EEğitimin genel amacı çocukların ve gençlerin yaşadıkları topluma ve dünyaya ayak uydurabilmelerini sağlamaktır. Eğitimin bu temel amacını gerçekleştirmek bir süreç içerisinde gerçekleşir. Eğitim süreci içerisinde önemli gerekliliklerden birisi uygulamaların eğitim programı çerçevesinde planlanmasıdır. Bu planlama aşamasında eğitim programı temel unsurları ve bu unsurlara yönelik açıklamalarıyla öğretmene rehberlik eder. Dolayısıyla öğretmene kılavuzluk edecek bir eğitim programında, öğrencilerin kazanacağı davranışlar ve eğitsel amaçlara (eğitsel amaçlar), eğitimsel amaçları gerçekleştirmeye araç olan öğrenim görevlerine (öğrenme yaşantıları) ve eğitimin amacının gerçekleşip gerçekleşmediği ile ilgili değerlendirme amaçlı bilgi toplama sürecine (öğrenmenin değerlendirilmesi) yer verilir. Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin program kitapçığındaki okul öncesi eğitim programının temel dört unsuru olan amaç, süreç, değerlendirme ve aile katımı hakkındaki açıklamaları ile ilgili görüşlerini değerlendirmek ve dolayısıyla program rehberliğini belirlemek amacıyla düzenlenmiştir. Araştırmadaki veriler geniş bir veri setinin bir bölümünü oluşturmaktadır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda, öğretmenlerin programdaki temel unsurlarla ilgili açıklamaları okudukları, açıklamaları yeterli bulmadıkları ve açıklamaların gerekli olduğu yönünde görüş bildirdikleri tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda öneriler sunulmuştur.
Okul Öncesi Eğitim Okul Öncesi Eğitim Programı Program Rehberliği Okul Öncesi Eğitim Öğretmeni
The general purpose of education is to ensure that children and young people can adapt to the society and the world they live in. Achieving this basic goal of education takes place in a process. One of the important requirements in the education process is to plan the applications within the framework of the curriculum. In this planning stage, the education curriculum guides the teacher with its basic elements and explanations about these elements. Therefore, an educational curriculum includes the behaviors and educational goals (educational goals) students will acquire and the learning tasks (learning experiences) that are instrumental in achieving educational goals, and the process of gathering information for evaluation (evaluation of learning) whether the purpose of education is realized or not. This study was designed to evaluate the preschool teachers' view about the four basic elements in the curriculum booklet, namely, goals, process, evaluation, parent involvement and thus to determine program guidance. The data in the study form part of a large data set. In line with the obtained results, it was determined that the teachers read the explanations about the basic elements of the curriculum, they did not find the explanations sufficient and stated that explanations were necessary. Suggestions were made in line with the results obtained.
Preschool Education Preschool Education Curriculum Curriculum Guiding Preschool Education Teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 22 Sayı: 1 |