BibTex RIS Kaynak Göster

YENİ BİR ÇEVRİMİÇİ SINAV MODELİ GELİŞTİRİLMESİ VE UYGULANMASI

Yıl 2015, Cilt: 16 Sayı: 1, 269 - 288, 01.01.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı; kişi ve kurumların çok fazla zamanını alan sınavların yapılması ve değerlendirilmesi işlemlerini gerçekleştirecek güvenli, etkili ve verimli bir Çevrimiçi Sınav modeli geliştirmek ve uygulamaktır. Bu çalışmada çevrimiçi sınav sistemi ve kağıt kalem ile yapılan sınavlar arasındaki farklılıkları tespit etmek ve sınavı hem internet ve hem de güvenli ağ üzerinden uygulayabilmek amacıyla çoklu ortam desteği olan ve kolay kullanılabilen bir arayüze sahip, öğrenci, ders, soru, sınav ve not bilgilerini güvenli bir şekilde tutan; güncellenebilir veritabanı yapısına sahip bir çevrimiçi sınav sistemi geliştirilmiştir. 2010-2011 bahar yarıyılında Ahi Evran Üniversitesi MYO İşletme Bölümü öğrencilerinin Bilgisayar Büro Programları dersi vize ve final sınavlarında kullanılan “Çevrimiçi Sınav Sistemi” sınav uygulama, değerlendirme ve sınav istatistiklerini çıkarma işlemlerinin hızlı ve zahmetsiz bir şekilde yapılmasını sağlamıştır. Madde güçlük ve ayırt edicilik değeri istenilen düzeyde olmayan maddelerin soru bankasından çıkartılması ile yapılan sınavların güvenirliği ve geçerliği sağlanmıştır.

Kaynakça

  • Albayrak, E. (2014). Elektronik Ortamlardaki Sınavlarda Tasarım Etmenlerinin Öğrencilerin Başarıları ve Elektronik Sınav Kaygılarına Etkisi. International Online Journal of Educational Sciences, 6 (2), 460-474.
  • Akın, O., Web Tabanlı Sınav Sistemi, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üni., Bilgisayar ve Bilişim Mühendisliği, Sakarya, Haziran, 2007:29.
  • Anderson, H. M. ; Cain, J. & Bird, E. (2005). Online Student Course Evaluations: Review of Literature and a Pilot Study. American Journal of Pharmaceutical Education, 22 (1), 7-29.
  • Bugbee Jr., A. C., Bernt, F. M. (1990). Testing by computer: Findings in six years of use 1982-1988. Journal of Research on Computing in Education, Vol. 23 Issue 1, 87- 101.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. (İkinci Baskı). Ankara: PegemA Yay. Uzunboylu, H. (1995 ).Bilgisayar öğrenme düzeyi ile bilgisayara yönelik tutumlar arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Carini, R. M.,Hayek, J.C., Kuh, G.D., Kennedy, J. M. &Ouimet, J. A. (2003). College student responses to web and paper surveys. Research in Higher Education, (44)1, 119.
  • Clough, S. J. (2008). Computerized versus paper and pencil assessment of socially desirable responding: score congruence, completion time, and respondent perefences. Yayınlanmamış doktora tezi. The University of Iowa, USA.
  • Dommeyer, C.J., Baum, P., Hanna, R.W., Chapman, K.S. (2004), Gathering faculty teaching evaluations by inclass and online surveys, Assessment & Evaluation in Higher Education, 29(4):611-623.
  • Gül, E., Doğan, Ç. (2011), Online Değerlendirme Güvenilir midir?, 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Eylül, 2011.
  • Hamilton, L.S., Klein, S.P., Lorıe, W. (2005), “Using Web-Based Testing For Large- Scale Assessment”, Rand Documents, IP:196.
  • Helgeson, S. L., Kumar, D. D. (1993). A Review of Educational Technology in Science Assessment. National Center for Science Teaching and Learning, Columbus, Monograph Series Number 7, OH., (ERIC Document Reproduction Service No. ED366507).
  • Hricko, M. , Howell, S. (2006). Online Assessment and Mesaurement: Foundations and Challenges, p. 51-55.
  • Luecht, R. M. (2001). Challenges of Web-Based Assessment. (ERIC Document Reproduction Service No. ED458294).
  • Natal, D. (1998). On-Line Assessment: What, Why, How. Imagen Multimedia Corp., Lompoc, CA., (ERIC Document Reproduction Service No. ED419552).
  • Netcraft Ltd - Internet Research, Anti-Phishing and PCI Security Services Erisim: http://news.netcraft.com/ Erisim Tarihi: 21.05.2008.
  • Ortner T. M. & Caspers, J. (2001). Consequences of test anxiety on adaptive versus fixed item testing. European Journal of Psychological Assessment, 27(3),157–163.
  • Rakes, G. (2008). Open Book Testing in Online Learning Environments. Journal of Interactive http://www.ncolr.org/jiol/issues/PDF/7.1.1.pdf adresinden alınmıştır. Learning, 7(1), 1-9. 24.07.2009 tarihinde
  • Sampson, J.P. (2000). Using the İnternet to enhance testing in counseling. Journal of Counseling and Development.
  • Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M., & Zvacek, S. (2003), Teaching and learning at a distance. Foundations of distance education, 2nd Upper Saddle River, NJ, Merrill Prentice Hall.
  • Shuey, S. (2002). Assessing Online Learning in Higher Education. Journal of Instruction Delivery Systems, 16(2).
  • Stephens, R., Plew, R. (2003), 24 Saatte Veritabanları, Alfa Yayınları, İstanbul: 4 – 429 - 975.
  • Taşçı T., Bütünleşik Web tabanlı Bir Uzaktan Öğretim Sistemi Tasarımı, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, 2004.
  • Welling, L., Thomson, L. (2004), PHP ve MySQL, Alfa Yayınları, İstanbul: 2 – 117 - 297-975.
  • Xu, Y.; Iran-Nejad, A. & Thoma, S. J. (2007). Administering Defining Issues Test Online: Do Response Modes Matter? Journal of Interactive Online Learning, 6(1), 10-27.

Designing and Applying a New Online Examination Model

Yıl 2015, Cilt: 16 Sayı: 1, 269 - 288, 01.01.2015

Öz

The present research aims to develop and apply secure, effective and productive Online Examination Model for implementation and assessment of exams that consume serious amount of time of individuals and institutions. In this study, an online examination system that has multimedia support and a convenient interface to determine differences between an online and paper-based exam systems was developed and to apply exam over both internet and a secure network; and has an updatable database to keep record of student, courses, questions, examination and grade data in a safe way. “Online Examination System” applied in midterms and finals of Computer Office Software Course taken by the students at the Business Management College, Ahi Evran University during the spring semester of academic year of 2010-2011 facilitated application and assessment processes and implementing examination statistics efficiently and conveniently. Through elimination of questions with low difficulty index and distinctiveness value from the question database, reliability and validity of examinations were developed

Kaynakça

  • Albayrak, E. (2014). Elektronik Ortamlardaki Sınavlarda Tasarım Etmenlerinin Öğrencilerin Başarıları ve Elektronik Sınav Kaygılarına Etkisi. International Online Journal of Educational Sciences, 6 (2), 460-474.
  • Akın, O., Web Tabanlı Sınav Sistemi, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üni., Bilgisayar ve Bilişim Mühendisliği, Sakarya, Haziran, 2007:29.
  • Anderson, H. M. ; Cain, J. & Bird, E. (2005). Online Student Course Evaluations: Review of Literature and a Pilot Study. American Journal of Pharmaceutical Education, 22 (1), 7-29.
  • Bugbee Jr., A. C., Bernt, F. M. (1990). Testing by computer: Findings in six years of use 1982-1988. Journal of Research on Computing in Education, Vol. 23 Issue 1, 87- 101.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. (İkinci Baskı). Ankara: PegemA Yay. Uzunboylu, H. (1995 ).Bilgisayar öğrenme düzeyi ile bilgisayara yönelik tutumlar arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Carini, R. M.,Hayek, J.C., Kuh, G.D., Kennedy, J. M. &Ouimet, J. A. (2003). College student responses to web and paper surveys. Research in Higher Education, (44)1, 119.
  • Clough, S. J. (2008). Computerized versus paper and pencil assessment of socially desirable responding: score congruence, completion time, and respondent perefences. Yayınlanmamış doktora tezi. The University of Iowa, USA.
  • Dommeyer, C.J., Baum, P., Hanna, R.W., Chapman, K.S. (2004), Gathering faculty teaching evaluations by inclass and online surveys, Assessment & Evaluation in Higher Education, 29(4):611-623.
  • Gül, E., Doğan, Ç. (2011), Online Değerlendirme Güvenilir midir?, 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Eylül, 2011.
  • Hamilton, L.S., Klein, S.P., Lorıe, W. (2005), “Using Web-Based Testing For Large- Scale Assessment”, Rand Documents, IP:196.
  • Helgeson, S. L., Kumar, D. D. (1993). A Review of Educational Technology in Science Assessment. National Center for Science Teaching and Learning, Columbus, Monograph Series Number 7, OH., (ERIC Document Reproduction Service No. ED366507).
  • Hricko, M. , Howell, S. (2006). Online Assessment and Mesaurement: Foundations and Challenges, p. 51-55.
  • Luecht, R. M. (2001). Challenges of Web-Based Assessment. (ERIC Document Reproduction Service No. ED458294).
  • Natal, D. (1998). On-Line Assessment: What, Why, How. Imagen Multimedia Corp., Lompoc, CA., (ERIC Document Reproduction Service No. ED419552).
  • Netcraft Ltd - Internet Research, Anti-Phishing and PCI Security Services Erisim: http://news.netcraft.com/ Erisim Tarihi: 21.05.2008.
  • Ortner T. M. & Caspers, J. (2001). Consequences of test anxiety on adaptive versus fixed item testing. European Journal of Psychological Assessment, 27(3),157–163.
  • Rakes, G. (2008). Open Book Testing in Online Learning Environments. Journal of Interactive http://www.ncolr.org/jiol/issues/PDF/7.1.1.pdf adresinden alınmıştır. Learning, 7(1), 1-9. 24.07.2009 tarihinde
  • Sampson, J.P. (2000). Using the İnternet to enhance testing in counseling. Journal of Counseling and Development.
  • Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M., & Zvacek, S. (2003), Teaching and learning at a distance. Foundations of distance education, 2nd Upper Saddle River, NJ, Merrill Prentice Hall.
  • Shuey, S. (2002). Assessing Online Learning in Higher Education. Journal of Instruction Delivery Systems, 16(2).
  • Stephens, R., Plew, R. (2003), 24 Saatte Veritabanları, Alfa Yayınları, İstanbul: 4 – 429 - 975.
  • Taşçı T., Bütünleşik Web tabanlı Bir Uzaktan Öğretim Sistemi Tasarımı, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, 2004.
  • Welling, L., Thomson, L. (2004), PHP ve MySQL, Alfa Yayınları, İstanbul: 2 – 117 - 297-975.
  • Xu, Y.; Iran-Nejad, A. & Thoma, S. J. (2007). Administering Defining Issues Test Online: Do Response Modes Matter? Journal of Interactive Online Learning, 6(1), 10-27.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mustafa Yağcı Bu kişi benim

Hüseyin Ekiz Bu kişi benim

Selahattin Gelbal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yağcı, M., Ekiz, H., & Gelbal, S. (2015). YENİ BİR ÇEVRİMİÇİ SINAV MODELİ GELİŞTİRİLMESİ VE UYGULANMASI. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 269-288.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124