Bu çalıGmanın amacı eğitim fakültelerinde görev yapan öğretim elemanlarının biliGim teknolojileri BT kullanımında öğretmen adaylarına rol model olma farkındalıklarını araGtırmaktır. Veri toplama aracı, öğretim elemanlarının demografik bilgileri ve altı farklı bölümden oluGmaktadır. ÇalıGma grubunda 130 öğretim elemanı bulunmaktadır. Tarama modelinde gerçekleGtirilmiGtir. Betimsel analiz, t-testi ve ANOVA analizi yapılmıGtır. AraGtırmanın sonuçlarına göre öğretim elemanları derslerinde çoğunlukla bilgisayar kullanmaktadırlar. BT araçlarını çoğunlukla araGtırma yapmak için kullanmaktadırlar. BT kullanmayı çoğunlukla bireysel çalıGmaları ile öğrenmektedirler. BT kullanımında kendilerini oldukça yeterli görmektedirler. BT kullanmalarını engelleyen etmenlerden en fazla teknik eleman desteği eksikliği görmektedirler. Öğretim elemanlarının öğretmen adaylarına BT kullanımında model olma farkındalıkları puanının ortanın üzerinde olduğu görülmüGtür. Model olma farkındalıkları puanları cinsiyet, bölüm ve kıdem açısından anlamlı bir farklılık göstermemiGtir.
biliĢim teknolojileri öğretmen adayı öğretim elemanı model olma
The aim of this study is to investigate awareness of faculty members being a role model to their pre-service teachers for utilizing Information and Communication Technologies ICT in teaching activities. The data were collected with a survey from 130 instructors from two education faculties. In order to analyze data t-test and ANOVA test were conducted. According to the results, instructors have mostly used computer in classes. They have mostly used ICT for research purposes. They have mostly learned how to use ICT with the help of studying on their own. They consider themselves as quite adequate in the use of ICT. Instructors' use of ICT was mostly hindered by lack of technical support team which provides technical support in maintaining the technical infrastructure. No significant differences were found in terms of gender, department and seniority in the awareness of being a role model
information and communication technologies instructor pre-service teacher being a role model
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 15 Sayı: 2 |