Bu çalıGmanın amacı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi BÖTE bölümü öğretmen adaylarının, ders çalıGma yaklaGımlarının çeGitli değiGkenler açısından incelenmesi ve akademik baGarıları ile arasındaki iliGkinin araGtırılmasıdır. ÇalıGmanın verileri 186 öğretmen adayından elde edilmiGtir. Öğretmen adaylarının sınıf düzeyleri ve cinsiyetleri ile öğrenme yaklaGımları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olup olmadığı ve öğrenme yaklaGımlarının akademik baGarılarını etkileyip etkilemediği araGtırılmıGtır. AraGtırma sonuçları; BÖTE Bölümü öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun %78,5 derin ders çalıGma yaklaGımını, az bir kısmının ise %21,5 yüzeysel ders çalıGma yaklaGımını tercih ettiğini göstermektedir. Cinsiyet ve sınıf düzeyi değiGkenleri öğretmen adaylarının derin ders çalıGma yaklaGımları üzerinde anlamlı bir farklılık göstermezken yüzeysel ders çalıGma yaklaGımları cinsiyet değiGkenine göre anlamlı bir farklılık göstermiGtir. Ayrıca araGtırma sonuçları; öğretmen adaylarının derin ders çalıGma yaklaGımı ortalama puanları ile akademik baGarı puanları arasında düGük düzeyde, pozitif ve anlamlı bir iliGki, yüzeysel ders çalıGma yaklaGımı ortalama puanları ile akademik baGarı puanları arasında ise düGük düzeyde, negatif ve anlamlı bir iliGki olduğunu göstermektedir.
Ders ÇalıĢma YaklaĢımları Derin Ders ÇalıĢma YaklaĢımı Yüzeysel Ders ÇalıĢma YaklaĢımı Akademik BaĢarı Böte
Purpose of the present study is to investigate course studying approaches of Preservice teachers from the CEIT department in terms of various variables and the relationship the relationship with their academic success. Study data was obtained from 186 preservice teachers. It was examined that whether there is statistically significant relationship between learning approaches and grade levels &genders of preservice teachers; and whether their learning approaches have effect on their academic success levels. The study results reveal that whereas majority 78.5% of preservice teachers from the CEIT department adopts comprehensive course studying approach, minority 21.5% adopt a superficial course studying approach. While gender and grade level variables do not exhibit significant difference on comprehensive course studying approaches of preservice teachers; they significant difference on superficial course studying approaches with regard to gender variable. Besides, study results suggest that there is low, positive correlation between preservice teachers’ comprehensive course studying approach average scores and their academic success scores; there is low, negative and statistically significant relationship between superficial course studying approach average scores and academic success scores
Course studying approaches Comprehensive course studying approach Superficial course studying approach Academic success CEIT
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 16 Sayı: 3 |