BibTex RIS Kaynak Göster

WEB TEMELLİ BİR EĞİTİM YAZILIMININ KULLANILABİLİRLİĞİ: “TTNET VİTAMİN İLKÖĞRETİM 6.SINIF MATEMATİK ÖRNEĞİ

Yıl 2013, Cilt: 14 Sayı: 1, 214 - 226, 01.01.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı, Vitamin İlköğretim 6. Sınıf Matematik programının arayüzünü kullanılabilirlik ilkeleri doğrultusunda değerlendirmek ve sonuçlarını paylaşmaktır. Bu amaçla program, bir ilköğretim okulunda öğrenim görmekte olan 12 öğrenciye kullandırılarak, en sık kullanılan görevler arasından seçilen 11 soruluk bir görev listesi ve bir gözlem formu aracılığıyla toplanmıştır. Ayrıca, kullanıcılardan test sırasında sesli düşünmeleri istenmiştir. Testler iki gözlemci ile her bir kullanıcı ile birebir yapılmıştır. Değerlendirme aşamasında kullanıcıların görevleri tamamlayıp tamamlayamadıkları ile birlikte, test sırasındaki davranışları ve ifadeleri gözönüne alınmıştır. Çalışmanın sonunda kullanıcılar programı genel olarak kullanılabilir bulmakla birlikte tasarımla ilgili birkaç öneri sunulmuştur.

Kaynakça

  • ODTÜ. (201). İnsan Bilgisayar Etkileşimi Araştırma ve Uygulama Laboratuvarı 22.01.2012 tarihinde http://ibe.bidb.odtu.edu.tr/anasayfa adresinden alınmıştır.
  • ODTÜ. (2012). İnsan Bilgisayar Etkileşimi Araştırma ve Uygulama Laboratuvarı http://ibe.bidb.odtu.edu.tr/kullanilabilirlik adresinden alınmıştır. 22.01.2012 tarihinde
  • UPA. (2013). Usability Professionals’ Association. 04.01.2013 tarihinde http://www.upassoc.org/usability_resources/about_usability/index.html adresinden alınmıştır.
  • Çağıltay, K. (2011). İnsan bilgisayar etkileşimi ve kullanılabilirlik mühendisliği:teoriden pratiğe. ODTÜ Yayıncılık.
  • Ersoy, H. (2004). Bir çevrimiçi öğrenim destek sisteminin kullanılabilirlik esti: planlama, uygulama, değerlendirme. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, January 2004 ISSN: 1303-6521 Volume ,3 Issue 1, Article 11.
  • Kılıç, E. ve Güngör, Z. (2006). Kütüphane web sitelerinin kullanılabilirliği: bir uygulama çalışması. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 21 (4), 781 -789.
  • ISO. (2006). International Organization for Standardization. 04.01.2013 tarihinde http://www.iso.org adresinden alınmıştır.
  • Acartürk, C. ve Çağıltay K. (2006). İnsan bilgisayar etkileşimi ve ODTÜ'de yürütülen çalışmalar. Akademik Bilişim 2006 Bildiriler Kitapçığı.
  • Alaçam Ö. ve Çağıltay, K. (2006). ODTÜ Bidb insan bilgisayar etkileşimi laboratuvarı ve yürütülen çalışmalar, Akademik Bilişim 2007, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya 31 Ocak-2 Şubat 2007.
  • Dalcı, M., Alçam, Ö., Saatçioğlu, Y. O. ve Erdal, F. (2008). ODTÜ kütüphanesi yeni web sayfasının tasarımı ve kullanılabilirlik çalışması. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Çanakkale.
  • Bevan, N. (1995). Human-Computer Interaction standards. Proceedings of the 6th International Conference on Human Computer Interaction.
  • Nielsen, J. (1993). Usability engineering. Boston: Academic Press.
  • Nielsen, J. (2004). Why you only need to test with 5 users. 04.01.2013 tarihinde http://www.nngroup.com/articles/why-you-only-need-to-test-with-5- users/ adresinden alınmıştır.
  • Mutlu, M.E. ve Öztürk, M.C. (1999). İnternet üzerinde bilgisayar destekli eğitim yazılımı geliştirme ve sunum araçlarının gereksinimleri karşılama düzeyleri. Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı ve Sergisi Bildiriler Kitabı, Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Şahan, H. H. (2005). İnternet temelli öğrenme. Ed: Özcan Demirel, Eğitimde yeni yönelimler, (s.223-234). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • TTNet (2013). TTNet Vitamin ürün tanıtım sayfası. 08.01.2013 tarihinde http://www.vitaminegitim.com/neden-vitamin/ogretmen-ilkogretim.jsp sayfasından alınmıştır.

Usability of a Web-Based Teaching Software: “Vitamin 6th Grade Mathematics Module”

Yıl 2013, Cilt: 14 Sayı: 1, 214 - 226, 01.01.2013

Öz

The objective of this study is to evaluate usability of the Vitamin 6th Grade Mathematics Module program interface. The program was made available to 12 students at a school with most frequently used 11-question task list and the results were recorded in an evaluation form. During the course of the test, participating students were asked to think loud. The tests were conducted one-on-one with each participant with 2 observers. In the evaluation phase, it was considered whether the test was completed or not. In addition, participating students’ behavior and statements were taken into consideration. At the end of the test, users found the program usable but they also made some suggestions

Kaynakça

  • ODTÜ. (201). İnsan Bilgisayar Etkileşimi Araştırma ve Uygulama Laboratuvarı 22.01.2012 tarihinde http://ibe.bidb.odtu.edu.tr/anasayfa adresinden alınmıştır.
  • ODTÜ. (2012). İnsan Bilgisayar Etkileşimi Araştırma ve Uygulama Laboratuvarı http://ibe.bidb.odtu.edu.tr/kullanilabilirlik adresinden alınmıştır. 22.01.2012 tarihinde
  • UPA. (2013). Usability Professionals’ Association. 04.01.2013 tarihinde http://www.upassoc.org/usability_resources/about_usability/index.html adresinden alınmıştır.
  • Çağıltay, K. (2011). İnsan bilgisayar etkileşimi ve kullanılabilirlik mühendisliği:teoriden pratiğe. ODTÜ Yayıncılık.
  • Ersoy, H. (2004). Bir çevrimiçi öğrenim destek sisteminin kullanılabilirlik esti: planlama, uygulama, değerlendirme. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, January 2004 ISSN: 1303-6521 Volume ,3 Issue 1, Article 11.
  • Kılıç, E. ve Güngör, Z. (2006). Kütüphane web sitelerinin kullanılabilirliği: bir uygulama çalışması. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 21 (4), 781 -789.
  • ISO. (2006). International Organization for Standardization. 04.01.2013 tarihinde http://www.iso.org adresinden alınmıştır.
  • Acartürk, C. ve Çağıltay K. (2006). İnsan bilgisayar etkileşimi ve ODTÜ'de yürütülen çalışmalar. Akademik Bilişim 2006 Bildiriler Kitapçığı.
  • Alaçam Ö. ve Çağıltay, K. (2006). ODTÜ Bidb insan bilgisayar etkileşimi laboratuvarı ve yürütülen çalışmalar, Akademik Bilişim 2007, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya 31 Ocak-2 Şubat 2007.
  • Dalcı, M., Alçam, Ö., Saatçioğlu, Y. O. ve Erdal, F. (2008). ODTÜ kütüphanesi yeni web sayfasının tasarımı ve kullanılabilirlik çalışması. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Çanakkale.
  • Bevan, N. (1995). Human-Computer Interaction standards. Proceedings of the 6th International Conference on Human Computer Interaction.
  • Nielsen, J. (1993). Usability engineering. Boston: Academic Press.
  • Nielsen, J. (2004). Why you only need to test with 5 users. 04.01.2013 tarihinde http://www.nngroup.com/articles/why-you-only-need-to-test-with-5- users/ adresinden alınmıştır.
  • Mutlu, M.E. ve Öztürk, M.C. (1999). İnternet üzerinde bilgisayar destekli eğitim yazılımı geliştirme ve sunum araçlarının gereksinimleri karşılama düzeyleri. Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı ve Sergisi Bildiriler Kitabı, Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Şahan, H. H. (2005). İnternet temelli öğrenme. Ed: Özcan Demirel, Eğitimde yeni yönelimler, (s.223-234). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • TTNet (2013). TTNet Vitamin ürün tanıtım sayfası. 08.01.2013 tarihinde http://www.vitaminegitim.com/neden-vitamin/ogretmen-ilkogretim.jsp sayfasından alınmıştır.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Gamze Yılmaz Bu kişi benim

Aslıhan Tüfekci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, G., & Tüfekci, A. (2013). WEB TEMELLİ BİR EĞİTİM YAZILIMININ KULLANILABİLİRLİĞİ: “TTNET VİTAMİN İLKÖĞRETİM 6.SINIF MATEMATİK ÖRNEĞİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 214-226.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124