BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN AİLE İÇİ DEMOKRASİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN CİNSİYET VE ANNE-BABA EĞİTİM DÜZEYİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2008, Cilt: 9 Sayı: 2, 77 - 90, 01.05.2008

Öz

Demokrasinin genç kuşaklara öğretilmesinde en önemli görev ailelere düşmektedir. Aile kurumları, demokrasi, insan hakları, özgürlük, saygı, sevgi ve hoşgörü kavramlarını kazandıran ve bu kavramları pekiştiren kurumlar olmalıdır. Araştırmanın amacı, gençlerin aile içi demokrasi ile ilgili görüşlerinin cinsiyet ve anne-baba eğitim düzeylerine göre inceleyerek ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma evrenini Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmaya rastgele örnekleme yöntemi ile seçilen 245 öğrenci ise, araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Betimsel olan bu çalışmada anket tekniği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS paket programından yararlanılmıştır. Değişkenlerin birbirinden bağımsızlığını sınamak için Ki-Kare testi yapılmıştır. Elde edilen bulgular değerlendirildiğinde, öğrencilerin aile içi demokrasi ile ilgili görüşleri aile içi demokrasi kavramının tam olarak uygulanmadığını ortaya çıkarmaktadır.

Kaynakça

  • Akbaba, S. (1988). Ana- Baba Tutumlarının Bazı Kişilik Özellikleri Üzerine Etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Büyükkaragöz,S. (1995). “Yükseköğretim Programları ve Demokratik Tutumlar”. Türk Demokrasi Vakfı Yayınları, 220, Ankara.
  • Çelik, Y. (2003). Ana Baba Eğitimi. Öğretmen Dünyası. Ocak 2003, Sayı:277.
  • Çınar, O. ve Büyükkasap, E. (2004). “Okul Yöneticileri ve Öğretmenlerin Birlikte Yaşama Kültürü”. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu.Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 20-21 Mayıs 2004.
  • Doğan, İ. (2001). Vatandaşlık, Demokrasi ve İnsan Hakları, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Gören, Ç. ve Karadaş, M. (1997). İlköğretim Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi. İstanbul: Metinler Yayıncılık.
  • Nazlı, S. (2000). Aile Danışması. Ankara: Nobel Yayınları, No.167.
  • Onur, M. ve Gençdoğan, B. (2005). “Ana-Baba Tutumunun Demokratik Tutum Üzerindeki Etkilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. XIV.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongre Kitabı, Cilt:1, Denizli Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi,28-30 Eylül.
  • Özer, İ. (1989). “Üniversite Öğrencilerinin Demokratik Tutum ve Değerleri”. (Yayınlanmamış Doçentlik Tezi), Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Ulusavaş, M. (l991).”Demokrasi Eğitimi İlkesi Açısından Eğitim Sistemine Bakış”. I.Eğitim Kongresi Bildirileri, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi, 25-27 Kasım.
  • URL 1 (2007). “Ailede Demokrasi”, http://www.egitim.cu.edu.tr/ 28.10.2007.
  • URL 2 (2007).“Ailede Demokratik Hayat”,http://www.dersyok.com/news.php? 28.10.2007.

The Evaluation of University Students’ Opinions About Democracy in The Family Relating to Their Gender and The Education Level of Their Parents

Yıl 2008, Cilt: 9 Sayı: 2, 77 - 90, 01.05.2008

Öz

The families have the utmost duty in teaching democracy to the younger generations. Families should teach the concepts such as democracy, human rights, freedom, respect love and they should consolidate these concepts. The purpose of this study is to determine the opinions of young people about democracy according in a family relating to their gender and the education level of the parents. The sample of the study contains Education Faculty students of Ondokuz Mayıs University. 245 students selected randomly constitute the sample of the study. The questionnaire technique is used for the descriptive study. The obtained data was evaluated using SPSS packet programme. To determine the variables chi-square test is used. Evaluating the obtained data, it is observed that the opinions of students about democracy in the family is not used properly for the democracy concept in a family

Kaynakça

  • Akbaba, S. (1988). Ana- Baba Tutumlarının Bazı Kişilik Özellikleri Üzerine Etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Büyükkaragöz,S. (1995). “Yükseköğretim Programları ve Demokratik Tutumlar”. Türk Demokrasi Vakfı Yayınları, 220, Ankara.
  • Çelik, Y. (2003). Ana Baba Eğitimi. Öğretmen Dünyası. Ocak 2003, Sayı:277.
  • Çınar, O. ve Büyükkasap, E. (2004). “Okul Yöneticileri ve Öğretmenlerin Birlikte Yaşama Kültürü”. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu.Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 20-21 Mayıs 2004.
  • Doğan, İ. (2001). Vatandaşlık, Demokrasi ve İnsan Hakları, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Gören, Ç. ve Karadaş, M. (1997). İlköğretim Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi. İstanbul: Metinler Yayıncılık.
  • Nazlı, S. (2000). Aile Danışması. Ankara: Nobel Yayınları, No.167.
  • Onur, M. ve Gençdoğan, B. (2005). “Ana-Baba Tutumunun Demokratik Tutum Üzerindeki Etkilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. XIV.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongre Kitabı, Cilt:1, Denizli Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi,28-30 Eylül.
  • Özer, İ. (1989). “Üniversite Öğrencilerinin Demokratik Tutum ve Değerleri”. (Yayınlanmamış Doçentlik Tezi), Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Ulusavaş, M. (l991).”Demokrasi Eğitimi İlkesi Açısından Eğitim Sistemine Bakış”. I.Eğitim Kongresi Bildirileri, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi, 25-27 Kasım.
  • URL 1 (2007). “Ailede Demokrasi”, http://www.egitim.cu.edu.tr/ 28.10.2007.
  • URL 2 (2007).“Ailede Demokratik Hayat”,http://www.dersyok.com/news.php? 28.10.2007.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ahmet Üstün Bu kişi benim

Müge Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Üstün, A., & Yılmaz, M. (2008). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN AİLE İÇİ DEMOKRASİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN CİNSİYET VE ANNE-BABA EĞİTİM DÜZEYİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 77-90.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124