Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının sosyo-kültürel özelliklerini ve lisansüstü eğitim istekliliklerini belirlemektir. Çalışma grubunu 2008-2009 akademik yılında Fırat, İnönü ve Erzincan Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 140 kız, 172 erkek olmak üzere toplam 312 öğretmen adayı oluşturmuştur. Tarama modelinin kullanıldığı bu araştırma betimsel niteliktedir. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen sosyo kültürel özellikleri belirleyici anketle ve lisansüstü eğitim isteklilikleri belirleyen Likert tipi ölçekle toplanmıştır. Ölçekteki veriler SPSS 15.0 paket programında frekans, yüzde dağılımı ve aritmetik ortalama teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir.Yapılan istatistiksel analizler sonucunda araştırmada öğrencilerin %70,1’inin genel liselerden mezun olduğu; % 90,4’ünün annesinin ev hanımı olduğu; %35,6’sının babasının memur olduğu ve baba öğrenim durumuna göre, çoğunluğunun eğitim seviyesinin orta öğretim düzeyinde olduğu görülmüştür. Aile gelir durumuna göre ise öğrencilerin toplumun daha çok alt ve orta gelirli ailelerden geldiği tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin lisansüstü eğitim istekliliklerinin olumlu olduğu, ancak isteklilik puanlarının çok yüksek olmadığı ortaya çıkmıştır.
Öğretmenlik mesleği sosyo-kültürel özellikler lisansüstü eğitim
The purpose of this study is to determine the socio-cultural characteristics and willingness of graduate education of teacher candidates. The study consists of 312 candidates including 140 female and 172 male attending to Primary Education Departments in Fırat, İnönü and Erzincan Universities in the 2008-2009 academic years. This research in which screening model was used a descriptive character. The data were collected with identified socio-cultural characteristics questionnaire by which was developed researcher and with a Likert-type scale determined willingness of postgraduate. The data on the scale was analyzed using techniques such as arithmetic average, percentage distribution and frequency in the SPSS 15.0 package program. As a result of the statistical analysis in the research it was observed that 70,1 percent of students were graduated from public high schools; 90,4 percent of mothers were housewife; 35,6 percent of fathers were civil servant and according to the father educational status, the majority of level education was in the middle school level educational. According to the family’s income, it was seen that students had come from lower and middle income families of society. Also, it was concluded that students’ willingness to the postgraduate was positive but willingness scores not very high
Teaching profession socio-cultural characteristics post-graduate education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 3 |