Bu çalışmada, tarih öğretiminde uygulanabilecek soru sorma temelli öğrenme yaklaşımı üzerinde durulmuştur. Soru sorma temelli tarih öğrenme; öğrencilerin, bir tarihçi gibi sorular sorup sorgulayarak öğrenmeye çalışmalarını içeren bir yaklaşımdır. Eğitim bilimleri ve tarih eğitimi alanlarında yapılan çalışmalar incelenmiş; öğrenci sorularının ve soru sorma becerilerinin tarih eğitiminde kullanımı ve öğrencilere kazandırılması için tarih öğretmenine yol gösterebilecek ilkeler belirlenmeye çalışılmıştır. Bu doğrultuda çalışma sonunda; bu becerilerin kazandırılması doğrultusunda tarih öğretmenlerine rehberlik edebilecek sekiz ilke belirlenmiş ve açıklanmıştır. Tarih eğitiminde bu yaklaşımın hayata geçebilmesi için öncelikle tarih öğretmenlerinin, belirlenen ilkeleri uygulamalara yansıtarak, tarih eğitimi uygulamalarını çağdaş ve bilimsel gelişmelere göre yeniden yapılandırmaları gerekmektedir.
Learning approach based on questioning which could be applied in history teaching is stressed in this study. History learning based on questioning is an approach which includes the efforts of learning history by questioning and asking questions as a historian. The studies on education sciences and history education are searched; and principles which could guide history teachers to make use of the students’ questions and questioning in history and bringing in the students, are tried to be determined. At the end of this study, to make the students acquire these skills, eight principles were determined to guide the history teachers. To be able to make this approach applied in history education, history teachers should structure history education applications in accordance with modern and scientific developments by reflecting the determined principles on the applications
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 2 |