BibTex RIS Kaynak Göster

DUYGULARIN AÇILMASI EĞİTİMİNİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİNE ETKİSİ

Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 2, 185 - 195, 01.05.2005

Öz

Bu araştırma, duyguların açılması eğitiminin üniversite öğrencilerinin yalnızlık düzeylerine etkisini araştırmak amacıyla, 2002-2003 öğretim yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği anabilim dalına devam eden öğrenciler üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın deseni, ön-test, son-test, deney ve kontrol grup desendir ve 22 öğrenci deney, 22 öğrenci de kontrol grubuna alınmıştır.

Kaynakça

  • Acar, N.V., 1980, “Grupla Atılganlık Eğitiminin Bireyin Atılganlık Düzeyine Etkisi”; Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aşık, E., 1992, “Üniversite Öğrencilerinin Kendini Açma Davranışlarını Etkileyen bazı Etmenler”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, sosyal bilimler Enstitüsü.
  • Berg, J.H. ve L.A.Peplau., 1982, “Loneliness: The Relationship Of Self-Disclosure and Androgyny”. Personality and Social Psychology Bulletin, 8: 624-630.
  • Burnard, P., 1992, Interpersonal Skills Training: A Sourcebook of Activities For Trainers, London: Kogan Pare Limited 120 Pentonville Road.
  • Bozkurt, E., 1989, “Üniversite Öğrencilerinin Atılganlık Düzeylerini Etkileyen Sosyo-Ekonomik Faktörler”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Samsun: Ondokuzmayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çakıl, N., 1998, “Grupla Sosyal Beceri Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeyleri Üzerindeki Etkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Coşkuner, A., 1994, “İletişim Becerisini Geliştirme Eğitiminin İşgörenlerin İletişim Çatışmalarına Girme Eğilimlerine, Yalnızlık Düzeylerine ve İş Doyumlarına Etkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • DeJong-Gierveld, J. “Developing and Testing A Model Of Loneliness”, Journal Of Personality and Social Psychology, 53: 119-128
  • Demir, A., 1990, “Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeylerini Etkileyen Bazı Etmenler”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • De Vito, A. Joseph., 1992, The Interpersonal Communication Book.6 th.edition. New York. Harper Collings Publishers.
  • Egan,G., 1994, The Skilled Helper: A Problem Management Approach to Helping, Brooks/Cole Publishing Company, Adivision of Wads Worth, Inc.
  • Erkan, S., 1995, Örnek Grup Rehberliği Etkinlikleri. Ankara: 72 TDFOL Ltd. Şti.
  • Gallup, J.F: and Kelly, R.E:, 1978, “The Psychological Elimate and Reported Well-Being of Undergraund Minds: An Exploratory Study”.Human Relations, 31, 567-581.
  • Goswıck, R.A., Jones, W. H., 1981, “loneliness, Self Concept And Adjustment”, Journal Of Abnormal Psychology, 107: 237-240.
  • Hansson, R. O., Jones, W. H., “Loniliness, Cooperation And Conformity Among American Undergraduates”.Journal Of Social Psychology, 115: 103-108
  • Hisli, N. ve Diğerleri., 1988, Sosyal Psikolojiye Giriş. Edit: Nuri Bilgin. İzmir: Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayını.
  • Jong-Gierveld, J.D., “Developing And Testing a Model Of Loneliness”, Personality And Social Psychology. (53) 1:119-128
  • Kraus, L.A. ve Diğerleri., 1993, “Personal And social Influences on Loneliness. The Mediating Effect of Social Provisions”. Social Psychology Quarterly, 56.
  • Medora,N., Woodward, J.C., 1986, “Loneliness Among Adolescent College Students At A midwestern University”. Adolescence, 21. Nancy, L. ve Diğerleri., 1994, “SelfDisclosure And Liking: A MetaAnalytic Review”, Psychologiacal Bulletin, vol, 116, 3.
  • Öksüz, Y., 1997, “Duyguların Açılması Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Özerklik Düzeylerine Etkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Peplau, L.A., Perlman, D., 1982, “Perspectives On Loneliness”, Loneliness: A Sourcebook of Current Theory, Research And Therapy, New York: Wiley-Interscience.
  • Roach, A. C. Ve Wyatt, J. N., 1988, Successfull Listening, New York: Harper Collins Publishers, Inc.
  • Rook, K.S., 1984, “The Negative Side Of social Interaction: Impact on Psychological Well-Being”. Journal of Personality And social Psychology, 46: 1097-1108
  • Rubenstein, C. And Shaver, P., 1982, The Experience of Loneliness. Wiley İntersience. New York.
  • Russel, D., Peplau, L.A. and Cutrona, C.E., 1980, “The Revised UCLA Loneliness Scaale: Concurrent and Discriminant Validity Evidence”.Journal Of Personality And Social Psychology, 39.
  • Saroson, I.G., ve Diğerleri., 1983, “Assessing Social Support: The Social support Questionnaire”, Journal of Personality And Social Psychology, 44.
  • Selçuk, Z., 1988, “Üniversite Öğrencilerinin Kendini Açma Davranışları”,Yayınlanmamış Doktora tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sermat, V., Smyth, M., 1973, “Verbal Communication İn The Development Of A Relationship: conditions İnfluencing Self-Disclosure”. Journal Of Personality And Social Psychology, 26:332-346.
  • Solano, C.H., batten, P.G., Parısh, E.A., 1982, “Loneliness And Patterns Of SelDisclosure”. Journal of Personality And Social Psychology, 43: 524-531.
  • Yaparel, R., 1984, “Sosyal İlişkilerdeki Başarı ve Başarısızlık Nedenlerinin Algılanması İle Yalnızlık Arasındaki Bağlantı”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yüksel, G., 1997, “Sosyal Beceri Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeylerine Etkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Whirter, J.J., Acar, N.V., 1985, Çocukla İletişim, Öğrenme Destekleme ve Çocuk Yetiştirme Sanatı. Nüve Matbaası Yayını. Ankara.
  • West,D.,R.Kellner ve M.Moore-West. 1986, “The Effects of Loneliness: A Review of the Literature”.Comprehensive Psychiatry, (27) 4:943-953.

THE IMPACT OF EXPLORING FEELINGS TRAINING ON THE LONELINESS OF UNIVERSITY STUDENTS

Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 2, 185 - 195, 01.05.2005

Öz

The purpose of this research was to examine the effects of exploring feelings training on the loneliness levels of university students. The research was carried out with students of the Elementary Class Teacher Division of the Educational Faculty, Ondokuz Mayıs University for the 2002-2003 academic year. The research was designed pre-test, post-test control group design and both, the experimental group and the control group contained 22 students. The students’ loneliness level was measured by using the UCLA Loneliness Scale that was adapted by Demir 1989 . In order to analyze the obtained data the t-test was used. Generally, it was concluded that “exploring feelings training” has lowered loneliness levels of students who have received the training and has positively contributed to the students development

Kaynakça

  • Acar, N.V., 1980, “Grupla Atılganlık Eğitiminin Bireyin Atılganlık Düzeyine Etkisi”; Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aşık, E., 1992, “Üniversite Öğrencilerinin Kendini Açma Davranışlarını Etkileyen bazı Etmenler”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, sosyal bilimler Enstitüsü.
  • Berg, J.H. ve L.A.Peplau., 1982, “Loneliness: The Relationship Of Self-Disclosure and Androgyny”. Personality and Social Psychology Bulletin, 8: 624-630.
  • Burnard, P., 1992, Interpersonal Skills Training: A Sourcebook of Activities For Trainers, London: Kogan Pare Limited 120 Pentonville Road.
  • Bozkurt, E., 1989, “Üniversite Öğrencilerinin Atılganlık Düzeylerini Etkileyen Sosyo-Ekonomik Faktörler”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Samsun: Ondokuzmayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çakıl, N., 1998, “Grupla Sosyal Beceri Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeyleri Üzerindeki Etkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Coşkuner, A., 1994, “İletişim Becerisini Geliştirme Eğitiminin İşgörenlerin İletişim Çatışmalarına Girme Eğilimlerine, Yalnızlık Düzeylerine ve İş Doyumlarına Etkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • DeJong-Gierveld, J. “Developing and Testing A Model Of Loneliness”, Journal Of Personality and Social Psychology, 53: 119-128
  • Demir, A., 1990, “Üniversite Öğrencilerinin Yalnızlık Düzeylerini Etkileyen Bazı Etmenler”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • De Vito, A. Joseph., 1992, The Interpersonal Communication Book.6 th.edition. New York. Harper Collings Publishers.
  • Egan,G., 1994, The Skilled Helper: A Problem Management Approach to Helping, Brooks/Cole Publishing Company, Adivision of Wads Worth, Inc.
  • Erkan, S., 1995, Örnek Grup Rehberliği Etkinlikleri. Ankara: 72 TDFOL Ltd. Şti.
  • Gallup, J.F: and Kelly, R.E:, 1978, “The Psychological Elimate and Reported Well-Being of Undergraund Minds: An Exploratory Study”.Human Relations, 31, 567-581.
  • Goswıck, R.A., Jones, W. H., 1981, “loneliness, Self Concept And Adjustment”, Journal Of Abnormal Psychology, 107: 237-240.
  • Hansson, R. O., Jones, W. H., “Loniliness, Cooperation And Conformity Among American Undergraduates”.Journal Of Social Psychology, 115: 103-108
  • Hisli, N. ve Diğerleri., 1988, Sosyal Psikolojiye Giriş. Edit: Nuri Bilgin. İzmir: Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayını.
  • Jong-Gierveld, J.D., “Developing And Testing a Model Of Loneliness”, Personality And Social Psychology. (53) 1:119-128
  • Kraus, L.A. ve Diğerleri., 1993, “Personal And social Influences on Loneliness. The Mediating Effect of Social Provisions”. Social Psychology Quarterly, 56.
  • Medora,N., Woodward, J.C., 1986, “Loneliness Among Adolescent College Students At A midwestern University”. Adolescence, 21. Nancy, L. ve Diğerleri., 1994, “SelfDisclosure And Liking: A MetaAnalytic Review”, Psychologiacal Bulletin, vol, 116, 3.
  • Öksüz, Y., 1997, “Duyguların Açılması Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Özerklik Düzeylerine Etkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Peplau, L.A., Perlman, D., 1982, “Perspectives On Loneliness”, Loneliness: A Sourcebook of Current Theory, Research And Therapy, New York: Wiley-Interscience.
  • Roach, A. C. Ve Wyatt, J. N., 1988, Successfull Listening, New York: Harper Collins Publishers, Inc.
  • Rook, K.S., 1984, “The Negative Side Of social Interaction: Impact on Psychological Well-Being”. Journal of Personality And social Psychology, 46: 1097-1108
  • Rubenstein, C. And Shaver, P., 1982, The Experience of Loneliness. Wiley İntersience. New York.
  • Russel, D., Peplau, L.A. and Cutrona, C.E., 1980, “The Revised UCLA Loneliness Scaale: Concurrent and Discriminant Validity Evidence”.Journal Of Personality And Social Psychology, 39.
  • Saroson, I.G., ve Diğerleri., 1983, “Assessing Social Support: The Social support Questionnaire”, Journal of Personality And Social Psychology, 44.
  • Selçuk, Z., 1988, “Üniversite Öğrencilerinin Kendini Açma Davranışları”,Yayınlanmamış Doktora tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sermat, V., Smyth, M., 1973, “Verbal Communication İn The Development Of A Relationship: conditions İnfluencing Self-Disclosure”. Journal Of Personality And Social Psychology, 26:332-346.
  • Solano, C.H., batten, P.G., Parısh, E.A., 1982, “Loneliness And Patterns Of SelDisclosure”. Journal of Personality And Social Psychology, 43: 524-531.
  • Yaparel, R., 1984, “Sosyal İlişkilerdeki Başarı ve Başarısızlık Nedenlerinin Algılanması İle Yalnızlık Arasındaki Bağlantı”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yüksel, G., 1997, “Sosyal Beceri Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeylerine Etkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Whirter, J.J., Acar, N.V., 1985, Çocukla İletişim, Öğrenme Destekleme ve Çocuk Yetiştirme Sanatı. Nüve Matbaası Yayını. Ankara.
  • West,D.,R.Kellner ve M.Moore-West. 1986, “The Effects of Loneliness: A Review of the Literature”.Comprehensive Psychiatry, (27) 4:943-953.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Yücel Öksüz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öksüz, Y. (2005). DUYGULARIN AÇILMASI EĞİTİMİNİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YALNIZLIK DÜZEYLERİNE ETKİSİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 185-195.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124