BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARININ DOĞRU EĞİTİM YAZILIMI SEÇMEYE YÖNELİK DEĞERLENDİRME YETERLİLİKLERİ

Yıl 2009, Cilt: 10 Sayı: 3, 135 - 142, 01.08.2009

Öz

Bu araştırmanın amacı; Araştırmanın çalışma grubunu Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda 7. yarıyılda “Seçmeli III: Bilgisayar Destekli Eğitimin Temelleri” dersini alan iki gruptaki toplam 61 Öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada betimsel nitelikli tarama modeli araştırmanın yöntemi olarak benimsenmiştir. Veri Toplama aracı olarak Şahin ve Yıldırım tarafından hazırlanan yazılım değerlendirme formu kullanılmıştır. Toplanan veriler üzerinde aritmetik ortalama ve standart sapma istatistikleri hesaplanmış ve öğretmen adaylarının yazılım değerlendirme yeterliliklerinin düşük olduğu sonuçları elde edilmiştir.

Kaynakça

  • Aşkar, P., Yavuz, H.ve Köksal, M. (1993). Ders Yazılımlarının Değerlendirilmesi. Ankara: Çağdaş Eğitim Dergisi, s:14-19
  • Bayram, S. (2004). Evolution of Educational Software Evaluation: Instructional Software Assessment. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, April, ISSN: 1303-6521 volume 3 Issue 2
  • Coburn, P. (1982). Practical Guide to Computers in Education. Reading, Mass.: Addison Wesley.
  • Cüre, F., Özdener, N. (2008). Öğretmenlerin Bilgi ve İletişim Teknolojileri (Bit) Uygulama Başarıları ve Bit’e Yönelik Tutumları. H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 34:41-53
  • Erden, M. (1994). Bilgisayar Destekli Öğretimde Öğretmenin Rolü, Ankara: Çağdaş Eğitim dergisi, Sayı:33
  • Herring, D.,F., Notar, C., E., Wilson, J.,D. (2005). Multimedia Software Evaluation Form For Teachers.. Education, 00131172, Vol. 126, Issue 1
  • Hofman, R. (2001).Educational Software: Evalıation? No Utility? Yes. Journal of Learning Disabilities. Volume 18, Number 6, June/July.
  • Karasar, N. (1993). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Üçüncü Basım, Ankara: Bilim Kitap Kırtasiye.
  • Keser, H. (1991). Eğitimde Nitelik Geliştirmede Bilgisayar Destekli Eğitim ve Yazılımlarının Rolü. Eğitimde Arayışlar 1. Sempozyumu Eğitimde Nitelik Geliştirme, Nisan, s:178-183
  • Mitzlaff, H. and Wiederhold, K. A. (1992). İlkokullarda Bilgisayar Uygulaması. Eğitim ve Bilim. (çev: Mualla Bilgin). Sayı:84.
  • Nisanci, M. (2000). Instructional Software Evaluation Criteria Used by the Teachers: Implications from Theory to Practice. EBSCO: ED444534.Society for Information Technology & Teacher Educational Conference. California: February 8-12. Volume 1-3; see IR 020 112.
  • Reay, D. Reid, I., Rushten, J. (1985). Evaluating Software for the Classroom. Teachers, Computers and the Classroom, Manchester: Manchester University Pres.
  • Şahin, T. Y. ve Yıldırım, S. (1999). Öğretim teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Anı Yayıcılık.
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar Destekli Öğretimin Temelleri. Ankara: Nobel Yay
  • William, J., G. (1995). Multimedia and Computer-Based Instructional Software Evaluation Methods. EBSCO: ED387096.Association of Small Computer Unsure in Education Summer Conference.June:18-22.
  • Yalın, H. İ. (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım 3. Baskı. 134.

The Competencies of Pre-Service Teachers on the Selection of Educational Software and Their Related Perspectives

Yıl 2009, Cilt: 10 Sayı: 3, 135 - 142, 01.08.2009

Öz

The aim of this study is to identify pre-service teachers’ assessment competencies on selecting educational software used in computer assisted instruction. The participants consist of 61 pre-service teachers enrolling “foundations of computer based instruction” which takes place in the curriculum of 7th semi-semester of elementary education of Ahi Evran University. The research method of this study is descriptive model. The "software assessment form" which was developed Şahin and Yıldırım, used for data collection. The collected data was analyzed by calculating mean and standard deviation. The results showed that the participant pre-service teachers’ educational software assessment competencies are low

Kaynakça

  • Aşkar, P., Yavuz, H.ve Köksal, M. (1993). Ders Yazılımlarının Değerlendirilmesi. Ankara: Çağdaş Eğitim Dergisi, s:14-19
  • Bayram, S. (2004). Evolution of Educational Software Evaluation: Instructional Software Assessment. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, April, ISSN: 1303-6521 volume 3 Issue 2
  • Coburn, P. (1982). Practical Guide to Computers in Education. Reading, Mass.: Addison Wesley.
  • Cüre, F., Özdener, N. (2008). Öğretmenlerin Bilgi ve İletişim Teknolojileri (Bit) Uygulama Başarıları ve Bit’e Yönelik Tutumları. H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 34:41-53
  • Erden, M. (1994). Bilgisayar Destekli Öğretimde Öğretmenin Rolü, Ankara: Çağdaş Eğitim dergisi, Sayı:33
  • Herring, D.,F., Notar, C., E., Wilson, J.,D. (2005). Multimedia Software Evaluation Form For Teachers.. Education, 00131172, Vol. 126, Issue 1
  • Hofman, R. (2001).Educational Software: Evalıation? No Utility? Yes. Journal of Learning Disabilities. Volume 18, Number 6, June/July.
  • Karasar, N. (1993). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Üçüncü Basım, Ankara: Bilim Kitap Kırtasiye.
  • Keser, H. (1991). Eğitimde Nitelik Geliştirmede Bilgisayar Destekli Eğitim ve Yazılımlarının Rolü. Eğitimde Arayışlar 1. Sempozyumu Eğitimde Nitelik Geliştirme, Nisan, s:178-183
  • Mitzlaff, H. and Wiederhold, K. A. (1992). İlkokullarda Bilgisayar Uygulaması. Eğitim ve Bilim. (çev: Mualla Bilgin). Sayı:84.
  • Nisanci, M. (2000). Instructional Software Evaluation Criteria Used by the Teachers: Implications from Theory to Practice. EBSCO: ED444534.Society for Information Technology & Teacher Educational Conference. California: February 8-12. Volume 1-3; see IR 020 112.
  • Reay, D. Reid, I., Rushten, J. (1985). Evaluating Software for the Classroom. Teachers, Computers and the Classroom, Manchester: Manchester University Pres.
  • Şahin, T. Y. ve Yıldırım, S. (1999). Öğretim teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Anı Yayıcılık.
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar Destekli Öğretimin Temelleri. Ankara: Nobel Yay
  • William, J., G. (1995). Multimedia and Computer-Based Instructional Software Evaluation Methods. EBSCO: ED387096.Association of Small Computer Unsure in Education Summer Conference.June:18-22.
  • Yalın, H. İ. (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım 3. Baskı. 134.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Özgen Korkmaz Bu kişi benim

Ertuğrul Usta Bu kişi benim

Cem Güzeller Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 10 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Korkmaz, Ö., Usta, E., & Güzeller, C. (2009). ÖĞRETMEN ADAYLARININ DOĞRU EĞİTİM YAZILIMI SEÇMEYE YÖNELİK DEĞERLENDİRME YETERLİLİKLERİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 135-142.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124