Bu çalışmanın amacı, Erken Çocukluk Yaklaşımlarına İlişkin Görüşler The Early Childhood Curricular Beliefs Inventory ECCBI Ölçeği’ni Türkçe’ye uyarlamaktır. Ölçek, okul öncesi eğitimi alanında öğrenim gören öğretmen adaylarının erken çocukluk yaklaşımları ile ilgili görüşlerini belirlemek amacıyla geliştirilmiştir. Türkçe’ye uyarlanan ölçekte, uzman görüşleri doğrultusunda “Davranışçı yaklaşım” olarak adlandırılan alt boyut yer almamış, 72 maddelik ölçeğin 54 maddesi yani üç boyutu yer almıştır. Türkçe form eşdeğerlik sınamasının ardından geçerlik, güvenirlik çalışması için 30 okul öncesi öğretmeni ve 200 okul öncesi öğretmen adayı olmak üzere toplam 230 kişiye uygulanmıştır. Türkçe ölçeğin yapı geçerliğini incelemek için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmış, güvenirliğin belirlenmesi için Cronbach alpha güvenirlik katsayısı, Sperman-Brown formülü ve Guttmann split-half güvenirlik formülü kullanılmış ve düzeltilmiş madde-toplam korelasyonu incelenmiştir. Sonuçlar, erken çocukluk eğitimi alanında öğrenim gören öğretmen adaylarının erken çocukluk yaklaşımları ile ilgili görüşlerini belirlemek için uygun bir değerlendirme aracı olduğunu göstermektedir.
Erken Çocukluk Eğitimi Montessori Yaklaşımı Bank Street Yaklaşımı High Scope Yaklaşımı
The aim of this study is to adapt The Early Childhood Curricular Beliefs Inventory ECCBI questionnaire into Turkish. The ECCBI is a tool designed for exploring curricular beliefs of pre-service teachers in the area of early childhood education. A subscale named “behavioural approach” is not in the Turkish adaptation of the scale according to expert opinions, three subtests meaning 54 items out of 72 items have been included in the adapted version of scale. After the equivalence test of Turkish form, instrument has been applied to 30 preschool teachers and 200 preservice preschool teachers and total 230 person. In order to test construct validity of Turkish instrument, confirmatory and exploratory factor analysis have been applied; to identify reliability, Cronbach Alpha reliability coefficient, Sperman-Brown formula and Guttmann split-half reliability formula have been employed and corrected itemtotal correlation has been examined. Results show that this scale is a suitable assessment tool for the pre-service teachers to determine their related beliefs about early childhood approaches
Early Childhood Education Behavioural Approach Bank Street Approach
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 14 Sayı: 1 |