BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞMELERİ TAKİP ETME DURUMLARI: FATİH PROJESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2013, Cilt: 14 Sayı: 2, 61 - 78, 01.05.2013

Öz

Öğretmenlerin meslekleri ile ilgili gelişmeleri takip etme durumlarını belirlemeyi amaçlayan bu araştırma, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenleri kapsamaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla anket formu hazırlanmıştır. Ankette öğretmenlerden “Fatih Projesi” hakkında sahip oldukları bilgiler, görüşleri, beklentileri, ortaya çıkabilecek olumsuzluklar ve öneriler alınmıştır. Edirne, Bartın, İstanbul illerinde görev yapan 184 öğretmen ile yapılan anket çalışması için yaklaşık 300 anket formu dağıtılmıştır. Ancak bazı öğretmenler proje hakkında bilgi sahibi olmadıkları için anketi doldurmamışlardır. Elde edilen verilere bakıldığında öğretmenlerin büyük çoğunluğunun mesleği ile ilgili gelişmeleri takip etmediği; proje hakkında bilgi sahibi olduğunu söyleyenlerin ise yanlış bilgiye sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Ortaya çıkan diğer veri ise birçok soruda öğretmenlerin cevaplarının soru ile ilgisiz olduğudur. Çalışmadaki öğretmenlerin çoğunluğunun gelişmeleri takip etmede TV haberlerini kullandığı ve bu haberlere tamamıyla inanıp detaylı bilgi almadıkları ortaya çıkmıştır. Çalışmaya katılan öğretmenlerin yarısının 26-35 yaş aralığında olmasının yanında projenin sadece sınıflardaki akıllı tahta ve öğrencilere verilecek tablet bilgisayarlardan ibaret olduğu araştırmanın diğer ilgi çeken bulgularındandır.

Kaynakça

  • Aktepe, V. (2011).Sınıf öğretmenlerinin derslerinde bilgisayarı kullanımlarına ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 12, (3), 75-92.
  • Aktümen, M., Kaçar, A. (2003). İlköğretim 8.sınıflarda harfli ifadelerle işlemlerin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin rolü ve bilgisayar destekli öğretim üzerine öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. Cilt 11(2).
  • Betrus, A.K. & Molenda, M. (2002). Historical evolution of ınstructional technology in teacher education programs. TechTrends: For Leaders in Education and Training, Vol. 46 (5), 18-21.
  • Çelik, L. (2007). Öğretim materyallerinin hazırlanması ve seçimi. Ö. Demirel (Ed.), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çiftçi, S., Taşkaya, S.M. ve Alemdar, M. (2013). Sınıf öğretmenlerinin fatih projesine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 12(1), 227‐240.
  • Dursun, F. (2006). Öğretim sürecinde araç kullanımı, İlköğretmen Dergisi. Sayı 1. s.:8-9
  • Gürol, M., Donmuş, V. ve Arslan, M. (2012). İlköğretim kademesinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin fatih projesi ile ilgili görüşleri. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, Cilt 3 (3).
  • Fidan, N.K. (2008). İlköğretimde araç gereç kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 1 (1), 48-61.
  • Genç, M. (2012). Aday öğretmenlerin ders araç gereçlerini kullanma durumları üzerine bir araştırma. The Journal of Academic Social Science Studies, Volume 5 Issue 7, 347-355.
  • Koşar, E. ve Çiğdem, H. (2005). Eğitim ortamı tasarımı, araç-gereç ve materyal özellikleri. 4. Baskı. Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Öğreti Pegem A Yayınları.
  • Karacaoğlu, Ö.C. (2008). Öğretmenlerin yeterlilik algıları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2008. Cilt:V (I), 70-97.
  • Kayaduman, H., Sırakaya, M. ve Seferoğlu, S.S. (2011). Eğitimde fatih projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi, Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 2 - 4 Şubat 2011 İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Kirschhner, P. & Selinger, M. (2003). The state of affairs of teacher education with respect to ınformation and communications technology. Technology, Pedagogy and Education, Vol. 12(1), 5-17.
  • Ornstein, A. C., & T. J. Lasley. (2000). Strategies for effective teaching. Third Edition. USA: The McGraw-Hill Companies.
  • Tekerek, M., Ercan, O. Udum, M.S. ve Saman, K. (2012). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının bilgisayar öz-yeterlikleri, Turkish Journal of Education, Vol. 1(2).
  • Tümkaya, S. (2011). Fen bilimleri öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve öğrenme stillerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 12(3), 215-234.
  • Yüksel, S. (2003). “Öğretim Teknolojisi” Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Öğreti Pegem A Yayıncılık.
  • http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/index.php: 15.11.2011. tarihinde alınmıştır.

Monitoring the Skills of Teachers' Vocational Development by Themselves; Fatih Project Sample

Yıl 2013, Cilt: 14 Sayı: 2, 61 - 78, 01.05.2013

Öz

This study which aimed to determine the status of teachers to follow the developments related to their profession. The research was done with the primary school teachers. In order to collect data questionnaire was prepared. In the survey teachers were asked to their information, opinions, expectations, and suggestions problems about “Fatih Project”. The survey was distributed to nearly 300 teachers who served in the provinces of Istanbul, Edirne and Bartin. 184 teachers answered the survey. However some teachers who don’t have information about the project did not answer the survey’s questions. In conclusion; the vast majority of teachers did not follow the developments related to the profession was found. They have false information about the project. The other thing which the answers were irrelevant about project was interesting. Most of the teachers in the study follow developments from the TV. Half of the teachers in the study are 26-35 age range. They stated that this project was consists only smart boards and tablet computer

Kaynakça

  • Aktepe, V. (2011).Sınıf öğretmenlerinin derslerinde bilgisayarı kullanımlarına ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 12, (3), 75-92.
  • Aktümen, M., Kaçar, A. (2003). İlköğretim 8.sınıflarda harfli ifadelerle işlemlerin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin rolü ve bilgisayar destekli öğretim üzerine öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. Cilt 11(2).
  • Betrus, A.K. & Molenda, M. (2002). Historical evolution of ınstructional technology in teacher education programs. TechTrends: For Leaders in Education and Training, Vol. 46 (5), 18-21.
  • Çelik, L. (2007). Öğretim materyallerinin hazırlanması ve seçimi. Ö. Demirel (Ed.), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çiftçi, S., Taşkaya, S.M. ve Alemdar, M. (2013). Sınıf öğretmenlerinin fatih projesine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 12(1), 227‐240.
  • Dursun, F. (2006). Öğretim sürecinde araç kullanımı, İlköğretmen Dergisi. Sayı 1. s.:8-9
  • Gürol, M., Donmuş, V. ve Arslan, M. (2012). İlköğretim kademesinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin fatih projesi ile ilgili görüşleri. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, Cilt 3 (3).
  • Fidan, N.K. (2008). İlköğretimde araç gereç kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 1 (1), 48-61.
  • Genç, M. (2012). Aday öğretmenlerin ders araç gereçlerini kullanma durumları üzerine bir araştırma. The Journal of Academic Social Science Studies, Volume 5 Issue 7, 347-355.
  • Koşar, E. ve Çiğdem, H. (2005). Eğitim ortamı tasarımı, araç-gereç ve materyal özellikleri. 4. Baskı. Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Öğreti Pegem A Yayınları.
  • Karacaoğlu, Ö.C. (2008). Öğretmenlerin yeterlilik algıları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2008. Cilt:V (I), 70-97.
  • Kayaduman, H., Sırakaya, M. ve Seferoğlu, S.S. (2011). Eğitimde fatih projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi, Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 2 - 4 Şubat 2011 İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Kirschhner, P. & Selinger, M. (2003). The state of affairs of teacher education with respect to ınformation and communications technology. Technology, Pedagogy and Education, Vol. 12(1), 5-17.
  • Ornstein, A. C., & T. J. Lasley. (2000). Strategies for effective teaching. Third Edition. USA: The McGraw-Hill Companies.
  • Tekerek, M., Ercan, O. Udum, M.S. ve Saman, K. (2012). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının bilgisayar öz-yeterlikleri, Turkish Journal of Education, Vol. 1(2).
  • Tümkaya, S. (2011). Fen bilimleri öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve öğrenme stillerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 12(3), 215-234.
  • Yüksel, S. (2003). “Öğretim Teknolojisi” Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Öğreti Pegem A Yayıncılık.
  • http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/index.php: 15.11.2011. tarihinde alınmıştır.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Murat Genç Bu kişi benim

Tülin Genç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Genç, M., & Genç, T. (2013). ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ GELİŞMELERİ TAKİP ETME DURUMLARI: FATİH PROJESİ ÖRNEĞİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 61-78.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124