BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BİYOLOJİ KONULARINI ANLAMA ZORLUKLARI VE NEDENLERİ

Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 2, 169 - 175, 01.05.2005

Öz

Bu çalışma İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin fen bilgisi müfredatındaki biyoloji konuları ile ilgili anlama zorlukları ve nedenlerini belirleme amacıyla yapılmıştır. Fen bilgisi kitaplarında yer alan biyoloji konuları 23 başlık altında toplanmış ve bu konuların anlaşılma zorlukları ve nedenleri 476 ilköğretim 256 7. sınıf ve 220 8. sınıf öğrencisine anket olarak uygulanmıştır. Öğrencilerin anlama güçlüğü çektiği konular hücre Bölünmesi, hayvansal ve bitkisel dokular, düzenleyici ve denetleyici sistemler, canlılık olayları ve ATP enerjisi ve genetik ile ilgili konular olarak saptanmıştır. Öğrenciler zorlanma nedenleri olarak deney yapılmaması, konulara ilgi duymama ve konuların ezbere dayalı oması şeklinde belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Ausebel, D. P., 1968, The Psychology of meaningfull verbal learning. Grune & Stratton, İnc.,pp,18-20, New York
  • Bahar, M.,Johnstone, A.H. and Hansell M. .H., 1999, Revisiting learning diffucilties in biology. J.of Biological Education, 33, (2), 84-86
  • Fisher, K.M., 1992, İmproving high school genetic instruction. İn teaching genetics; Recommendations and research proceeding of national conference.,Smith M.U-Simons PE, 24-28,Cambridge.
  • Garton,G.L., 1992, Teaching genetics in the high school classroom. İn teaching genetic,Smith M.U-Simons PE, 20- 23, Cambridge
  • Gürkan, T., Gökçe,E., 2000, İlköğretim öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları.IV.Fen Bilimleri kongresi,Ankara
  • Hildebrand, A. C., 1991, Confusing Chromosome Number and Structure:A Common Student Erroe. J. of Biological Education,25,193- 200.
  • Johnstone, A. H. and Mahmoud, N. A., 1980, Isolating topics of high perceived difficulty in school biology.J. of Biological Educat ion,14(2),163-166.
  • Kearsey, J. and Turner, S., 1999, How useful are the figures in school biology textbooks? J.of Biolojical Education, 33(2),87-94.
  • Kindfield, A. C. H., 1992, In teaching genetics;Recommendations and research proceeding of national conference.,Smith M.U-Simons PE, 39-43,Cambridge.
  • Lewis, J. and Wood R. C., 2000, Genes,Chromosomes,Cell division and İnheritence-do Students see any relationship? İnt.J.of Biol. Education, 16,135-140
  • Longden, B., 1982, Genetics are there inherentlearning difficulties. J. of Biological Education16;135-142
  • Milli Eğitim Bakanlığı, 2000, İlköğretimokulu fen bilgisi dersi (4,5,6,7,8 sınıflar) öğretim programı.M.E.B.Tebliğler dergisi, 2518.
  • Schimid, R. F. and Telaro,G., 1991, Concept Mapping as an İnstructional Strategy for high School Biology . J. of Educational Research, 84(2),78-85
  • Stewart, H., 1982a, Difficulties experienced by high school students lerning basic mendelian genetics.The Amer.Biology Teaching,44,80-89
  • Stewart, H., 1983b, Student Problem solving in High School Genetics. Science Education 67, 523-540
  • Tekkaya, C., Özkan Ö., Sungur S. ve Uzuntiryaki E., 2000, Öğrencilerin Biyoloji Konularını Anlama Zorlukları. IV.FenBil. Eğt. Kongresi Bildirileri,5-9 Ankara.
  • Yaman, M. ve Soran, H., 2000, Türkiyede Ortaöğretim Kurumlarında Biyoloji Öğretiminin Değerlendirilmesi. Hacettepe Eğt.Fak.Dergisi,18,229- 237.

DIFFICULTIES AND THEIR REASONS IN LEARNING BIOLOGY CONCEPTS IN PRIMARY SCHOOL STUDENTS

Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 2, 169 - 175, 01.05.2005

Öz

This study was done in order to determine the primary school students difficulties and their reasons in learning biology concepts presented in science curriculum in Turkey. 23 topics were compiled from the published syllabuses of Ministry of National Education and commonly used science textbooks.This topic headings were presented to 476 256 7th grade and 220 8th grade students to determine their difficulties in learning of biology concepts. İt has been observed that students have a difficulties in the topics of cell division,animal and plant tissues, regulatory and control systems, living organisms and ATP energy and genetics. The reasens of learning difficulties were established as absence of experiment, uninterested, learning by heart

Kaynakça

  • Ausebel, D. P., 1968, The Psychology of meaningfull verbal learning. Grune & Stratton, İnc.,pp,18-20, New York
  • Bahar, M.,Johnstone, A.H. and Hansell M. .H., 1999, Revisiting learning diffucilties in biology. J.of Biological Education, 33, (2), 84-86
  • Fisher, K.M., 1992, İmproving high school genetic instruction. İn teaching genetics; Recommendations and research proceeding of national conference.,Smith M.U-Simons PE, 24-28,Cambridge.
  • Garton,G.L., 1992, Teaching genetics in the high school classroom. İn teaching genetic,Smith M.U-Simons PE, 20- 23, Cambridge
  • Gürkan, T., Gökçe,E., 2000, İlköğretim öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları.IV.Fen Bilimleri kongresi,Ankara
  • Hildebrand, A. C., 1991, Confusing Chromosome Number and Structure:A Common Student Erroe. J. of Biological Education,25,193- 200.
  • Johnstone, A. H. and Mahmoud, N. A., 1980, Isolating topics of high perceived difficulty in school biology.J. of Biological Educat ion,14(2),163-166.
  • Kearsey, J. and Turner, S., 1999, How useful are the figures in school biology textbooks? J.of Biolojical Education, 33(2),87-94.
  • Kindfield, A. C. H., 1992, In teaching genetics;Recommendations and research proceeding of national conference.,Smith M.U-Simons PE, 39-43,Cambridge.
  • Lewis, J. and Wood R. C., 2000, Genes,Chromosomes,Cell division and İnheritence-do Students see any relationship? İnt.J.of Biol. Education, 16,135-140
  • Longden, B., 1982, Genetics are there inherentlearning difficulties. J. of Biological Education16;135-142
  • Milli Eğitim Bakanlığı, 2000, İlköğretimokulu fen bilgisi dersi (4,5,6,7,8 sınıflar) öğretim programı.M.E.B.Tebliğler dergisi, 2518.
  • Schimid, R. F. and Telaro,G., 1991, Concept Mapping as an İnstructional Strategy for high School Biology . J. of Educational Research, 84(2),78-85
  • Stewart, H., 1982a, Difficulties experienced by high school students lerning basic mendelian genetics.The Amer.Biology Teaching,44,80-89
  • Stewart, H., 1983b, Student Problem solving in High School Genetics. Science Education 67, 523-540
  • Tekkaya, C., Özkan Ö., Sungur S. ve Uzuntiryaki E., 2000, Öğrencilerin Biyoloji Konularını Anlama Zorlukları. IV.FenBil. Eğt. Kongresi Bildirileri,5-9 Ankara.
  • Yaman, M. ve Soran, H., 2000, Türkiyede Ortaöğretim Kurumlarında Biyoloji Öğretiminin Değerlendirilmesi. Hacettepe Eğt.Fak.Dergisi,18,229- 237.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Handan Güneş Bu kişi benim

Tohit Güneş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güneş, H., & Güneş, T. (2005). İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BİYOLOJİ KONULARINI ANLAMA ZORLUKLARI VE NEDENLERİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 169-175.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124