Engelli çocukların, normal gelişim gösteren çocukların devam ettiği eğitim ortamlarında eğitilmesi şeklinde tanımlanan entegre eğitimin hem engelli çocuğa hem de çevresine birçok yararı olduğu vurgulanmaktadır. Ancak, bunun için birtakım çalışmaların yapılması gerekmektedir. Bu çalışmalar; anne-babaların, öğretmenlerin, normal gelişim gösteren çocukların, engelli çocukların ve okul personelinin entegre eğitimine hazırlanması şeklinde sıralanmaktadır. Ayrıca; entegre eğitimin etkili olabilmesi için, bu uygulamada yer alan bireylerin işbirliği yaparak bir iletişim ağı oluşturmaları gerekmektedir. Bu nedenlerden dolayı konuya gereken önemin verilerek ayrıntılı bir şekilde irdelenmesi gerekmektedir.
It has been emphasized that integrated education , which is identified as the form of education in which the handicapped children are educated in the school of normally developing children, is useful in many ways both for the handicapped child and for his/her environment. However, a set of studies have to be made for this.These studies are described as preparing parents, teachers , normally developing children , handicapped children and the school staff for integrated education. In addition, for the integrated education to be effective, it is necessary that the individuals taking part in this practice should form a network of communation.Because of these reasons, it has been aimed to secure that the necessary importance is given to this subject
Handicapped Child Integrated Education Integration Mainstreaming
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 2 |