BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN “BİRLİKTE ÇALIŞMA”YA İLİŞKİN ALGILARI

Yıl 2011, Cilt: 12 Sayı: 1, 1 - 14, 01.01.2011

Öz

Bu çalışmanın temel amacı ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin birlikte çalışmaya ilişkin algılarını ortaya koymaktır. Araştırma Aydın ili, merkez ilçe ilköğretim okullarından birisinde öğrenim görmekte olan on iki dördüncü sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Nitel bir çalışma olan bu araştırmada, öğrencilerle on üç soruluk bir yarı yapılandırılmış görüşme formu doğrultusunda görüşmeler yapılmıştır. Veriler satır satır okuma tekniği ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgularda öğrencilerin birlikte çalışmayı ders çalışma ve oyun oynama için bir araya gelme biçiminde algıladıkları, birlikte çalışma etkinliklerinin değerlendirilme sürecini adaletsiz buldukları, birlikte çalışma etkinliklerinin farklı yollarla değerlendirilmesini bekledikleri görülmüştür.

Kaynakça

  • Açıkgöz, Ü. K. (2002). Aktif öğrenme. İzmir. Eğitim Dünyası Yayınevi.
  • Açıkgöz, Ü. K. (1992). İşbirlikli Öğrenme: Kuram, Araştırma, Uygulama. Malatya Uğurel Matbaası.
  • Avcı, S., Fer, S. (2004). Birleştirme II Tekniği ile Oluşturulan İşbirliğine Dayalı öğrenme Ortamının Öğrenciler Üzerindeki Etkisi: Kartal Mesleki Eğitim Merkezi’nde Bir Durum Çalışması, Eğitim ve Bilim, 29 (134), s:61-74.
  • Başaran, E.İ. (1974). Eğitim Psikolojisi: Modern Eğitimin Psikolojik Temelleri. Ankara. Yargıçoğlu Matbaası.
  • Büyükkaragöz, S., Çivi, C. (1999). Genel Öğretim Metotları: Öğretimde Planlama Uygulama. İstanbul. Beta Yayım Dağıtım.
  • Çelikten, O. (2001) Kavram Değerlendirme Yaklaşımına Dayalı Kavram Haritalama Destekli İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin 4. sınıf Öğrencilerinin Dünya ve Gökyüzü Konularını Araştırmalarına Olan Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi: Ankara
  • Demirel, Ö. (2005). Eğitimde Yeni Yönelimler. Ankara. PegemA Yayıncılık.
  • Dönmezer, İ. (1996). Eğitim Psikolojisi (Eğitimin Psikolojik Temelleri). İzmir. Can Ofset Basımevi.
  • Emre, M. (2005) Küme Araştırması Tekniğinin Temel Eğitim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersine İlişkin Akademik Başarıları ve Tutumları Üzerindeki Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi: Adana
  • Ertekin B. (2001). Geleneksel Öğretim Yöntemleri ile İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Öğretimi Üzerindeki Etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.. Pamukkale Üniversitesi.
  • Felder, M. R. (1995). Cooperative Learning in A Sequence of Engineering Courses: A Success Story. Cooperative Learning and College Teaching Newsletter. Vol. 5, No. 2.
  • Fidan, N., Erden, M. ( ) Eğitime Giriş. Ankara. Alkım Kitapçılık.
  • Gillies, M. R. 2002. The Residual Effects Of Cooperative Learning Experiences : A Two Year Follow-Up. The Journal Of Educational Research. Vol. 96, No. 1.
  • Gömleksiz, M. (1997). Kubaşık Öğrenme “ Temel Eğitim Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarısı ve Arkadaşlık İlişkileri Üzerine Deneysel Bir Çalışma” . Adana. Baki Kitabevi.
  • Hayırsever, F. (2002). İlköğretim Okullarında Uygulanan Küme Çalışması Yönteminin Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Bakanlığı Dergisi Kış- Bahar Sayı 153-154.
  • İflazoğlu, A. (2003) Çoklu Zekâ Kuramı Destekli Kubaşık Öğrenme Yönteminin İlköğretim Başarıları ve Tutumlarına Etkisi, Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi: Adana
  • Johnson, W. D. Johnson, T. R. 1999. Learning Together and Alone: Coomperative, Competitive and Individualistic Learning. Minnesota. Allyn and Bacon
  • Johnson, W. D. Johnson, T. R. (1997). Joining Together : Group Theory and Group Skills. U.S. Allyn &Bacon.
  • Johnson, W. D., Johnson, T. R., Holubec, E. J. (1991). Comperation in the Classroom. Minnesota.Interaction Book Company.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1988). İnsan ve İnsanlar : Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul. Evrim Basım Yayım Dağıtım.
  • Kıran, H. (2005). Etkili Sınıf Yönetimi. Ankara. Anı Yayıncılık.
  • Kızıltepe, Z. 2004. Öğretişim : Eğitim Psikolojisine Çağdaş Bir Yaklaşım. İstanbul. Ofset Yayınevi.
  • Klein, D. J., Pridemore, R. D. (1994) Effects of Orienting Activities and Practice on Achievement, Continuing Motivation, and Student Behaviors in a Cooperative Learning Environment, Educational Technology Research and Development, Vol:42, Number 4, December 1994.
  • Kurt, I. (2001). Fen eğitiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin başarısına, kavram öğrenmesine ve hatırlamasına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi.
  • Küçükahmet, L. (2001). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Mueller, A., Fleming, T. 2001. Cooperative Learning : Listening to How Children Work at School. The Journal Of Educational Research. Vol. 94, No. 5.
  • Onwuegbuzie, j. A. (2001), Relationship Between Peer Orientation and Achievement in Cooperative Learning-Based Research Methodology Courses, The Journal of Educational Reseearch, Vol. 94, Number 3, Jaunary / February 2001.
  • Sobral, T. D. (1998). Productive small groups in medical studies: training for cooperative learning, Medical Teacher, Vol:20, No:2, p.118-121.
  • Şimşek, Ü., Doymuş, K., Bayrakçeken, S. (2004). Lise Düzeyinde Öğrenim Gören Öğrencilere Grupla Öğrenme Metodunun Kazandırdığı Bilgi ve Beceriler. Malatya. XII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı.
  • Şimşek, H., Yıldırım, A. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara. Seçkin Yayınevi.
  • Tsoı, F. M. , Goh, K. N., Chia, S. L. (2004). Using Group Ibnvestigation For Chemistry in Teacher Education. Asia- Pasific Forum on Science Learning and Teaching. Vol. 5 No. 6
  • Vaughan, W. (2002). Effects of Cooperative Learning on Achievement and Attitude Among Students of Color, The Journal of Educational Research, Volume 95, Number 6 / July / August 2002.
  • Yaşar, Ş. (1993). Yabancı Dilde Okuma Becerilerinin Geliştirilmesinde Küçük Gruplarla Öğretim Yönteminin Etkililiği. Eskişehir. Anadolu Üniversitesi Basımevi.

Perceptions of Fourth Grade Students’ on “Cooperation”

Yıl 2011, Cilt: 12 Sayı: 1, 1 - 14, 01.01.2011

Öz

The main purpose of this study is to determine fourth grade students’ perceptions on “cooperation”. The study was conducted on twelve fourth grade students at one of the centre district primary schools in Aydın. In this qualitative research, students were interviewed in accordance with a thirteen- item semi-structured interview form. Data was analyzed by the technique of reading word by word. The findings obtained reveal the fact that students perceive collaboration as coming together for the purpose of studying and playing and evaluation process is inequitable. Students expect that cooperation evaluate with different ways

Kaynakça

  • Açıkgöz, Ü. K. (2002). Aktif öğrenme. İzmir. Eğitim Dünyası Yayınevi.
  • Açıkgöz, Ü. K. (1992). İşbirlikli Öğrenme: Kuram, Araştırma, Uygulama. Malatya Uğurel Matbaası.
  • Avcı, S., Fer, S. (2004). Birleştirme II Tekniği ile Oluşturulan İşbirliğine Dayalı öğrenme Ortamının Öğrenciler Üzerindeki Etkisi: Kartal Mesleki Eğitim Merkezi’nde Bir Durum Çalışması, Eğitim ve Bilim, 29 (134), s:61-74.
  • Başaran, E.İ. (1974). Eğitim Psikolojisi: Modern Eğitimin Psikolojik Temelleri. Ankara. Yargıçoğlu Matbaası.
  • Büyükkaragöz, S., Çivi, C. (1999). Genel Öğretim Metotları: Öğretimde Planlama Uygulama. İstanbul. Beta Yayım Dağıtım.
  • Çelikten, O. (2001) Kavram Değerlendirme Yaklaşımına Dayalı Kavram Haritalama Destekli İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin 4. sınıf Öğrencilerinin Dünya ve Gökyüzü Konularını Araştırmalarına Olan Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi: Ankara
  • Demirel, Ö. (2005). Eğitimde Yeni Yönelimler. Ankara. PegemA Yayıncılık.
  • Dönmezer, İ. (1996). Eğitim Psikolojisi (Eğitimin Psikolojik Temelleri). İzmir. Can Ofset Basımevi.
  • Emre, M. (2005) Küme Araştırması Tekniğinin Temel Eğitim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersine İlişkin Akademik Başarıları ve Tutumları Üzerindeki Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi: Adana
  • Ertekin B. (2001). Geleneksel Öğretim Yöntemleri ile İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Öğretimi Üzerindeki Etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.. Pamukkale Üniversitesi.
  • Felder, M. R. (1995). Cooperative Learning in A Sequence of Engineering Courses: A Success Story. Cooperative Learning and College Teaching Newsletter. Vol. 5, No. 2.
  • Fidan, N., Erden, M. ( ) Eğitime Giriş. Ankara. Alkım Kitapçılık.
  • Gillies, M. R. 2002. The Residual Effects Of Cooperative Learning Experiences : A Two Year Follow-Up. The Journal Of Educational Research. Vol. 96, No. 1.
  • Gömleksiz, M. (1997). Kubaşık Öğrenme “ Temel Eğitim Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarısı ve Arkadaşlık İlişkileri Üzerine Deneysel Bir Çalışma” . Adana. Baki Kitabevi.
  • Hayırsever, F. (2002). İlköğretim Okullarında Uygulanan Küme Çalışması Yönteminin Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Bakanlığı Dergisi Kış- Bahar Sayı 153-154.
  • İflazoğlu, A. (2003) Çoklu Zekâ Kuramı Destekli Kubaşık Öğrenme Yönteminin İlköğretim Başarıları ve Tutumlarına Etkisi, Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi: Adana
  • Johnson, W. D. Johnson, T. R. 1999. Learning Together and Alone: Coomperative, Competitive and Individualistic Learning. Minnesota. Allyn and Bacon
  • Johnson, W. D. Johnson, T. R. (1997). Joining Together : Group Theory and Group Skills. U.S. Allyn &Bacon.
  • Johnson, W. D., Johnson, T. R., Holubec, E. J. (1991). Comperation in the Classroom. Minnesota.Interaction Book Company.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1988). İnsan ve İnsanlar : Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul. Evrim Basım Yayım Dağıtım.
  • Kıran, H. (2005). Etkili Sınıf Yönetimi. Ankara. Anı Yayıncılık.
  • Kızıltepe, Z. 2004. Öğretişim : Eğitim Psikolojisine Çağdaş Bir Yaklaşım. İstanbul. Ofset Yayınevi.
  • Klein, D. J., Pridemore, R. D. (1994) Effects of Orienting Activities and Practice on Achievement, Continuing Motivation, and Student Behaviors in a Cooperative Learning Environment, Educational Technology Research and Development, Vol:42, Number 4, December 1994.
  • Kurt, I. (2001). Fen eğitiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin başarısına, kavram öğrenmesine ve hatırlamasına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi.
  • Küçükahmet, L. (2001). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Mueller, A., Fleming, T. 2001. Cooperative Learning : Listening to How Children Work at School. The Journal Of Educational Research. Vol. 94, No. 5.
  • Onwuegbuzie, j. A. (2001), Relationship Between Peer Orientation and Achievement in Cooperative Learning-Based Research Methodology Courses, The Journal of Educational Reseearch, Vol. 94, Number 3, Jaunary / February 2001.
  • Sobral, T. D. (1998). Productive small groups in medical studies: training for cooperative learning, Medical Teacher, Vol:20, No:2, p.118-121.
  • Şimşek, Ü., Doymuş, K., Bayrakçeken, S. (2004). Lise Düzeyinde Öğrenim Gören Öğrencilere Grupla Öğrenme Metodunun Kazandırdığı Bilgi ve Beceriler. Malatya. XII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı.
  • Şimşek, H., Yıldırım, A. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara. Seçkin Yayınevi.
  • Tsoı, F. M. , Goh, K. N., Chia, S. L. (2004). Using Group Ibnvestigation For Chemistry in Teacher Education. Asia- Pasific Forum on Science Learning and Teaching. Vol. 5 No. 6
  • Vaughan, W. (2002). Effects of Cooperative Learning on Achievement and Attitude Among Students of Color, The Journal of Educational Research, Volume 95, Number 6 / July / August 2002.
  • Yaşar, Ş. (1993). Yabancı Dilde Okuma Becerilerinin Geliştirilmesinde Küçük Gruplarla Öğretim Yönteminin Etkililiği. Eskişehir. Anadolu Üniversitesi Basımevi.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Serap Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, S. (2011). İLKÖĞRETİM DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN “BİRLİKTE ÇALIŞMA”YA İLİŞKİN ALGILARI. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 1-14.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124