BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ ADANA İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2014, Cilt: 15 Sayı: 1, 313 - 331, 01.01.2014

Öz

Okul öncesi eğitim programı 2012 yılında düzenlenerek 2012-2013 eğitim öğretim yılında 10 pilot ilde uygulamaya konmuştur. Araştırmanın amacı pilot okullarda görev yapan öğretmenlerin okul öncesi eğitim programına yönelik görüşlerini ortaya koymaktır. Betimsel çalışma olan araştırmanın evrenini, pilot illerden olan Adana il merkezine bağlı Çukurova, Seyhan, Yüreğir, Sarıçam ilçelerindeki resmi anasınıfı ve anaokullarında görev yapan 73 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ile Likert tipi beş dereceli 53 maddeden ve dört açık uçlu sorudan oluşan anket kullanılmıştır. Yapılan araştırmada nicel veriler frekans ve yüzde dağılımı ile nitel veriler ise içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Sonuçta, programın öğrenci merkezli, esnek ve aktif öğrenme sağlayan program olarak değerlendirildiği, kazanım ve göstergelerin açık, anlaşılır ve amacına uygun olduğu, fiziksel yapı ve öğrenci sayısı nedeniyle sınıflarda öğrenme merkezleri oluşturmakta sorun yaşandığı, uygun zamanda yeterli hizmet içi sağlanmadığı, programa ve yapılan yeniliklere yönelik olumlu tutum sergilendiği saptanmıştır.

Kaynakça

  • Aral, N., Baran, G., Bulut, Ş., & Çimen, S. (2000). Çocuk gelişimi, İstanbul: Ya-Pa Yayın.
  • Demirel, Ö. (2005). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Durmuşçelebi M. ve Akkaya D. (2011). 2006 okul öncesi eğitim programının uygulanmasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Kayseri ili örneği). Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31, 255-272.
  • Düşek, G. ve Dönmez, B. (2012). Türkiye’de yayımlanan okul öncesi eğitim programları. Mesleki Bilimler Dergisi, 1, 68-75.
  • Karakaya, İ. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, A. Tanrıöğen (Ed.) Bilimsel Araştırma Yöntemleri, (ss. 59), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • MEB. (2012). Okul öncesi eğitim programı. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • MEB. (2013). Okul öncesi eğitim programı. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • MEB., (2003). Tebliğler dergisi T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Eğitim ve Öğretim Çalışmalarının Planlı Yürütülmesine İlişkin Yönerge. Sayı: 2551.
  • Tanrıöğen, A. (Editör) (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri (2.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Veziroğlu, M. ve Gönen, M., (2012). Resimli çocuk kitaplarının M.E.B. okul öncesi eğitim programındaki kazanımlara uygunluğunun incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 163, 226-238.
  • Yılmaz Bolat, E. (2011). Anne baba eğitiminin beş-altı yaş çocuğa sahip anne babaların çocuk yetiştirme tutum ve davranışlarına etkisinin incelenmesi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Yılmaz, E. (2006). Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 6 yaş çocuklarının sayı ve işlem kavramlarını kazanmalarında müzikli oyun etkinliklerinin kullanılmasının etkisi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (3. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zembat, R. (Editör) (2010). Okul öncesinde özel öğretim yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.

The Opinions of Preschool Teachers Concerning Preschool Education Programme

Yıl 2014, Cilt: 15 Sayı: 1, 313 - 331, 01.01.2014

Öz

The aim of this study was to obtain the opinions of preschool teachers working at pilot schools on the revized programme. The universe was teachers working at pre-school education in Çukurova, Seyhan, Yüreğir, Sarıçam in Adana. The number of teachers was 80. A personal data form and a questionnaire were used to collect data. Questionnaire was formed of Likert type quintette grading 53 items and 4 open-ended questions. While quantitative data were analyzed via frequency and percentage analysis, qualitative data were analyzed via content analysis. Consequently, teachers reclaimed programme as student-centered, flexible and giving opportunity for learning by doing. They stated that attainments and indicators in programme are clear and comprehensable furthermore they may fulfill their aims. Teachers mentioned that, they can not create learning-centers in classes, physical facilities of classes and number of the students are not appropriate to form these centers, as negative aspects of the programme

Kaynakça

  • Aral, N., Baran, G., Bulut, Ş., & Çimen, S. (2000). Çocuk gelişimi, İstanbul: Ya-Pa Yayın.
  • Demirel, Ö. (2005). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Durmuşçelebi M. ve Akkaya D. (2011). 2006 okul öncesi eğitim programının uygulanmasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Kayseri ili örneği). Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31, 255-272.
  • Düşek, G. ve Dönmez, B. (2012). Türkiye’de yayımlanan okul öncesi eğitim programları. Mesleki Bilimler Dergisi, 1, 68-75.
  • Karakaya, İ. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, A. Tanrıöğen (Ed.) Bilimsel Araştırma Yöntemleri, (ss. 59), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • MEB. (2012). Okul öncesi eğitim programı. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • MEB. (2013). Okul öncesi eğitim programı. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • MEB., (2003). Tebliğler dergisi T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Eğitim ve Öğretim Çalışmalarının Planlı Yürütülmesine İlişkin Yönerge. Sayı: 2551.
  • Tanrıöğen, A. (Editör) (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri (2.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Veziroğlu, M. ve Gönen, M., (2012). Resimli çocuk kitaplarının M.E.B. okul öncesi eğitim programındaki kazanımlara uygunluğunun incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 163, 226-238.
  • Yılmaz Bolat, E. (2011). Anne baba eğitiminin beş-altı yaş çocuğa sahip anne babaların çocuk yetiştirme tutum ve davranışlarına etkisinin incelenmesi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Yılmaz, E. (2006). Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 6 yaş çocuklarının sayı ve işlem kavramlarını kazanmalarında müzikli oyun etkinliklerinin kullanılmasının etkisi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (3. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zembat, R. (Editör) (2010). Okul öncesinde özel öğretim yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Didem Özsırkıntı Bu kişi benim

Cenk Akay Bu kişi benim

Emine Bolat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özsırkıntı, D., Akay, C., & Bolat, E. (2014). OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ ADANA İLİ ÖRNEĞİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 313-331.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124