Bu araştırmanın amacı, ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin geleneksel ve beceri temelli problem başlığı altında yer alan “fazla bilgi içeren, eksik bilgi içeren, çelişkili bilgi içeren ve birden fazla çözümü olan” 4 farklı türdeki problemlere oluşturdukları çözüm yollarını incelemektir. Bu araştırma, kesitsel tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmaya 27 ilkokul üçüncü sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın verileri 2020-2021 öğretim yılının ikinci döneminde toplanmıştır. Veriler, açık uçlu matematiksel problemlerden oluşan anket aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada kullanılan anket 2 farklı bölümden ve her bir bölümde 4 adet olmak üzere toplam 8 açık uçlu problemden oluşmaktadır. Verilerin toplanması 2 haftalık ara ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilere ilk olarak geleneksel problemlerin yer aldığı, 2 hafta sonra da beceri temelli problemlerin yer aldığı anlet uygulanmıştır. Araştırmanın bulguları, öğrencilerin problem çözme yollarını geleneksel ve beceri temelli problemler değiştirmemişken, alt kategoride yer alan problemler öğrencilerin çözüm yollarını değiştirmiştir. Eksik bilgi içeren problemlerin çözümünde öğrenciler geleneksel problemlere kıyasla beceri temelli problemlerde doğru ve yeterli açıklamalar yapamamışlardır. Öğrencilerin hem geleneksel hem de beceri temelli problemlerin çözümünde henüz 3. sınıfta iken ortaya koydukları bu durum, onların matematik okuryazarlığı için geliştirilmeye açık olduklarını göstermektedir.
Beceri temelli problemler geleneksel problemler üçüncü sınıf öğrencileri
The purpose of this study is to examine the solutions of third grade students to 4 different types of problems under the title of traditional and skill-based problems: "containing excess information, containing incomplete information, containing contradictory information and having more than one solution". This research is a cross-sectional survey model. 27 third grade students participated in this research. The data of the research were collected in the second semester of the 2020-2021 academic year. Data were collected through a questionnaire consisting of open-ended mathematical problems. The questionnaire used in the research consists of 2 different sections and a total of 8 open-ended problems, 4 in each section. Data collection was carried out with an interval of 2 weeks. First, the students were given a narrative that included traditional problems, and then 2 weeks later, skill-based problems were included. The findings of the study did not change the students' problem solving ways with traditional and skill-based problems, while the problems in the sub-category changed the students' solution ways. In solving problems with incomplete information, students could not make correct and sufficient explanations in skill-based problems compared to traditional problems. This situation, which students revealed when they were in the 3rd grade in solving both traditional and skill-based problems, shows that they are open to development for mathematical literacy.
skill based problems traditional problems third grade students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 23 Sayı: 2 |