BibTex RIS Kaynak Göster

BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİ

Yıl 2007, Cilt: 8 Sayı: 2, 129 - 148, 01.05.2007

Öz

Bu araştırmanın amacı; Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğrencilerinin öğrenme stillerini belirlemektir. Araştırmanın verileri, Kolb 1985 tarafından geliştirilen, daha sonra da Akkoyunlu ve Aşkar 1993 tarafından Türkçe’ye çevrilerek, güvenilirlik çalışması yapılan Öğrenme Stilleri Envanteri ve oluşturulan kişisel bilgi formu kullanılarak elde edilmiştir. Kişisel bilgi formu ve Envanter yoluyla toplanan verilerin analizinde; frekans, yüzde, tek yönlü varyans analizi ve çoklu karşılaştırma yöntemlerinden en küçük önemli fark yöntemi ve t-testi kullanılmıştır. Bu analizler sonucunda öğrencilerin; %46,8’inin Ayrıştıran Öğrenme Stili’ne sahip oldukları ve yaşlarına göre öğrenme stilleri arasında anlamlı bir farkın olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin cinsiyetleri, mezun oldukları lise türü ve mezun oldukları lise branşlarına göre öğrenme stilleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.

Kaynakça

  • Açıkgöz, Ü. K. (1996). Etkili Öğrenme ve Öğretme, Kanyılmaz Matbaası, İzmir. Akkoyunlu, B. (1995). “Bilgi Teknolojilerinin Okullarda Kullanımı ve Öğretmenlerin Rolü”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11: 105-109.
  • Alkan,C. (1984). Eğitim Teknolojisi, Yargıçoğlu Matbaası, Ankara.
  • Alkan, C. (1986). “Bilgisayarın Eğitimde Kullanımı”, Eğitim ve Bilim, 11: 9-15.
  • Alkan, C. (1994). Eğitim ve Öğretim Araç ve Gereçlerinde Standardizasyon ve Kalite. Türk Milli Eğitiminde Kalite Paneli Dünya Tüketiciler Günü 15 Nisan, Türk Standartları Enstitüsü Yayınları, İstanbul.
  • Aşkar, P., Akkoyunlu, B. (1993). “Kolb Öğrenme Stili Envanteri”, Eğitim ve Bilim. 87: 37-47.
  • Babadoğan, C. (2000). “Öğretim Stili Odaklı Ders Tasarımı Geliştirme”, Milli Eğitim Dergisi, 147: 61-63.
  • Babadoğan, C. (1996). Modern Öğretim Stratejilerinin Öğretim-Öğrenim Süreçlerine Yansıması, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bilen, M. (1996). Plandan Uygulamaya Öğretim, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (6.baskı), Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve Davranışı Psikolojinin Temel Kavramları (Yedinci Baskı), Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Çilenti, K. (1988). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim, Kadıoğlu Matbaası, Ankara. Demirel
  • Ö., Ün,K. (1987). Eğitim Terimleri, Şafak Matbaası
  • Ekici, G. (2001). Biyoloji Öğretiminde Öğrenme Stillerinin Analizi, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ergür, D. O. (1998). Hacettepe Üniversitesi Dört Yıllık Lisans Programlarındaki Öğrenci ve Öğretim Üyelerinin Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması
  • (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ertürk, S. (1993). Eğitimde Program Geliştirme (Yedinci Baskı), Meteksan A.Ş., Ankara.
  • Fidan, N. (1986). Okulda Öğrenme ve Öğretme, Kadıoğlu Matbaası, Ankara.
  • Fidan, N., Erden, M. (1993). Eğitime Giriş, Meteksan Matbaası, Ankara.
  • Gülbeden, D. (1991). Eğitimin Etkenliği ve Türkiye’de Öğretim ile Ekonomik Gelişme Ölçüleri Arasındaki İlişkiler, Milli Prodüktivite Merkezi, Ankara.
  • Hızal, A. (1983).”Eğitim Teknolojisinde Sistem Yaklaşımına Göre Ortam Düzenleme”, A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 16: 287-306. Kılıç, E. (2002). WEB Temelli Öğrenmede Baskın Öğrenme Stilinin Öğrenme Etkinlikleri Tercihi ve Akademik Başarıya Etkisi, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Kolb, D. A. (1984). Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development. New Jersey: Prentice Hall, Inc.
  • Kolb, D. A. (1985) Learning Style Inventory: Self Scoring Inventory and Interpretation Booklet.Boston: McBer and Company.
  • Kolb, D. A, (1981). Learning styles and disciplinary differences. In Chickering, A. editor The Modern American College, San Francisco: Jossey-Bass.
  • Peker, M. (2003). “Öğrenme Stili Modeli”, Milli Eğitim Dergisi. [http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/15 7/peker.htm, (28.12.2005)]
  • Senemoğlu, N. (1997). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya, Spot Matbaacılık, Ankara.
  • Senemoğlu, N. (1998). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya, Özsen Matbaası
  • Şimşek, A. (2004). Eğitimde Bireysel Farklılıklar, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.

LEARNING STYLES OF UNIVERSITY STUDENTS ATTENDING DEPARTMENT OF COMPUTER AND INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES EDUCATION

Yıl 2007, Cilt: 8 Sayı: 2, 129 - 148, 01.05.2007

Öz

The aim of this research is to determine learning styles of students in Computer and Instructional Technologies Education Department of Educational Sciences Faculty of Ankara University. Research data was obtained by using Learning Styles Inventory developed by Kolb 1985 which was later translated and adapted to Turkish by Akkoyunlu and Aşkar 1993 the reliability study of the inventory was also performed by these researchers and Personal Information Form developed for this research. In the analyses of the data, gathered by Personal Information Form and Inventory, frequency, percentage, one-way variance analysis, the least significant difference method among the multiple comparison methods and t-test have been carried out. At the end of these analyses, it was observed that 46,8% of students have converging learning styles and also there is statistical significance within their learning styles according to the ages of students. On the other hand, it was found out that there is no significant difference within their learning styles according to their genders and types and branches of high schools that they had graduated from

Kaynakça

  • Açıkgöz, Ü. K. (1996). Etkili Öğrenme ve Öğretme, Kanyılmaz Matbaası, İzmir. Akkoyunlu, B. (1995). “Bilgi Teknolojilerinin Okullarda Kullanımı ve Öğretmenlerin Rolü”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11: 105-109.
  • Alkan,C. (1984). Eğitim Teknolojisi, Yargıçoğlu Matbaası, Ankara.
  • Alkan, C. (1986). “Bilgisayarın Eğitimde Kullanımı”, Eğitim ve Bilim, 11: 9-15.
  • Alkan, C. (1994). Eğitim ve Öğretim Araç ve Gereçlerinde Standardizasyon ve Kalite. Türk Milli Eğitiminde Kalite Paneli Dünya Tüketiciler Günü 15 Nisan, Türk Standartları Enstitüsü Yayınları, İstanbul.
  • Aşkar, P., Akkoyunlu, B. (1993). “Kolb Öğrenme Stili Envanteri”, Eğitim ve Bilim. 87: 37-47.
  • Babadoğan, C. (2000). “Öğretim Stili Odaklı Ders Tasarımı Geliştirme”, Milli Eğitim Dergisi, 147: 61-63.
  • Babadoğan, C. (1996). Modern Öğretim Stratejilerinin Öğretim-Öğrenim Süreçlerine Yansıması, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bilen, M. (1996). Plandan Uygulamaya Öğretim, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (6.baskı), Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve Davranışı Psikolojinin Temel Kavramları (Yedinci Baskı), Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Çilenti, K. (1988). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim, Kadıoğlu Matbaası, Ankara. Demirel
  • Ö., Ün,K. (1987). Eğitim Terimleri, Şafak Matbaası
  • Ekici, G. (2001). Biyoloji Öğretiminde Öğrenme Stillerinin Analizi, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ergür, D. O. (1998). Hacettepe Üniversitesi Dört Yıllık Lisans Programlarındaki Öğrenci ve Öğretim Üyelerinin Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması
  • (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ertürk, S. (1993). Eğitimde Program Geliştirme (Yedinci Baskı), Meteksan A.Ş., Ankara.
  • Fidan, N. (1986). Okulda Öğrenme ve Öğretme, Kadıoğlu Matbaası, Ankara.
  • Fidan, N., Erden, M. (1993). Eğitime Giriş, Meteksan Matbaası, Ankara.
  • Gülbeden, D. (1991). Eğitimin Etkenliği ve Türkiye’de Öğretim ile Ekonomik Gelişme Ölçüleri Arasındaki İlişkiler, Milli Prodüktivite Merkezi, Ankara.
  • Hızal, A. (1983).”Eğitim Teknolojisinde Sistem Yaklaşımına Göre Ortam Düzenleme”, A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 16: 287-306. Kılıç, E. (2002). WEB Temelli Öğrenmede Baskın Öğrenme Stilinin Öğrenme Etkinlikleri Tercihi ve Akademik Başarıya Etkisi, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Kolb, D. A. (1984). Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development. New Jersey: Prentice Hall, Inc.
  • Kolb, D. A. (1985) Learning Style Inventory: Self Scoring Inventory and Interpretation Booklet.Boston: McBer and Company.
  • Kolb, D. A, (1981). Learning styles and disciplinary differences. In Chickering, A. editor The Modern American College, San Francisco: Jossey-Bass.
  • Peker, M. (2003). “Öğrenme Stili Modeli”, Milli Eğitim Dergisi. [http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/15 7/peker.htm, (28.12.2005)]
  • Senemoğlu, N. (1997). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya, Spot Matbaacılık, Ankara.
  • Senemoğlu, N. (1998). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya, Özsen Matbaası
  • Şimşek, A. (2004). Eğitimde Bireysel Farklılıklar, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Gülcan Numanoğlu Bu kişi benim

Baha Şen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Numanoğlu, G., & Şen, B. (2007). BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME STİLLERİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 129-148.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124