Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Validity and Reliability Study of the Ready, Willing, and Able Leader (RWAL) Scale of Student Leadership Capacity

Yıl 2022, Cilt: 23 Sayı: 3, 2262 - 2289, 31.12.2022

Öz

This study attempted to adapt the Ready, Willing, and Able Leader (RWAL) Scale of Student Leadership Capacity scale by Rosch and Collins (2020) into Turkish and conduct a validity and reliability study. The survey method, one of the quantitative research approaches, was employed in this regard. The research study group consisted of 351 teacher candidates studying at the faculty of education of a state university located in the Western Black Sea region of Turkey, determined by a simple random sampling method. Findings were analyzed with SPSS 25.0 and AMOS 24.0 programs. Through the DFA analysis, it was determined that X2/Sd value was 3.17, RMSEA value was .05, NFI value was .92, NNFI value was .96, CFI value was .97, RMR value was .05, SRMR value was .05 and AGFI value was .90. It was found out that the CR values of the Turkish form of the RWAL scale were .70, AVE values of .50 and Cronbach's Alpha values of .70 and above. As a result of comparing the 27% lower group and upper group averages, it was concluded that all items made a significant difference and were at a reliable level. The results showed that the Turkish version of the RWAL scale is valid and reliable and has appropriate value ranges.

Teşekkür

*RWAL ölçeğinin Türkçeye uyarlanmasına müsaade eden David M. Rosch ve Jasmine D. Collins’e şükranlarımızı iletiriz. [We would like to thank David M. Rosch and Jasmine D. Collins for giving permission the adaptation of the scale in Turkish].

Kaynakça

  • Aytekin, C., Türkmenoğlu, H., & Arıkan, N. (2017). Matematik ve fen öğretimine yönelik kaygı (MFÖK) ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 155-170.
  • Barbuto, J. E. (2001). Understanding and Applying an Integrative Taxonomy of Motivation Sources to Professional and Personal Settings. Journal of Management Education, 25(6), 713-725. https://doi.org/10.1177/105256290102500607
  • Bozkurt, Ö. (2022). Öz liderlik becerisi ve kariyer geleceği algısının çevrimiçi öğrenmeye hazır olmaya etkisi: üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(1). 144-171.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Cansoy, R., Türkoğlu, M. E., & Parlar, H. (2016). Liderlik özellikleri: Bir ölçek geliştirme çalişmasi ve öğrencilere yönelik bir araştirma. Milli Eğitim Dergisi, 45(212), 139-159.
  • Chan, K.Y., Rounds, J., & Drasgow, F. (2000). The Relation between Vocational Interests and the Motivation to Lead. Journal of Vocational Behavior, 57(2), 226-245. https://doi.org/10.1006/jvbe.1999.1728
  • Chan, K.Y., & Drasgow, F. (2001). Toward a theory of individual differences and leadership: understanding the motivation to lead. Journal of Applied Psychology, 86(3), 481-498.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Dempster, N., & Lizzio, A. (2007). Student leadership: Necessary research. Australian Journal of Education, 51(3), 276–285. https://doi.org/10.1177/000494410705100305
  • Eich, D. (2008). A grounded theory of high-quality leadership programs: perspectives from student leadership development programs in higher education. Journal of Leadership & Organizational Studies, 15(2), 176–187. https://doi.org/10.1177/1548051808324099
  • Eker, Ö., & Özer, B. (2021). Görsel imgelemin canliliği ölçeği’nin Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması. EKEV Akademi Dergisi, 25(87), 525-536.
  • Erkuş, A. (2012). Psikolojide ölçek ve ölçek geliştirme-I: Temel kavramlar ve işlemler (1. Baskı). Pegem Akademi.
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2003). How to design and evaluate research in education, (5th Ed.). McGraw-Hill.
  • Gezer, M., & İlhan, M. (2021). İklim değişikliği endişesi ölçeği: Türkçeye uyarlama çalışması. Ege Coğrafya Dergisi, 30(1), 195-204. https://doi.org/10.51800/ecd.932817
  • Goleman, D., Boyatzis, R., & McKee, A. (2002). Primal leadership: Realizing the power of emotional intelligence. Harvard Business School Press.
  • Gürbüz, S. (2019). AMOS ile yapısal eşitlik modellemesi: Temel ilkeler ve uygulamalı analizler. Seçkin.
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (2.Baskı). Seçkin.
  • Houghton, J. D. & Neck, C. P. (2002). The revised self-leadership questionnaire: Testing a hierarchical factor structure for self-leadership. Journal of Managerial Psychology, 17(8), 672-691.
  • Huggins, K. S., Klar, H. W., Hammonds, H. L., & Buskey, F. C. (2017). developing leadership capacity in others: An examination of high school principals' personal capacities for fostering leadership. International Journal of Education Policy and Leadership, 12(1), n1.
  • Jenkins, D. M. (2013). Exploring instructional strategies in student leadership development programming. Journal of Leadership Studies, 6, 4.
  • Kelsey, C. & Hayes, S. (2012). A framework for educational leadership. Primary Health Care, 22(8).
  • Kezar, A., & Moriarty, D. (2000). Expanding our understanding of student leadership development: A study exploring gender and ethnic identity. Journal of College Student Development, 41(1), 55. Retrieved from https://www.proquest.com/scholarly-journals/expanding-our-understanding-student-leadership/docview/195172553/se-2?accountid=15426
  • Kılınç, A., Büyüköztürk, Ş., & Akbaba Altun, S. (2014). Okullarda liderlik kapasitesi ölçeğinin (OLKÖ) Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 20(1). https://doi.org/10.14527/kuey.2014.002
  • King, M. B., & Bouchard, K. (2011). The capacity to build organizational capacity in schools. Journal of Education Administration (Special Issue: Building Organizational Capacity in School Education), 1-30.
  • Kline, R. B. (2019). Yapısal eşitlik modellemesinin ilkeleri ve uygulaması (4.Baskıdan Çeviri S. Şen). Nobel Akademi Yayınları.
  • Kochanek, J., Matthews, A., Wright, E., DiSanti, J., Neff, M., & Erickson, K. (2017). Competitive Readiness: Developmental Considerations to Promote Positive Youth Development in Competitive Activities. Journal of Youth Development.
  • Kirişçi-Sarıkaya, A., & Güner, H. (2021). Sığınmacılara yönelik önyargı ölçeğinin Türkçeye uyarlanması ve psikometrik yönden incelenmesi. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi (KMUSEKAD), 23(41), 491-504.
  • Korur, F., & Eryılmaz, A. (2015). Öğretmen nitelikleri çevrimiçi anketi sonuçlarının analizi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1817-1834.
  • Lambert, L. (1998). How to build leadership capacity. Educational Leadership, 55(7), 17-19.
  • Lawshe, C. H. (1975). A quantitative approach to content validity. Personnel Psychology, 28, 563-575.
  • Lyons, L., Brasof, M., & Baron, C. (2020). Measuring mechanisms of student voice: Development and validation of student leadership capacity building scales. AERA Open. https://doi.org/10.1177/2332858420902066
  • Mavi, D., Ayyıldız, P., Topaloğlu, H., & Özdemir, M. (2021). İş akışı envanteri’nin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 11(3), 1141-1154. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.947178
  • McGregor, J. (2007). Recognizing student leadership: schools and networks as sites of opportunity. Improving Schools, 10(1), 86–101.
  • McMillan, J.H., & Schumacher, S. (2009). Research in education: Evidence-based inquiry (7th edt.). Pearson.
  • McQuitty, S. (2004). Statistical power and structural equation models in business research. Journal of Business Research, 57(2), 175-183.
  • Mozhgan, A., Parivash, J., Nadergholi, G., & Jowkar, B. (2011), Student leadership competencies development. Social and Behavioral Sciences, 15, 1616-1620.
  • Özbezek, B. D. ve Paksoy, M. (2018). Liderlik etme motivasyonu üzerine kuramsal bir araştırma. Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 4(14), 1276-1288.
  • Özdamar, K. (2016). Eğitim, sağlık ve davranış bilimlerinde ölçek ve test geliştirme yapısal eşitlik modellemesi. Nisan Kitabevi.
  • Pandya, D., & Shroff, N. (2021). An analysis of factors affecting leadership readiness. International Journal of Business and General Management, 10(2), 25-32.
  • Patrick, J. (2022). Student leadership and student government. Research in Educational Administration & Leadership, 7(1), 1-37.
  • Piggot-Irvine, E., Connelly, D., Curry, R., Hanna, J., Moodie, M.,Palmer, M., …Thompson, A. (2011). Building leadership capac-ity: Sustainable leadership. AR Action Learning Association (ALARA) Monograph Series,2,1–40.
  • Porter, T. H., Gerhardt, M. W., Fields, D., & Bugenhagen, M. (2019). An exploratory study of gender and motivation to lead in millennials. The Journal of Social Psychology, 159(2), 138-152. https://doi.org/10.1080/00224545.2019.1570902
  • Rosch, D. M., Collier, D., & Thompson, S. E. (2015). An exploration of students' motivation to lead: An analysis by race, gender, and student leadership behaviors. Journal of College Student Development, 56(3), 286-291. https://doi.org/10.1353/csd.2015.003
  • Ruben, B. D. (2006). What leaders need to know and do. NACUBO.
  • Saunders, M., Lewis, P., & Thornhill, A. (2006). Research methods for business students (4th Ed.). Pearson.
  • Seemiller, C. (2006). Impacting social change through service learning in an introductory leadership course. Journal of Leadership Education, 5(2), 42–49.
  • Suhr, D. D. (2006). Exploratory or confirmatory factor analysis? SAS Institute.
  • Sümer, N. (2000). Yapısal eşitlik modelleri: Temel kavramlar ve örnek uygulamalar. Türk Psikoloji Yazıları, 3(6), 49-74.
  • Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş: Temel ilkeler ve LISREL uygulamaları. Ekinoks.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics (5th Ed.). Allyn ve Bacon.
  • Tavşancıl, E. (2006). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi (3.Baskı) Nobel Akademi Yayınları.
  • Uslu, T., & Aslan, M. (2020). Öğrenci liderliği ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 1181-1196. https://doi.org/10.17679/inuefd.642739
  • Waldman, D. A., Galvin, B. M., & Walumbwa, F. O. (2012). The Development of Motivation to Lead and Leader Role Identity. Journal of Leadership & Organizational Studies, 20(2), 156-168. https://doi.org/10.1177/1548051812457416
  • Yaşlıoğlu, M. M. (2017). Sosyal bilimlerde faktör analizi ve geçerlilik: Keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizlerinin kullanılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 46, 74-85.
  • Zorlu, K., & Korkmaz, F. (2020). Sürdürülebilir liderlik ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Akademik Bakış, 13(26), 199-213.

"Liderlik Kapasitesinin Hazır Oluş/İsteklilik/Yetkinlik Bakımlarından Ölçülmesi” Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Yıl 2022, Cilt: 23 Sayı: 3, 2262 - 2289, 31.12.2022

Öz

Bu araştırma Rosch ve Collins (2020) tarafından geliştirilen “The Ready, Willing, and Able Leader Scale of Student Leadership Capacity (RWAL)” ölçeğinin Türkçeye uyarlanması, geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılması amaçlamaktadır. Araştırmada nicel araştırma yaklaşımlarından tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenmiş Türkiye’nin Batı Karadeniz bölgesinde bulunan bir devlet üniversitenin eğitim fakültesinde öğrenim gören 351 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma sonuçları SPSS 25.0 ve AMOS 24.0 programları ile analiz edilmiştir. Yapılan DFA analizi sonucunda X2/Sd değerinin 3.17, RMSEA değerinin .05, NFI değerinin .92, NNFI değerinin .96, CFI değerinin .97, RMR değerinin .05, SRMR değerinin .05 ve AGFI değerinin .90 olduğu belirlenmiştir. RWAL ölçeğinin Türkçe formunun CR değerlerinin .70, AVE değerlerinin .50 ve Cronbach’s Alpha değerlerinin .70 ve üzerinde olduğu belirlenmiştir. %27’lik alt grup üst grup ortalamalarının karşılaştırılması sonucunda tüm maddelerin anlamlı farklılık oluşturduğu ve güvenilir düzeyde olduğu belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar RWAL ölçeğinin Türkçeye uyarlanan formunun geçerli ve güvenilir olduğunu ve uygun değer aralıklarında bulunduğunu göstermektedir.

Kaynakça

  • Aytekin, C., Türkmenoğlu, H., & Arıkan, N. (2017). Matematik ve fen öğretimine yönelik kaygı (MFÖK) ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 155-170.
  • Barbuto, J. E. (2001). Understanding and Applying an Integrative Taxonomy of Motivation Sources to Professional and Personal Settings. Journal of Management Education, 25(6), 713-725. https://doi.org/10.1177/105256290102500607
  • Bozkurt, Ö. (2022). Öz liderlik becerisi ve kariyer geleceği algısının çevrimiçi öğrenmeye hazır olmaya etkisi: üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(1). 144-171.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Cansoy, R., Türkoğlu, M. E., & Parlar, H. (2016). Liderlik özellikleri: Bir ölçek geliştirme çalişmasi ve öğrencilere yönelik bir araştirma. Milli Eğitim Dergisi, 45(212), 139-159.
  • Chan, K.Y., Rounds, J., & Drasgow, F. (2000). The Relation between Vocational Interests and the Motivation to Lead. Journal of Vocational Behavior, 57(2), 226-245. https://doi.org/10.1006/jvbe.1999.1728
  • Chan, K.Y., & Drasgow, F. (2001). Toward a theory of individual differences and leadership: understanding the motivation to lead. Journal of Applied Psychology, 86(3), 481-498.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Dempster, N., & Lizzio, A. (2007). Student leadership: Necessary research. Australian Journal of Education, 51(3), 276–285. https://doi.org/10.1177/000494410705100305
  • Eich, D. (2008). A grounded theory of high-quality leadership programs: perspectives from student leadership development programs in higher education. Journal of Leadership & Organizational Studies, 15(2), 176–187. https://doi.org/10.1177/1548051808324099
  • Eker, Ö., & Özer, B. (2021). Görsel imgelemin canliliği ölçeği’nin Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması. EKEV Akademi Dergisi, 25(87), 525-536.
  • Erkuş, A. (2012). Psikolojide ölçek ve ölçek geliştirme-I: Temel kavramlar ve işlemler (1. Baskı). Pegem Akademi.
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2003). How to design and evaluate research in education, (5th Ed.). McGraw-Hill.
  • Gezer, M., & İlhan, M. (2021). İklim değişikliği endişesi ölçeği: Türkçeye uyarlama çalışması. Ege Coğrafya Dergisi, 30(1), 195-204. https://doi.org/10.51800/ecd.932817
  • Goleman, D., Boyatzis, R., & McKee, A. (2002). Primal leadership: Realizing the power of emotional intelligence. Harvard Business School Press.
  • Gürbüz, S. (2019). AMOS ile yapısal eşitlik modellemesi: Temel ilkeler ve uygulamalı analizler. Seçkin.
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (2.Baskı). Seçkin.
  • Houghton, J. D. & Neck, C. P. (2002). The revised self-leadership questionnaire: Testing a hierarchical factor structure for self-leadership. Journal of Managerial Psychology, 17(8), 672-691.
  • Huggins, K. S., Klar, H. W., Hammonds, H. L., & Buskey, F. C. (2017). developing leadership capacity in others: An examination of high school principals' personal capacities for fostering leadership. International Journal of Education Policy and Leadership, 12(1), n1.
  • Jenkins, D. M. (2013). Exploring instructional strategies in student leadership development programming. Journal of Leadership Studies, 6, 4.
  • Kelsey, C. & Hayes, S. (2012). A framework for educational leadership. Primary Health Care, 22(8).
  • Kezar, A., & Moriarty, D. (2000). Expanding our understanding of student leadership development: A study exploring gender and ethnic identity. Journal of College Student Development, 41(1), 55. Retrieved from https://www.proquest.com/scholarly-journals/expanding-our-understanding-student-leadership/docview/195172553/se-2?accountid=15426
  • Kılınç, A., Büyüköztürk, Ş., & Akbaba Altun, S. (2014). Okullarda liderlik kapasitesi ölçeğinin (OLKÖ) Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 20(1). https://doi.org/10.14527/kuey.2014.002
  • King, M. B., & Bouchard, K. (2011). The capacity to build organizational capacity in schools. Journal of Education Administration (Special Issue: Building Organizational Capacity in School Education), 1-30.
  • Kline, R. B. (2019). Yapısal eşitlik modellemesinin ilkeleri ve uygulaması (4.Baskıdan Çeviri S. Şen). Nobel Akademi Yayınları.
  • Kochanek, J., Matthews, A., Wright, E., DiSanti, J., Neff, M., & Erickson, K. (2017). Competitive Readiness: Developmental Considerations to Promote Positive Youth Development in Competitive Activities. Journal of Youth Development.
  • Kirişçi-Sarıkaya, A., & Güner, H. (2021). Sığınmacılara yönelik önyargı ölçeğinin Türkçeye uyarlanması ve psikometrik yönden incelenmesi. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi (KMUSEKAD), 23(41), 491-504.
  • Korur, F., & Eryılmaz, A. (2015). Öğretmen nitelikleri çevrimiçi anketi sonuçlarının analizi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1817-1834.
  • Lambert, L. (1998). How to build leadership capacity. Educational Leadership, 55(7), 17-19.
  • Lawshe, C. H. (1975). A quantitative approach to content validity. Personnel Psychology, 28, 563-575.
  • Lyons, L., Brasof, M., & Baron, C. (2020). Measuring mechanisms of student voice: Development and validation of student leadership capacity building scales. AERA Open. https://doi.org/10.1177/2332858420902066
  • Mavi, D., Ayyıldız, P., Topaloğlu, H., & Özdemir, M. (2021). İş akışı envanteri’nin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 11(3), 1141-1154. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.947178
  • McGregor, J. (2007). Recognizing student leadership: schools and networks as sites of opportunity. Improving Schools, 10(1), 86–101.
  • McMillan, J.H., & Schumacher, S. (2009). Research in education: Evidence-based inquiry (7th edt.). Pearson.
  • McQuitty, S. (2004). Statistical power and structural equation models in business research. Journal of Business Research, 57(2), 175-183.
  • Mozhgan, A., Parivash, J., Nadergholi, G., & Jowkar, B. (2011), Student leadership competencies development. Social and Behavioral Sciences, 15, 1616-1620.
  • Özbezek, B. D. ve Paksoy, M. (2018). Liderlik etme motivasyonu üzerine kuramsal bir araştırma. Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 4(14), 1276-1288.
  • Özdamar, K. (2016). Eğitim, sağlık ve davranış bilimlerinde ölçek ve test geliştirme yapısal eşitlik modellemesi. Nisan Kitabevi.
  • Pandya, D., & Shroff, N. (2021). An analysis of factors affecting leadership readiness. International Journal of Business and General Management, 10(2), 25-32.
  • Patrick, J. (2022). Student leadership and student government. Research in Educational Administration & Leadership, 7(1), 1-37.
  • Piggot-Irvine, E., Connelly, D., Curry, R., Hanna, J., Moodie, M.,Palmer, M., …Thompson, A. (2011). Building leadership capac-ity: Sustainable leadership. AR Action Learning Association (ALARA) Monograph Series,2,1–40.
  • Porter, T. H., Gerhardt, M. W., Fields, D., & Bugenhagen, M. (2019). An exploratory study of gender and motivation to lead in millennials. The Journal of Social Psychology, 159(2), 138-152. https://doi.org/10.1080/00224545.2019.1570902
  • Rosch, D. M., Collier, D., & Thompson, S. E. (2015). An exploration of students' motivation to lead: An analysis by race, gender, and student leadership behaviors. Journal of College Student Development, 56(3), 286-291. https://doi.org/10.1353/csd.2015.003
  • Ruben, B. D. (2006). What leaders need to know and do. NACUBO.
  • Saunders, M., Lewis, P., & Thornhill, A. (2006). Research methods for business students (4th Ed.). Pearson.
  • Seemiller, C. (2006). Impacting social change through service learning in an introductory leadership course. Journal of Leadership Education, 5(2), 42–49.
  • Suhr, D. D. (2006). Exploratory or confirmatory factor analysis? SAS Institute.
  • Sümer, N. (2000). Yapısal eşitlik modelleri: Temel kavramlar ve örnek uygulamalar. Türk Psikoloji Yazıları, 3(6), 49-74.
  • Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş: Temel ilkeler ve LISREL uygulamaları. Ekinoks.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics (5th Ed.). Allyn ve Bacon.
  • Tavşancıl, E. (2006). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi (3.Baskı) Nobel Akademi Yayınları.
  • Uslu, T., & Aslan, M. (2020). Öğrenci liderliği ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 1181-1196. https://doi.org/10.17679/inuefd.642739
  • Waldman, D. A., Galvin, B. M., & Walumbwa, F. O. (2012). The Development of Motivation to Lead and Leader Role Identity. Journal of Leadership & Organizational Studies, 20(2), 156-168. https://doi.org/10.1177/1548051812457416
  • Yaşlıoğlu, M. M. (2017). Sosyal bilimlerde faktör analizi ve geçerlilik: Keşfedici ve doğrulayıcı faktör analizlerinin kullanılması. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 46, 74-85.
  • Zorlu, K., & Korkmaz, F. (2020). Sürdürülebilir liderlik ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Akademik Bakış, 13(26), 199-213.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Pınar Ayyıldız 0000-0002-2644-7981

Adem Yılmaz 0000-0002-1424-8934

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 23 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ayyıldız, P., & Yılmaz, A. (2022). "Liderlik Kapasitesinin Hazır Oluş/İsteklilik/Yetkinlik Bakımlarından Ölçülmesi” Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 2262-2289. https://doi.org/10.29299/kefad.1119467

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124