BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARININ İNTERNET KONUSUNDAKİ BAZI KAVRAMLARI ANLAMA DÜZEYLERİ İLE KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 3, 249 - 261, 01.08.2010

Öz

Öğretmen adayları İnternet kullanırken birçok kavram ile karşılaşmakta ve anlaşılmayan kavramlar yanılgılara sebep olabilmektedir. Bu araştırmayla, öğretmen adaylarının İnternet konusundaki bazı kavramları anlama düzeyleri ile kavram yanılgıları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma verileri, hazırlanan “Kavram Tanımlayabilme Formu” ile Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 156 öğretmen adayına uygulanarak elde edilmiştir. Araştırma bulguları sonucunda, öğretmen adaylarının İnternet ile ilgili kavramların çoğunu kısmen anladıkları ya da o kavramlarla ilgili hiç fikri olmadığı tespit edilmiştir. Sadece “Sohbet Programları” kavramını çok iyi anladıkları sonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları bazı değişkenler açısından incelenmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Baki, A. (1999). Cebirle İlgili İşlem Yanılgılarının Değerlendirilmesi. III. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. M.E.B. ÖYGM.
  • Brad, R. (1994). Eleştirel Düşünme Becerilerini Öğretme. (Çev: Güzin Büyükkurt). Eğitim ve Bilim, 18 (91):45-49.
  • Cohen, L., Manion, L. and Morrison, K. (2000). Research Methods in Education. 5th ed. London, New York: Routledge Falmer.
  • Çakır, S.Ö. ve Yürük, N. (1999). “Oksijenli ve Oksijensiz Solunum Konusunda Kavram Yanılgıları Teşhis Testinin Geliştirilmesi ve Uygulanması”. III. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. M.E.B. ÖYGM
  • Kalaycı, Ş. (2009). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. 4. Baskı: Asil Yayın.
  • Kaptan, S. (1998), Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Ankara: Bilim Kitap Kırtasiye Ltd. Şti.
  • Karaer, H. (2007). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Madde Konusundaki Bazı Kavramların Anlaşılma Düzeyleri İle Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi (15) Sayı:1.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 9. Basım. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 12. Basım. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Morgil, İ. ve Yılmaz, A. (2001). Kimya Eğitiminde Farklı Madde Türlerinin Psikometrik Özellikleri ve Öğrenci Başarısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 20: 111-116
  • Özdener, N. (2007). A comparison of the misconceptions about the time-efficiency of algorithms by various profiles of computer-programming students. Elsevier 51 (2008) 1094-1102
  • Rowell, A. J., Dawson, C. J. ve Harry, L. (1990). Changing Misconceptions: achallenge to science education. International Journal Science Education. 12, 2, 167-175
  • Stepans, J. (1996). Targeting Students' Science Misconceptions: Physical Science Concepts Using the Conceptual Change Model. Riverview, Fla.: Idea Factory
  • Terry, C. Jones, G. ve Hurford W. (1985). Children's conceptual understanding of forces and equilibrium. Physics Education. 20, 162–165
  • Taşdemir, A. ve Demirbaş, M. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersinde Gördükleri Konulardaki Kavramları Günlük Yaşamda İlişkilendirme Düzeyleri. II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu. İzmir: Ege Üniversitesi.
  • Ülgen, G. (2004). Kavram Geliştirme Kuranlar ve Uygulamalar. 4. Baskı. Ankara: Nobel Yayıncılık
  • White, R. T. (1993). Learning Science Oxford: Blackwell Publishers.
  • Yağbasan, R. ve Gülçiçek, Ç. (2003). Fen Öğretiminde Kavram Yanılgılarının Karakteristiklerinin Tanımlanması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (1) Sayı:13.
  • Yılmaz, Ö., Tekkaya, C., Geban, Ö. ve Özden, Y. (1999). Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Hücre Bölünmesi Ünitesindeki Kavram Yanılgılarının Tespiti ve Giderilmesi. III. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. M.E.B. ÖYGM.

The Determining Teacher Candidates’ Levels of Understanding Some Concepts and Misconceptions on Internet

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 3, 249 - 261, 01.08.2010

Öz

Teacher candidates come across many concepts while using the Internet and the concepts which are not understood may lead to misconceptions. With this study, teacher candidates’ comprehension levels of some concepts about the Internet and misconceptions were tried to be determined. The research data was obtained by administering the prepared form of “Concept Defining” to 156 teacher candidates studying at Ahi Evran University Education Faculty. The findings revealed that the teacher candidates understand most of the internet partially or they have the idea about these concepts. The results also showed that they only understand “Chat Programs” very well. In addition to these results, the teacher candidates’ levels of understanding some concepts and their misconceptions were examined in term of some variables

Kaynakça

  • Baki, A. (1999). Cebirle İlgili İşlem Yanılgılarının Değerlendirilmesi. III. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. M.E.B. ÖYGM.
  • Brad, R. (1994). Eleştirel Düşünme Becerilerini Öğretme. (Çev: Güzin Büyükkurt). Eğitim ve Bilim, 18 (91):45-49.
  • Cohen, L., Manion, L. and Morrison, K. (2000). Research Methods in Education. 5th ed. London, New York: Routledge Falmer.
  • Çakır, S.Ö. ve Yürük, N. (1999). “Oksijenli ve Oksijensiz Solunum Konusunda Kavram Yanılgıları Teşhis Testinin Geliştirilmesi ve Uygulanması”. III. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. M.E.B. ÖYGM
  • Kalaycı, Ş. (2009). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. 4. Baskı: Asil Yayın.
  • Kaptan, S. (1998), Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Ankara: Bilim Kitap Kırtasiye Ltd. Şti.
  • Karaer, H. (2007). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Madde Konusundaki Bazı Kavramların Anlaşılma Düzeyleri İle Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi (15) Sayı:1.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 9. Basım. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 12. Basım. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Morgil, İ. ve Yılmaz, A. (2001). Kimya Eğitiminde Farklı Madde Türlerinin Psikometrik Özellikleri ve Öğrenci Başarısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 20: 111-116
  • Özdener, N. (2007). A comparison of the misconceptions about the time-efficiency of algorithms by various profiles of computer-programming students. Elsevier 51 (2008) 1094-1102
  • Rowell, A. J., Dawson, C. J. ve Harry, L. (1990). Changing Misconceptions: achallenge to science education. International Journal Science Education. 12, 2, 167-175
  • Stepans, J. (1996). Targeting Students' Science Misconceptions: Physical Science Concepts Using the Conceptual Change Model. Riverview, Fla.: Idea Factory
  • Terry, C. Jones, G. ve Hurford W. (1985). Children's conceptual understanding of forces and equilibrium. Physics Education. 20, 162–165
  • Taşdemir, A. ve Demirbaş, M. (2008). İlköğretim Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersinde Gördükleri Konulardaki Kavramları Günlük Yaşamda İlişkilendirme Düzeyleri. II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu. İzmir: Ege Üniversitesi.
  • Ülgen, G. (2004). Kavram Geliştirme Kuranlar ve Uygulamalar. 4. Baskı. Ankara: Nobel Yayıncılık
  • White, R. T. (1993). Learning Science Oxford: Blackwell Publishers.
  • Yağbasan, R. ve Gülçiçek, Ç. (2003). Fen Öğretiminde Kavram Yanılgılarının Karakteristiklerinin Tanımlanması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (1) Sayı:13.
  • Yılmaz, Ö., Tekkaya, C., Geban, Ö. ve Özden, Y. (1999). Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Hücre Bölünmesi Ünitesindeki Kavram Yanılgılarının Tespiti ve Giderilmesi. III. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. M.E.B. ÖYGM.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Uğur Başarmak Bu kişi benim

Mehmet Fikret Gelibolu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Başarmak, U., & Gelibolu, M. F. (2010). ÖĞRETMEN ADAYLARININ İNTERNET KONUSUNDAKİ BAZI KAVRAMLARI ANLAMA DÜZEYLERİ İLE KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 249-261.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124