BibTex RIS Kaynak Göster

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİYOLOJİ KONUSUNDA HAZIR BULUNUŞLUKLARI VE ÖĞRENİMLERİ SÜRESİNCE KAZANIMLARI

Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 2, 163 - 167, 01.05.2005

Öz

Bu çalışmada, Fen Bilgisi öğretmenliği Öğrencilerinin Biyoloji ile ilgili hazır bulunuşluk düzeyleri ve dört yıllık öğrenimleri sonucunda ne kadar gelişme gösterdikleri incelenmiştir.Bu amaçla, Fakülteye yeni başlayan 1. sınıf öğrenciler dahil tüm sınıflara temel Biyoloji konularını kapsayan 80 soruluk bir test uygulanmıştır.Araştırma sonucunda öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerinin yeterli olduğu ve başarı düzeylerinin mezuniyet dönemlerinde yükseldiği gözlenmiştir.

Kaynakça

  • Akgün, Ş., 1998, Okullarımızda Fen Bilimlerine Olan İlginin Azalma Sebepleri. KTÜ III. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, 23-25 Eylül, Trabzon
  • Ataklı, A., 2000, Students Expectation, Wishes And Preferences in The Secondary Education. Hacettepe Ünv. Eğitim Fak.Dergisi, 18,26-34
  • Ayas, A., Karamustafaoğlu, O., Sevim,S., Karamustafaoğlu, S., 2001, Fen Bilgisi Öğrencilerinin Bilgilerini Günlük Yaşamla İlişkilendirebilme Seviyeleri. Yeni Bin Yılın Başında Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Maltepe Ünv. 7-8 Eylül, Bildiriler Kitabı,s ;458-462, İstanbul
  • Başar, E.,2001, Genel Öğretim Yöntemleri. S.39, Kardeşler Ofset ve Matb. Samsun.
  • Bloom, B.S.,1995, İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme, Çev.D.A. Özçelik, Ankara:M.E.B.yay.II.baskı,s.21
  • Çepni,S.,Özsevgeç, T.,Bacanak, A., 2001a, Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Branşlarına Karşı Tutumları İle Fen Branşlarındaki Başarılarının İlişkisi, X.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 7-9 Haziran, Bolu
  • Çepni, S.,Küçük,M.,Ayvacı,H.Ş., 2001b, Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Branşlarına Karşı Tutumlarının ve Temel Fen Kavramlarını Anlama Düzeylerinin Yıllara Göre Değişimi. X.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi,7-9 Haziran, Bolu
  • Çepni,S.,Özsevgeç,T.,Sayıklan,F.,Emre,F., 2002, İki Üniversitedeki Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Alt Branşlardaki Başarı Düzeylerinin Karşılaştırılması
  • Germann,P.J., 1998, Development Of Attitude Toward Science In School Assessment And Its Use To İnvestigate The Relationship Between Science Achivement And Attitude Toward Science In School, J. Of Research In Science Teaching, 25,(8), 689-703.
  • Martin, D.J., 1997, Science Education Today. Elementary Science Methods.A Constructivist Approach. Damlar Publishers.US.
  • Schoon,K.J. and Boone,W.J., 1998, Self Efficacy And Alternative Conceptions Of Science Of Preserve Teachers. Science Education, 82, 553-568
  • Stewens, C., and Wenner,G., 1996, Elementary Preservice Teacher’s Knowlidge And Beliefs Regarding Science And Mathematics.School Science And Math., 96, 2-9
  • Sözer,E., 1996, Üniversitelerde Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları, Anadolu Ünv.Eğitim Fak. Dergisi, 6 (2), 7-21
  • Wenner,G.J., 1993, Relationship Between Science Knowlidge Levels And Beliefs Toward Science Instructio Held By Preservice Elementary Teachers. J.of Sci. Educat. and Technology, 2,461-468

THE LEVEL OF READINESS OF THE SCIENCE TEACHER STUDENTS IN BIOLOGY AND THEIR GAINS DURING THEIR EDUCATION

Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 2, 163 - 167, 01.05.2005

Öz

In this study, the level of readiness of science teacher student in biology and their gains after 4 year education has been investigated. For this aim, pre-test and post-test were prepared and implemented to all grade groups. It has been observed that the readiness of the students is adequate for biology and their accomplishment is increased during education

Kaynakça

  • Akgün, Ş., 1998, Okullarımızda Fen Bilimlerine Olan İlginin Azalma Sebepleri. KTÜ III. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, 23-25 Eylül, Trabzon
  • Ataklı, A., 2000, Students Expectation, Wishes And Preferences in The Secondary Education. Hacettepe Ünv. Eğitim Fak.Dergisi, 18,26-34
  • Ayas, A., Karamustafaoğlu, O., Sevim,S., Karamustafaoğlu, S., 2001, Fen Bilgisi Öğrencilerinin Bilgilerini Günlük Yaşamla İlişkilendirebilme Seviyeleri. Yeni Bin Yılın Başında Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Maltepe Ünv. 7-8 Eylül, Bildiriler Kitabı,s ;458-462, İstanbul
  • Başar, E.,2001, Genel Öğretim Yöntemleri. S.39, Kardeşler Ofset ve Matb. Samsun.
  • Bloom, B.S.,1995, İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme, Çev.D.A. Özçelik, Ankara:M.E.B.yay.II.baskı,s.21
  • Çepni,S.,Özsevgeç, T.,Bacanak, A., 2001a, Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Branşlarına Karşı Tutumları İle Fen Branşlarındaki Başarılarının İlişkisi, X.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 7-9 Haziran, Bolu
  • Çepni, S.,Küçük,M.,Ayvacı,H.Ş., 2001b, Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Branşlarına Karşı Tutumlarının ve Temel Fen Kavramlarını Anlama Düzeylerinin Yıllara Göre Değişimi. X.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi,7-9 Haziran, Bolu
  • Çepni,S.,Özsevgeç,T.,Sayıklan,F.,Emre,F., 2002, İki Üniversitedeki Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Alt Branşlardaki Başarı Düzeylerinin Karşılaştırılması
  • Germann,P.J., 1998, Development Of Attitude Toward Science In School Assessment And Its Use To İnvestigate The Relationship Between Science Achivement And Attitude Toward Science In School, J. Of Research In Science Teaching, 25,(8), 689-703.
  • Martin, D.J., 1997, Science Education Today. Elementary Science Methods.A Constructivist Approach. Damlar Publishers.US.
  • Schoon,K.J. and Boone,W.J., 1998, Self Efficacy And Alternative Conceptions Of Science Of Preserve Teachers. Science Education, 82, 553-568
  • Stewens, C., and Wenner,G., 1996, Elementary Preservice Teacher’s Knowlidge And Beliefs Regarding Science And Mathematics.School Science And Math., 96, 2-9
  • Sözer,E., 1996, Üniversitelerde Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları, Anadolu Ünv.Eğitim Fak. Dergisi, 6 (2), 7-21
  • Wenner,G.J., 1993, Relationship Between Science Knowlidge Levels And Beliefs Toward Science Instructio Held By Preservice Elementary Teachers. J.of Sci. Educat. and Technology, 2,461-468
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Handan Güneş Bu kişi benim

Tohit Güneş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güneş, H., & Güneş, T. (2005). FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİYOLOJİ KONUSUNDA HAZIR BULUNUŞLUKLARI VE ÖĞRENİMLERİ SÜRESİNCE KAZANIMLARI. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 163-167.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124