Bu araştırmanın amacı; COVID-19 sürecinde spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin “uzaktan eğitim” kavramına ilişkin algılarının incelenmesidir. Araştırma grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Türkiye’deki çeşitli üniversitelerin spor bilimleri fakültelerinde eğitim alan 510 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim modeli kullanılmıştır. Katılımcılardan demografik özelliklerinin yanı sıra “Uzaktan Eğitim …. gibidir. Çünkü ….” ibaresindeki boşlukları çevrimiçi bir form aracılığıyla doldurmaları istenmiştir. Veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilerek, kategoriler ve temalar oluşturulmuştur. Katılımcıların 118 metafor ürettiği görülmüştür. Üretilen metaforlar olumlu ve olumsuz iki temada toplanmıştır. Olumlu metaforlar toplam 3 kategori ve bu kategoriler altında yer alan toplam 7 alt kategoriden; olumsuz metaforlar temasında toplam 5 kategori ve bu kategoriler altında yer alan 8 alt kategoriden oluşmaktadır. Katılımcıların uzaktan eğitim kavramına ilişkin en çok “eğitim” kategorisinde metaforlar geliştirdikleri belirlenirken, bu kategorileri “eleştirel yaklaşım” ve “öğretim” kategorileri izlemiştir. Katılımcıların en fazla ürettiği metaforlar verimsiz öğrenim, katkısız eğitim, saçma öğrenim, zorluk ve boşluk şeklinde sıralanmıştır. COVID-19 ve uzaktan eğitim sürecinde spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin yüksek çoğunluğunun (%73,70) olumsuz metafor ürettikleri ve uzaktan eğime yönelik algılarının negatif yönde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The aim of our study is to examine the perceptions of sports sciences faculty students regarding the concept of “distance education” during the COVID-19 process. The research group consists of 510 students studying in sport sciences faculties of various universities in Turkey during the 2020-2021 academic year. Phenomenology model, one of the qualitative research designs, was used in the study. In addition to their demographic characteristics, the participants were asked to fill in the gaps in the expression “Distance education is like ….. because …..” through an online form. The data were analysed with content analysis method and categories and themes were formed. It was found that the participants generated 118 metaphors. These metaphors were grouped under two themes as positive and negative. The positive metaphors consist of a total of 3 categories and 7 sub-categories under these categories, while the negative metaphors consist of a total of 5 categories and 8 sub-categories under these categories. The participants generated the highest number of metaphors regarding the concept of distance education in “education” category, followed by “critical approach” and “teaching” categories. The metaphors most generated by the participants were listed as insufficient learning, non-contributory education, nonsense learning, difficulty and emptiness. It was concluded that during the COVID-19 and distance education process, a great majority of sport sciences faculty students (73.70%) had negative perceptions towards distance education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 23 Sayı: 2 |