki etkileri (bilgisayara giriş dersi örneği). Türkiye‟de eğitim yönetimi. Prof. Dr. Ziya Bursalıoğlu‟na Armağan. Ankara: Kültür Koleji Eğitim Vakfı Yayınları.
  • Keser, H. ve Korucu, A.T. (2015). In the visual programming course, the effect of using dynamic web technologies on their academic achievement, their study approaches and meta cognitive awareness. 9th International Computer & Instructional Technologies Symposium. May 20th – 22nd. Sandıklı-Afyonkarahisar / Turkey.
  • Kidd, M. (1990). The LEXI-CAL Authoring System for Vocabulary Acquisition. In M-L. Craven, R. Sinyor
  • Kirnik, G. (1998). 7. Sınıf düzeyinde denklemler konusunun öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yöntemi ile geleneksel yöntemin öğrenci başarısına etkileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Korucu, A. T. (2013). Problem temelli işbirlikli öğrenme ortamında dinamik web teknolojilerinin akademik başarı ile akademik uğraşıya etkisi. Yayınlanmış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Korucu, A. T., & Çakır, H. (2014). Bilgisayar Öğretmeni Adaylarının Dinamik Web Teknolojilerine Yönelik Görüşleri. XVI. Akademik Bilişim Konferansı, 5-7.
  • Korucu, A. T., & Çakır, H. (2015). Dinamik web teknolojileri ile geliştirilen işbirlikli öğrenme ortamını kullanan öğretmen adaylarının görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (19), 221-254.
  • McDonough, Steven H. (1981). Psychology in Foreign Language Teaching. London: George Allen & Unwin. Miclaus, C. (2010). Learning a Foreign Language. http://www.buzzle.com/articles/learning-a-foreign-language.html‟den 13.07.2015 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Özdemir, S., & Yalın, H. (2007). Web tabanlı asenkron öğrenme ortamında bireysel ve işbirlikli problem temelli öğrenmenin eleştirel düşünme becerilerine etkileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1).
  • Pintrich, P. R., Smith, D. A., García, T., & Mckeachie, W. J. (1993). Reliability And Predictive Validity Of The Motivated Strategies For Learning Questionnaire (MSLQ). Educational And Psychological Measurement, 53(3), 801-813.
  • Taşpınar, M. (2005). Kuramdan Uygulamaya Öğretim Yöntemleri. Ankara: Nobel Basımevi.
  • Türkoğlu, M. E. (2010). İlköğretim okullarında görev yapan yöneticilerin ve ingilizce öğretmenlerinin bilgisayar destekli ingilizce öğretimine ilişkin algıları. Unpublished Masters‟ Thesis. İstanbul İli Üsküdar İlçesi Örneği.
  • Uşun, S. (2000). Özel Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Uzunboylu, H. (2002). Web destekli ingilizce öğretiminin öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Vural Özkip, E. (2009). Bilgisayar destekli ingilizce öğretiminin öğrenci motivasyonuna etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Yılmaz, E. (2007). Yabancı dil eğitiminde motivasyon sorunu. Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi Ulusal Kongresi. Gazi Üniversitesi. Ankara.
  • Yükseltürk, E., & Top, E. (2013). Web 2.0 Teknolojilerinin Öğretmen Eğitiminde Kullanımı. Kürşat Çağıltay, Yüksel Göktaş (Ed.), Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler (ss. 665-680). Ankara: Pegem Akademi.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Agâh Tuğrul Korucu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 16 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Korucu, A. T. (2015). MESLEKİ İNGİLİZCE DERSİNDE DİNAMİK WEB TEKNOLOJİLERİ KULLANIMININ AKADEMİK BAŞARIYA VE DERSE KARŞI MOTİVASYONA ETKİSİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3), 243-260.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124