Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examining the Environmental Attitudes of Fourth Grade Primary School Students in Terms of Various Variables

Yıl 2024, Cilt: 25 Sayı: 1, 480 - 508, 30.04.2024

Öz

Environmental education is important for the development of attitudes and behaviors towards the environment. This research aimed to determine the attitude levels of 4th-grade elementary school students towards the environment and examine them in terms of various demographic variables. The research adopted a quantitative research design, employing a descriptive survey method to depict the students' attitude levels towards the environment and a relational survey model to examine these attitude levels concerning various variables. The research was conducted with the participation of 600 students in elementary schools located in Kırşehir province during the 2022-2023 academic year. According to the research findings, the attitude levels of 4th-grade elementary school students towards the environment had average scores, and their behavioral tendencies towards the environment also had average scores. However, their emotional tendencies had high average scores, and their cognitive tendencies had high average scores. Furthermore, in terms of attitude levels towards the environment, no significant differences were found based on gender. Significant differences were observed in favor of higher socioeconomic groups, and there were also significant differences in favor of higher education levels of parents regarding their occupations. In this context, environmental education programs in the educational process may focus more on practical applications and experiential learning.

Kaynakça

  • Dikmen, S. (1993). İlköğretim kurumlarında çevre için eğitim, çevre eğitimi. Bu çalışma, Çevre İçin Eğitim Toplantısı’nda sözel olarak sunulmuştur. Ankara, Türkiye.

İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutum Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 25 Sayı: 1, 480 - 508, 30.04.2024

Öz

Çevre eğitimi, çevreye karşı tutum ve davranışların geliştirilmesi açısından önemlidir. Bu araştırmada, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutum düzeylerinin belirlenmesi ve çeşitli demografik değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma desenin benimsendiği araştırmada öğrencilerin çevreye yönelik tutum düzeylerini betimlemek amacıyla betimsel tarama; çevreye yönelik tutum düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi için de ilişkisel tarama modeline başvurulmuştur. Araştırma 2022-2023 eğitim öğretim yılında Kırşehir ilinde yer alan ilkokullarda 600 öğrencinin katılımıyla yürütülmüştür. Araştırma bulgularına göre ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutum düzeyleri puan ortalamaları ve çevreye yönelik tutumlarının davranışsal eğilimlerinin puan ortalamaları orta düzeydeyken; duyuşsal eğilimlerinin puan ortalaması ve bilişsel eğilimlerinin puan ortalaması yüksek düzeyde bulunmuştur. Ayrıca çevreye yönelik tutum düzeylerinde; cinsiyete göre anlamlı fark bulunamadığı, sosyo-ekonomik düzeye göre üst düzey grupların lehine anlamlı fark görüldüğü, anne ve baba meslek gruplarına göre yine eğitim düzeyi lehine anlamlı fark olduğu görülmüştür. Bu bağlamda eğitim öğretim sürecinde çevre eğitimi programları daha fazla pratik uygulamalara ve deneyimsel öğrenmeye odaklanabilir.

Kaynakça

  • Dikmen, S. (1993). İlköğretim kurumlarında çevre için eğitim, çevre eğitimi. Bu çalışma, Çevre İçin Eğitim Toplantısı’nda sözel olarak sunulmuştur. Ankara, Türkiye.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Çevre Eğitimi ve Programlarının Geliştirilmesi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Cahide Karakaş Tan 0009-0006-9165-8255

Mutlu Pınar Demirci Güler 0000-0002-8286-4472

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 7 Kasım 2023
Kabul Tarihi 28 Şubat 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 25 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karakaş Tan, C., & Demirci Güler, M. P. (2024). İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutum Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 480-508.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124